MrVilla Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Hei der. Jeg har NGT bredbånd og har en server som fungerer temmelig greit. Etter at jeg restartet modemet så fikk server-maskinen min en annen IP. Jeg har to maskiner. 10.0.0.5 - server 10.0.0.6 - bærbar Serveren skiftet IP etter restart av modemet til 10.0.0.2 og nå får ingen kontakt med den lenger. Jeg har satt fast IP på 10.0.0.5, subnetmask 255.255.255.0 og default gateway 10.0.0.1 i henhold til informasjonen jeg har fått fra NGT, men det hjelper ikke Serveren er en Serv-U server. Når jeg prøver å logge på så ser jeg at jeg er logget inn i serveren, men i ftp-programmet så skjer ingenting. fatter ikke bæret her. Kan nevne at jeg har en no-ip server og at NO-IP DUC kjører uten problemmer.
Gisse Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Får du kontakt med den internt på nettet? I såfall er det bare at port 21 (om det er den du bruker) i modemet er routet til 10.0.0.5 (gammel adresse??) Du kan jo bare sette fast ip på serveren til det du ønsker, er jo det beste ifm restarter etc...
MrVilla Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Skrevet 5. mai 2004 Jeg får kontakt med internet ja. IP'en på serveren er satt på 10.0.0.5, og port 21 er forwardet til 10.0.0.5. Jeg har også satt fast IP på maskinen slik at den har 10.0.0.5. Uansett så fungerer det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå