Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Temmelig forvirret angående ADSL valg


Anbefalte innlegg

Har i dag Tele2 704/128 linjen, men ønsker å gå over til en 2048/256 linje.

 

Så kommer spørsmålet: Bluecom eller Telenor?

 

Bluecom har etableringsavgift på 995, hos Telenor er det 0 kr.

 

Tillegg i månedspris uten telefoniabbonement er 79 kr hos Bluecom, hva er det hos Telenor?

 

Er også i tvil om det påfyll greiene, er dette fjernet helt nå, eller må man fortsatt fylle på når man har brukt opp "kvoten", selv om det er fri bruk?

 

Kan Telenor plutselig avvikle fri bruk mens jeg er under bindingstid? Det ville jo være utrolig surt, og det kan vel ikke være lov......men mener å huske jeg leste noe om at de kom til å gjeninnføre det til høsten eller noe slikt?

 

På forhånd takk, trenger sårt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man må ennå fylle på (jeg må det), men påfyll er gratis så du har ingen nedlastningsbegrensning lenger. Egnetlig en rar måte telenor har løst dette på :hmm:

Kansje det gjør det lettere for dem å konvertere tilbake når de vil ta seg betalt ?? :roll:

Lenke til kommentar

men de kan ikke gjøre dette på folk som har bindingstid? da får man fri bruk så lenge man inngikk det fra starten?

 

og er påfyllingen slik at man ikke kan bufre opp GB? kan man kun gjøre det når man er tom liksom?

Lenke til kommentar
Har i dag Tele2 704/128 linjen, men ønsker å gå over til en 2048/256 linje.

 

Så kommer spørsmålet: Bluecom eller Telenor?

 

Bluecom har etableringsavgift på 995, hos Telenor er det 0 kr.

 

Tillegg i månedspris uten telefoniabbonement er 79 kr hos Bluecom, hva er det hos Telenor?

 

Er også i tvil om det påfyll greiene, er dette fjernet helt nå, eller må man fortsatt fylle på når man har brukt opp "kvoten", selv om det er fri bruk?

 

Kan Telenor plutselig avvikle fri bruk mens jeg er under bindingstid? Det ville jo være utrolig surt, og det kan vel ikke være lov......men mener å huske jeg leste noe om at de kom til å gjeninnføre det til høsten eller noe slikt?

 

På forhånd takk, trenger sårt hjelp.

Jeg trur faktisk Telenor krever telefonabm.

Lenke til kommentar

Samme lurer jeg på :) telenor eller bluecom ?..

 

Er jo fordeler og ulemper med begge ?

 

Edit:

 

Telenor:

på internett via PPOE

Programvare: Norton Internet Security 2004

Support

Pris

 

bluecom

På internett via rett i vegg

Support

Pris

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Sier at vi du har kabel tv tar du heller avidi kabel linje! symmetriske linjer til en billig penge.

 

SYM

kun kr. 97,- i tillegg pr. mnd.

 

 

MINI kr. 197,-/mnd

Opptil 100/100 kbps.

 

MIDI kr. 347,-/mnd

Opptil 750/150 kbps.

 

MAXI kr. 447,-/mnd

Opptil 1250/250 kbps.

 

MEGA kr. 547,-/mnd

Opptil 2050/250 kbps.

 

og fri etablering til 30 juni !

 

Kanskje litt offtopic siden du kun spurte om bluecom eller telenor..... :blush:

 

Ville valgt bluecom har god erfaring med det selv , og du slepper passord brukernavn for å logge på inet.

Endret av Pukerud
Lenke til kommentar
vil gjerne høre mer om forbruksmåleren. hvor mye man kan samle opp av GB hver gang man fyller på. kjipt å gå tom hvis man laster ned en natt .....

Som sagt tidligere her, kan man aktivere automatisk påfyll i forbruksmåleren. Deretter kan du slette forbruksmåleren. Evnt i den lille perioden systemet regger kvoten, kan linja dabbe ned mot 64kbit (men er ikke sikker, da jeg ikke veit om kvoten fylles på "før den er tom" elns). Uansett vil du ikke bli disconnecta fra downloads.

