Gå til innhold

Trøbbel med mobilforsikringen din?


Anbefalte innlegg

Tja, normalt så pleier jeg ikke være så klønete at jeg trenger regntøy når jeg skal vaske en liten båt. Har du på deg regntøy når du vasker bilen/sykkelen din kanskje?  :cool:

Øh.. du var jo såpass klønete at du ødela mobilen din? Uaktsomt...

 

Eller? hehe

 

Jeg pleier som regel å sitte inni bilen mens maskinen feier over den jeg.. :D

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Selv så har jeg mobil siden 98 og hatt 6 forskjellige mobiler,og har aldri mistet min mobil eller ikke blitt frastjålet,det gjelder rett og slett ta vare på så dyre ting som en mobil er...

 

:yes:

Hvis du bor i nerheten av lillehammer så skal du komme inn på elkjøp å få en kos!!!

 

begynner å bli litt lei av at folk tror at mobilen bare koster en krone selv om vi sier det gang på gang på gang på gang til kunden under salget. selv om man betaler en krone i butikken for telefonen så kan den ha verdi opp i de par tusen.

 

Som dere sikkert kjenner til så har Elkjøp også en egen forsikring (som jeg selv mener fungerer greit. noe klabb og babb er det jo alltid)

jeg kaller den for en ulykkes/idiotforsikring (alt ettersom hvordan kunden er :p)

har en halvårsversjon og en helårsversjon. ingen av delene dekker tap/tyveri men så dekker de alt mellom himmel & jord og det er heller ingen egenandel (noen vil nok mene at summen du betaler i butikken for forsikringen er en form for egenandel men det tror jeg bare blir en evig diskusjon), men se bort fra bevisst misshandling av mobilen.

 

Det med klabb og babb mener jeg at det var litt lang behandlingstid en stund, men dette skal være over nå da alt går online og de sakene vi har sendt inn i den senere tiden har vi fått svar tilbake en dag eller to senere. :thumbs:

 

Dette høres selvfølgelig ut som sinnsykt selvskryt og reklame. men dere ville ha egne erfaringer og det er dette er, den funker greit og er et reelt alternativ til operatørenes egne forsikringsavtaler.

 

Hvis dere (les: moderatorene) føler at dette er litt for reklameaktig så er det bare og fjerne :D

Lenke til kommentar
siden jeg skal ha meg mobil snart lurer jeg på hvilke forsikringer som er å andbefale ? jeg skal ha telenor djuce abbenomang skal foresten handel fra elkjøp

Personlig så ville jeg gått for trygghetsforsikringen fra elkjøp. da vi er litt letterre å ha med å gjøre enn dama i andre enden på telefonen hos telenor..

 

pluss at du slipper egenandel.

Lenke til kommentar

Den eneste forsikringen jeg noensinne har hatt (er vanligvis VELDIG forsiktig med telefoner så har aldri følt noe behov), er trygghetsforsikringen hos elkjøp, da en selger klarte å lure meg til å ta med den med, og for første gang i mitt liv så hadde jeg uflaks med en telefon. Telefonen lå på¨et bord og vibrerte seg selv bort til kanten, mens jeg var i dusjen... Ironisk nok sluttet vibrasjonen å fungere... Tenkte jo at det jammen var flaks jeg hadde tegnet forsikring. Dagen etter dro jeg end på elkjøp for å få det fikset. Etter 1 time i kø var det endelig min tur, og fikk noen papirer å fylle ut... Av en eller annen grunn MÅTTE de vite forsikringsummeret på hjemmeforsikringen min, selv om skaden ikke var meldt dit, så da måtte jeg hjem å finne ut av det.

 

Dagen etter kom jeg tilbake igjen med ferdig utfylte papirer og etter nok 1 times venting fikk jeg levert inn papirene og telefonen... Siden han lovte at behandlingen ikke skulle ta mere enn 2-3 dager, og reprasjon/erstatning ikke skulle ta mere enn maks 1,5 uke, fikk jeg ingen lånetelefon. Dette orket jeg ikke å krangle på siden jeg regnet med å få låne en telefon et eller annet annet sted... Ble lovet mail når behandlingen var ferdig, og telefon så fort alt var i orden.

