Gå til innhold

PSDATA og brukt salg :-(


Anbefalte innlegg

Kjøpt et BRUKT HK fra PSDATA noe som er det dummeste jeg har gjort. Hadde tro på at et seriøst firma som de utgir seg for å være hadde testet sinne brukte produkter FØR de selger dem! Det er helt umulig å få ferdig innstalere XP på dette før det henger seg og de har ikke engang oppdaget at viften ikke går rundt. Den har skjært seg fullstendig! Har prøvd deler fra flere maskiner og demonterte det ASUS P4C korter jeg bruker nå og flyttet ALT over på det jeg kjøpte fra PSDATA. Dette HK burde ALDRI vært solgt, det burde vært putta RETT i søplebøtta.

Så tar jeg kontakt med dem igjen og få jo lov å sende det tilbake men de vil da ikke betale for frakten. Med forsendelse å kostnader alle veier så er en snart oppe i NY pris. Jeg spurte også om jeg ikke kunne stikke inn med pakken en dag jeg var i Arendal, men et fikk jeg ikke love til.

ALT skulle gå med posten.

Så for min del kommer jeg ALDRI mer til å handle brukt og jeg kommer heller ALDRI mer til og handle på PSDATA.

Det er for meg det samme om en ting koster 20.- eller 2000.- minste kravet er da at det skal være i orden om det er brukt eller nytt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker litt merkelig at de ikke har testet kortet, og i så fall er dette dårlig av de. Når det gjelder reklamasjon har du kjøpt en vare som trenger utbedring. Frakt skal da PS Data stå for. Mener å huske at du ikke kan kreve at de betaler retur på forhånd, men ved å legge ved et skriftelig krav om reffundering av utgifter og kvittering fra posten på forsendelsen har du krav på å få igjen pengene. Skal du derimot angre på kjøpet, og returnere produktet er det du som må stå for fraktutgiftene.

Lenke til kommentar

Tja , nå er det jo mange her på forumet som har problemer med kjøp av brukte kort på forskjellige webshopper , så dette tilfellet er vel ikke spesielt i så måte . Men når det gjelder frakt skal du ha den refundert begge veier om det er feil på varen, derfor finner jeg det merkelig at du ikke har fått det ,min erfaring med Psdata er nemmelig den stikk motsatte av din.

Men du kan jo ringe retur/support og be om å få snakke med Raymond, han løser de fleste floker .

Lenke til kommentar

Er ikke den som liker å måtte tigge og krangle for å få orden på ting som burde være lette å fikse. Hadde for en stund siden et tilfelle til med PSDATA hvor den ene sier ja og den andre nei og jeg får samme vare tilbake uten at noe har blitt gjort.

Hadde en reklamasjon med Komplett for lenge siden og der gikk alt etter avtale, så jeg bestiller vel der denne for å være sikker. :thumbs:

Har også VELDIG god erfaring med Multicom ved noen reklamasjoner for en nabo og har handlet der ganske mye selv også, men de har glemt og oppdatere prisene sinne på en stund ser det ut til og har blitt for dyre på det jeg trenger denne gangen dessverre.

Jeg avskriver de kronene det gjelder på min egen konto for opplæring av hvor det er god og dårlig service fra WEBSHOP så går nok livet videre! Og så tror jeg at jeg holder meg til NYE deler fra nå av, har mistet lysten på å handle fra andres ”søplebøtter”! :blush::thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er noen hovedkort du ikke får innstallert eldre versjoner av xp på. Prøvde med en nyere versjon av xp og da fungerte det - aner ikke hvorfor.

 

Ang porto så betaler psdata porto tur/retur hvis det er reklamasjonsak.

 

Men hvis du vil ha pengene tilbake så må du selv betale returporto.

 

Så viften kan du nok få skiftet gratis - hvis den ikke virker.. innstallasjon av xp er det kanskje litt verre med.

Lenke til kommentar

Har XPpro både ny og gammel og begge er prøvd.

Jeg ville ikke ha pengene tilbake men sa jeg ikke ville ha et nytt ”bruk ”kort. Jeg ville i stedet gjøre om handelen og kjøpe et NYTT ASUS P4C-800. Har et fra før og er kjempe fornøyd med det. Hadde tro på at det ville være bedre for dem også, men da fikk jeg beskjed om at jeg måtte returnere det jeg hadde og få pengene igjen og SÅ bestille meg et ASUS HK!

Hadde ikke lyst på et annet brukt kort fra søplebøtta deres, og hadde jeg betalt med VISA som jeg har gjort der før ville da dette ikke medført dem noen ekstra kostnad.

Lure på å selge det på QXL. Brukt drittkort fra PSDATA som nesten virker.

Nei, det siste var tull!!!! :blush:

Har bestilt det jeg skal ha nå og livet går videre. Håper bare andre slipper å få samme dritten som meg om de kjøper noe brukt derfra. De burde vertfall spørre om det i det hele tatt er testet og om det virker og hvordan en eventuell retur/garanti blir behandlet!

Lenke til kommentar

Har kjøpt mange demo-hk fra Psdata (7-8 stk) og har aldri hatt noen problemer. 3 stk er i daglig drift her i huset. Ellers vil jeg også nevne at jeg hatt noen retursaker, og har altid fått topp service. Hvis jeg nevner saken for selger neste gang jeg bestiller noe, har jeg bestandig fått såpass rabatt at det har dekket returkostnadene og vel så det. Mye avhenger av hvordan man legger saken fram, hyggelighet er ikke noe nedelag/tap av ære/ansikt.

Endret av slowcooler
Lenke til kommentar
Har kjøpt mange demo-hk fra Psdata (7-8 stk) og har aldri hatt noen problemer. 3 stk er i daglig drift her i huset. Ellers vil jeg også nevne at jeg hatt noen retursaker, og har altid fått topp service. Hvis jeg nevner saken for selger neste gang jeg bestiller noe, har jeg bestandig fått såpass rabatt at det har dekket returkostnadene og vel så det. Mye avhenger av hvordan man legger saken fram, hyggelighet er ikke noe nedelag/tap av æer/ansikt.

Hva er HK?

Lenke til kommentar

Skal prøve å rydde opp:

 

Hvis du kjører dette som en sak under angrefristen, dvs du angrer at du kjøpte kortet og vil ha penga igjen med en gang: da skal du ha igjen pengene for produktet + frakt TIL deg. Frakt tilbake til PSData må du stå for.

 

- Tar du dette som en reklamasjonssak, må PSData betale returfrakten. (Rent praktisk skjer dette ved at du betaler frakten, legger ved kopi av kvittering og får pengene refundert i etterkant). Da kan PSData forsøke å reparere kortet (lite sannsynlig), bytte kortet i et likt eller tilsvarende, eller gi deg pengene tilbake.

 

Som du ser, så er det forskjellen mellom de to måtene å gjøre dette på. De kan ligne, men det er et par viktige forskjeller.

Lenke til kommentar

atlså uansett om de tester eller ikke så tar du en liten risk med demo varer.

 

fks bestilte ett nf7 v.2.0 fra komplett.no og der var omtrent alt defekt.

 

fikk ny seff men fortsatt.

 

og har bare god erfaring med Psdata.no fikk ett ødelagt hk som jeg sendte i retur.

 

tok ikke langt tid før penga var i kontoen igjen.

 

og samme med geil brikkene , sendte de inn , fikk nyere rev. av samme brikker.

 

det kaller jeg service

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...