 

Når det gjelder bluecom vs telenor, ville jeg klart valgt TN. Dem har best routing mot utlandet (bra om du bruker utenlandske spilleservere), rask kundeservice, samt at dem bruker nye modem m/ routing - slik at du slepper å koble opp mot iNet for hver gang. Da er du online så lenge routern er på.

 

Gå for Telenor du :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat gått over fra Bluecom til Telenor.Hovedsak at Bluecom skifter ip adresse HELE tiden.Det er rimelig irriterende med en ftp server stående...går ned hele tiden. Foreløpig fornøyd med Telenor(bare de får rota seg til å gi meg riktig hastighet)

Lenke til kommentar
så hva sier dere? Telenor eller Bluecom, alt tatt i betraktning....

Jeg synesd valget er enkelt, dog så er det prinsippet om og gi den gamle monopolisten minst mulig penger som teller for meg.

BC er er helt grei ISP, og det er jo alltid et spørsmål om man virkelig kan stole på Online jamfør stuntet med bruksbegrensning som de trasset igjenom og misslyktes totalt med, hva er neste påfunn tro?

Lenke til kommentar

På Telenor sitt nye system kan ALLE sende inn en epost til kundeservice, og få fjernet påfyll-systemet TOTALT. Jeg gjorde dette, og fikk en hyggelig respons tilbake, og slipper nå og fylle på hele tiden. Har fritt forbruk - uansett hvor mye jeg laster ned. Hastigheten blir altså aldri satt ned, uansett om jeg laster ned 200GB på en måned.

 

Telenor tar 60kr ekstra hvis du ikke har telefon abb. Dvs. 549 + 60 = 609kr/mnd for 2048/256. Fri etablering er et stort pluss, det er trossalt snakk om en tusenlapp. Regn også med at Telenor er mye kjappere til og levere enn konkurrentene. Telenor sine linjer er også meget stabile. Kundeservice er lett tilgjengelige, enten via Telefon, Internet chat (IRC) eller epost. Du får iCanal tilgang, 50mb webplass osv. Telenor leverer nå også en Router med til sine nye kunder. Så alle som klager over PPPoE, vel.. du trenger kun og skrive inn login-navnet ditt og passordet EN gang i router-oppsettet, and that's it. Når en slår på routeren da, så vil den auto-connecte seg via PPPoE. Dvs. du trenger ikke og installere noe spesielle PPPoE program, bruke oppringt tilgang, eller noenting i Windows.

 

Må legge til at jeg aldri har hatt så lav ping mot spillservere som jeg har med Telenor linjen. Enten det er i Norge, eller i utlandet (jeg har hatt Tele2 ADSL og Nextgentel fra før).

 

Har også vært i prat med et par stykk fra kundeservice hos Telenor, og spurt om uthastighet. Dette er visstnok oppe til diskusjon, da de har mottatt endel klager på at uthastighet er for dårlig på 2mbit linjen. Folka på kundeservice regnet med at uthastigheten ville bli satt opp etterhvert, iallefall på 2mbit linjen.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat gått over fra Bluecom til Telenor.Hovedsak at Bluecom skifter ip adresse HELE tiden.

Det er uvanlig, de fleste her har hatt samme IP fra BC i måneder.

Spørs om du var på et DHCP-scoop som var nesten fullt.

Tviler på at det har noe med det å gjøre. De forskjellige scopene til BC har vel samme default TTL. Standard dhcp lease er jo 8 dager såvidt jeg vet. Hvordan BC og TN har gjort det aner jeg ikke.

 

Angående posten over så får jeg inntrykk over at du virker litt paranoid ovenfor TN. Jeg har mine tvil om at de gjenninfører nedlastingsbegrensning, men kanskje jeg bare er godtroende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...