 

Etter 2 uker begynte jeg å lure litt, og dro innom for å sjekke status... Der viste det seg at både papirer og telefon fortsatt lå der, ingenting var sendt inn... Ble selvsagt en smule irritert, men fikk løfte om at det skulle ordnes dagen etter, siden det var for sent på dagen. Regnet igjen med at alt nå var i orden (dumme naive meg :cry: )

 

To uker senere begynte jeg igjen å lure fælt.. . Dro igjen ned, og der var nå hvertfall papirene sendt inn, men ingen viste noen ting om behandling osv... Fikk beskjed om at det skulle sjekkes opp dagen etter, og at de skulle ringe meg. Nå spurte jeg om en lånetelefon, siden det hadde tatt så lang tid, og jeg måtte levere tilbake den telefonen jeg hadde lånt av en venn, men det var vistnokk uaktuellt (Er det jeg som kjenner regelverket dårlig eller har jeg egentlig krav på det?) Dagen etter var det selvsagt ingen som ringte meg...

 

Ga dem 2 dager ekstra, men hørte ingenting... Begynte for alvor å bli lei av ventingen! Dro ned igjen for å høre, men ingen viste noenting nå heller. Ble igjen lovt at jeg skulle bli personlig oppringt dagen etter innen klokken 12 av ham jeg snakket med! Fikk også navnet hans, så jeg hadde det i tilfelle han ikke ringte. Det gjorde han selvsagt ikke, og når jeg dro ned igjen, forholdsvis sur med lappen med navnet hans på, fikk jeg vite at han dagen før hadde dratt på 3 ukers ferie til malta...

 

Etter mye frem og tilbake noen dager (var der nede hver dag, for å få fortgang på ting), fant de plutselig ut at jeg hadde fylt ut feil skjema... Tok altså nesten 2 måneder før de fant ut dette... Svakt! Fikk nytt skjema og fylte ut det, regnet nå med at alt skulle være i orden og ble igjen lovt maks behandlingstid på 1,5 uke, men dengang ei! Etter 2 nye uker med venting på lovt mail/tlf så var jeg ganske så sur... Lagde da en avtale med en der nede om at hvis ikke alt var fikset til fredagen så skulle jeg komme ned og få en ny telefon. Hørte selvsagt ingenting, og nå jeg kom ned for å få ny telefon, fant jeg isteden ut at han had de fri på fredager, og at ingen av de andre kunne stå for hans avtaler, selv om det stod i datasystemet dems... Ba igjen om å få snakke med en ansvarlig, men han var ikke der da heller, selv om klokken bare var 2... Fikk beskjed om å komme tilbake dagen etter(lørdag) og lovte at han skulle være der mellom 10 og 14.

 

Kom ned nøyaktig kl 10 bare for å finne ut at han hadde fri på lørdager også... Fikk beskjed om å komme tilbake klokken 10 på mandag, så måtte jo da ta fri fra skole, men følte at nå måtte det fikses! Hadde snart gått 4 måneder uten telefon!

 

Da jeg kom ned var han faktisk der, og etter en liten samtale fikk jeg pengene mine tilbake, etter at jeg forklarte at det var helt uaktuelt å få ny telefon av dem! Fikk litt mindre enn det telefonen koster ny nå... Men det var verdt det... Da han sjekket opp litt fant han ut at telefonen fortsatt ikke var sendt inn til reperasjon engang, selv om jeg var blitt lovt at den allerede var det flere ganger.

 

Så mitt råd er helt klart å holde seg unna Elkjøp forsikring! Bare de gangene jeg var der var det flere andre med lignende problemer! Så jeg er nok ikke noe enkelt tilfelle! En hadde faktisk ventet 7 måneder! Kommer nok aldri å klare å handle på elkjøp igjen!

