Gå til innhold

Trøbbel med mobilforsikringen din?


Anbefalte innlegg

Hva snakker du om? Så du mener at forbrukerrettighetene dekker deg om du skulle ødelegge telefonen ved å miste den i gulvet eller i en vanndam? Vaske den i vaskemaskinen? En unge plukker den fra hverandre? Tråkke på den? Ha den i lommen på en våt jakke? Ha den på mens du faller i vannet? Jeg tror ikke det nei... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes elkjøp forsikringa er helt konge jeg.. Har hatt den på mobil og minidisc (kjøpte meg en 3200 på shell istedenfor t310), har også 5 års elkjøp forsikring på TVen noe som er betryggende da det blir litt flytting hit og dit.. Men Jeg har brukt den en gang og det var da mobil skjemen min fikk sprkk i seg fikk dentilbake ferdig reparert etter 1,5 uker fordi de måtte sende den til et reperatør firma i Bergen.. :thumbs:

Lenke til kommentar

Forbrukerrettighetene dekker feil og mangler, ikke skader forvoldt ved uaktsomhet, som du henviser til her... poenget er at dersom man er FORSIKTIG (ukjent ord for ganske mange tror jeg) med eiendelene sine, så trenger man ikke en forsikring som dekker IDIOTISKE handlinger.

 

1. Ødelegge telefonen ved å miste den i gulvet eller i en vanndam? Mister du telefonen er du vel ikke akkurat ikke forsiktig...

 

2. Vaske den i vaskemaskinen? Vasker du den i vaskemaskinen er du rett og slett bare dum.

 

3. En unge plukker den fra hverandre? Ha kontroll på ungene dine.

 

4. Tråkke på den? Hvordan klarer man det, egentlig?

 

5. Ha den i lommen på en våt jakke? Omtrent like dumt som å hive den i vaskemaskinen...

 

6. Ha den på mens du faller i vannet? Hvor ofte gjør man det?

 

:green:

Lenke til kommentar

Pointet er at uhell som det der skjer hele tiden. Fukt og støtskader er faktisk det som oftest er problemet med en mobil. Og da dekker ikke forbrukerkjøpsloven, men en trygghetsforsikring.

 

Så å si at en trygghetsforsikring ikke dekker stort utover vanlige rettigheter er helt bak mål å si.

Lenke til kommentar
Fukt og støtskader er faktisk det som oftest er problemet med en mobil.

Du har ikke tenkt deg den muligheten at det faktisk er BRUKEREN, og ikke mobiltelefonen, som er grunnen til at det oppstår fukt og støtskader?

 

Det er ikke mobilen som har det problemet - det er brukeren.

 

Men jeg står fortsatt på mitt poeng, og det er at dersom man er forsiktig, så trenger man ingen dyre "trygghets"-forsikringer (les: idiot-forsikring), da man allerede er dekket ganske bra mot fabrikasjonsfeil, mangler osv i forbrukerkjøpsloven.

 

Men ja, om man er en 100% dedikert kløne, som ikke engang klarer å ta vare på en mobiltelefon (hvordan skal man da klare å ta vare på noe annet??) så kan det kanskje være lønnsomt med en dyr forsikring.

 

Jeg for min del gidder ikke sponse verken forsikringsselskapene eller folk som ikke gidder ta vare på tingene sine, fordi de likevel får en ny en.

Lenke til kommentar

Jepp, alt det er brukerfeil. Det er jo poenget..folk flest er kanskje forsiktige..men kan ikke forhindre uhell. Derfor er en slik forsikring grei for mange. Men ultraforsiktige typer klarer seg sikkert uten også.

 

Er heller ikke nødvendig med forsikring når telefonen koster under 2000,. heller synes jeg.

Lenke til kommentar
En liten gladmelding:

Mistet min 7250i i dass(!) i forgårs, hadde heldigvis den såkalte "uflaks-forsikringen" hos Vesta. Ringte Vesta, og i dag står det kr 2000,- mer på konto!!!

(Verdien ble anslått til 3500 - egenandel kr 1500)

Merk: Denne forsikringen dekker "ALL" uflaks som mine andre forsikringer ikke dekker, på "ALLE" ting (f.eks. TV, fryseboks etc) og koster bare noen 100-lapper i året...
Lenke til kommentar

Det er vel igrunn snakk om prioriteringer. Er du totalt avhengig av telefonen og ikke kan vente i en uke, er det for noen verdt å betale en tusenlapp mer, mens det for noen som ikke har like god økonomi, kan være beste være å vente litt, og heller betale litt mindre i egenandel.

Lenke til kommentar

Mobiltelefoner er en type vare som ikke koster mye penger, og burde være relativt lett for alle å erstatte dersom man mister/ødelegger den...

 

Og med de salgstallene på mobiler som er her i landet skulle det forundre meg MYE om ikke folk hadde et par gamle mobiler liggende i skuffen som de kunne bruke om det virkelig var krise.

Lenke til kommentar

Jeg har måttet benytte forsikringen to ganger, en gang hos Telenor. Noe som tok innihændre lang tid og masse papirer frem og tilbake, og en gang hos Netcom. Har Netcom Totalforsikring Pluss. Der var det bare å faxe inn tapsmelding, som var levert på Politikammerat. Så neste dag kom verdipapiret til den butikken jeg hadde kjøpt telefonen. En ting å merke seg ved alle forsikringene er at DU MÅ HA KVITTERING.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...