 

P.S: Er det foresten noen andre som har blitt oppringt av P3 i forbindelse med denne saken?

Lenke til kommentar

ehm... nå syns ihvertfall ikke jeg at elkjøp forsikringa frista noe særlig...skal ikke jeg bruke nei...4mnd for F**N!!

 

håper for din del at du sa opp forsikringa etter detta...teleskap forsikringen er greie de,,, er jo ikke så dyrt da 40*12=480, så har du en tlf til et par tusen da går det vel ann og betale en 500 lapp i året for forsikring hvis uhellet er ute.... selv har jeg ikke forsikring da,,hehe,, hadde det før og fikk bruk for den og,,skjermen på min 3310 ble knust da jeg mista den ut av lomma når jeg hoppa på trampoline,,fikk den reparert,,,tok et par uker det og da,,men men,, ikke fire mnd.

 

nei,,liker ikke elkjøp no særlig jeg,,, er så smisket jævler der,,,forteller masse drit som de ikke har greie på...

 

var der en gang da var det en som spurte om pc'n passa med resten av inboet,,dama som skulle kjøpe sa,,nahhaai,, og han anbefalte hu en annen til 5000 mer frr,, så kjøpte hu faen meg den,, men men,, hu var jo dum og..

 

syns de på elkjøp,,ihvertfall her, kan for lite teknisk,, nytter ikke spørre om hvor mange ms det er i respons tid på en lcd skjerm der,, ..

Lenke til kommentar
hvilke rettigheter har man egentlig uten forsikring ?

utan noko form for forsikring har du dei rettar forbrukerkjøpsloven gir deg,

Dekke mot fabrikk feil i eit vist antall år (2 eller 5 litt krangling ute å går forsatt)

 

Det forsikringene som oftast dekker er

Tyveri.

Uforskylt skade.

Tap.

skade den kunde ikkje har vore uaktsom.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Expert har ikke prisgaranti nei. Da må du til elkjøp, lefdal eller siba.

 

Når det gjelder trygghetsforsikringen, så har jo ikke det eksempelet som ble dratt fram her noe særlig spesiellt med forsikringen, det samme hadde skjedd ved vanlig service.

 

uansett er det møkkdårlig, uakseptabelt og noe du burde tatt opp med hovedkontoret til elkjøp. hvilken butikk var det snakk om?

 

Kan garantere deg at noe sånt hadde ikke skjedd hos oss, servicegutta her får ting unna raskt. Uff..blir så lei når jeg hører om sånt.

 

men det har dessverre kun å gjøre med dårlige rutiner ang service, har ikke noe med forsikringen å gjøre. Den er kundene rundt her generelt fornøyd med.

Lenke til kommentar

Det var Elkjøp på vinterbro... Fikk jo til slutt fikset det, så orker ikke å gå til hovedkontoret... Kommer aldri til å handle på Elkjøp igjen allikevel! Synes enda mere synd på han som hadde holdt på i 7 måneder ass!

Jobber nå i en nyåpnet Spaceworld omtrent vegg i vegg, og vi får MASSE kunder fordi de er drit missfornøyd med den elkjøp butikken...

 

Når det gjelder kompetansenivået der så er det latterlig... F.eks. En selger på data mente det ikke var forskjell på DDR og SD-ram... :roll: En annen påstod at en medion 17" LCD de hadde inne til 3995,-(alle spilleres drøm?) bare hadde 8ms total responstid... En tredje mente at en 2.0Ghz CELERON tilsvarte en AMD XP 2500+... Dette er bare noen få eksempler på dumme ting jeg har hørt i den butikken... TV/Hjemmkinodelen derimot virker det som om det er ganske bra skikk på... Lageret/servicemedarbeiderne og data/telefoni avdelingen er elendig...

 

Edit: Formulering og leif :blush: (mange av dem...)

Endret av GA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...