Gå til innhold

trenger hjelp til ny mobil


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny telefon, men trenger litt hjelp... Vet ikke så mye om mobiler, men brukte malen deres.

Det jeg trenger er:

 

Funksjoner:

-Kalender: ja

-MMS: ja

-GPRS: vet ikke

-WAP:ja

-Kalkulator: ja

-JAVA:ja

-Email klient:nei

-Spill:ikke viktig

 

 

Form:

-Helst klapp ( ikke z600 ) godtar vanlige mobiler også

-Vekt: vet ikke

-Antenne: helst intergrert

 

Skjerm:

Farge

-Over eller 65000 farger

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor, ikke liten som på fks. 6610

-Touchscreen: nei

 

 

Pris:

Jeg kommer til å bruke sånn cirka 1500kr med telenor djuce abbonomanget. har du forslag til billige kontantelefoner som passer malen kom med det. Har nok penger til rådighet.

 

Diverse:

-Merke: Spiller ingen rolle

-Kamera: Ikke viktig

-Videokamera: nei

-Symbian: nei

-triband:ja

-Infrarød port:ja

-Bluetooth:JA

-Minne: sett på t6130 hvor det er lite minne så sier at det ikke spiller så stor rolle :p men vil helst ha litt minne å gå på hvis det er mulig

-Minnekort?:nei

-Polyfoniske ringetoner:ja

-MP3: Får jeg det til den prisen så JA

-Radio:nei

 

det skulle vel være alt mobilen må ha bluetooth. Vil gjerne ha argumenter for og mot bluetooth for er ikke så mange i min prisklasse som har. Klapp hadde vært fint det men har falt for t630 så er ingen nødvendighet som sagt. Kamera driter jeg i. Viktigste er Bluetooth. Takk for all hjelp som forhåpentligvis kommer

Endret av panybs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke neon overbevise meg om at jeg ikke trenger alle funksjonene til se t630 og at jeg heller burde kjøpe samsung x600.

Du må jo selvfølgelig velge X600! Denne er best. Så nå skal jeg fortelle deg hvorfor ;)

For det første så kan du jo se på designet til telefonene. T630 er jo "kjedelig" den er jo helt lik T610 i designet. Dessuten er dette en telefon som mange har. Da er det mye bedre å ha en mobil som ikke så mange har! Denne har et tøft design, men et kamera som er roterbart. Ekstremt stilig! Det er til og med blitz på kameraet til X600, noe som det ikke er på T630. Bildekvaliteten er også veldig forskjellig. Bare se her på dette bildet som er tatt med en X600. samsung_x600_pic18_l.jpg Så kan du sammenligne med et bilde tatt med T630 sony_ericsson_t630_pic11_l.jpg En annen ting som også er veldig bra med X600 er lagringsplassen! Hele 9mb! :thumbs: Dette holder til mange bilder med bra kvalitet + masse ringetoner, spill ++ Mens T630 bare har usle 2mb som blir fullt på under en time :thumbdown: Hva skal man med triband? Hvor ofte er man i USA?! Enda en god grunn til at man kan klare seg med X600. Hvor ofte bruker du blåtann, du kan jo bare bruke IR eller kjøpe en datakabel. Blåtann er ikke nødvendig. X600 veier mindre enn T630 og har nesten like stor skjerm som den! Standby tiden og taletiden er også veldig bra. Hele 250 timer standby og 3.5 timer taletid. Meget bra. Sats på denne, ikke velg T630 :no: X600 som er tingen!

Lenke til kommentar

Hehe, ville holdt meg langt unna Samsung X600. Det eneste positive med den fremfor Sony Ericsson T630 er kamera og minne. Alt, mark my words, alt annet er SE T630 bedre på.

 

Er du interessert i spill og underholdning kan du glemme Samsung X600. Sikter blant annet til denne artikkelen.

 

Skjermen er ikke på langt nær så stor som Sony Ericsson, og tro meg - skjermen er noe du VIRKELIG trenger å ha av høyeste kvalitet. T630 (og Ericsson generelt) er kjent for sine store skjermer, mens Samsung X600 leverer samme oppløsning som Nokia - og alle vet jo hvordan Nokia's skjemer er blitt slaktet for størrelsen...

 

Samsung's IR er dessuten blant de svakeste på markedet. Den er overhodet ikke kompatibel med andre enheter (da har du isåfall flaks), og man kan knapt sende noe over IR. (Samsung E700 kunne i hvertfall ikke sende hverken kontakter, bilder eller ringetoner til andre mobiler eller PC'er, regner med det samme gjelder X600.) Bluetooth er flott, spesielt om du bruker handsfree og ønsker synkronisering mot PC. (Og det kan nevnes at Sony Ericsson's IR er ekstremt kompatibel og kan sende bilder, ringetoner, kontakter etc. til alle typer mobiler som har bra IR, som f.eks. Nokia og Motorola. SE er generelt kjent for veldig bra grensesnitt på IR og Bluetooth.)

 

Det blir dessuten urettferdig å sammenlikne kameraene til X600 og T630 på den måten, da X600 støtter 640 x 480 (VGA) oppløsning, mens T630 egentlig bare støtter 320 x 240, men blir digitalt forstørret (noe som gir dårlig resultat). Ved "vanlig" størrelse er ikke kameraet til T630 spesielt dårlig. Men nei, det kan ikke hamle opp med Samsung - de er faktisk overlegne på kamera.

 

Jeg synes heller ikke at utseende til X600 er særlig pent. (Dette er jo selvsagt subjektivt, men.) Utvendig antenne er jo helt avlegs? Lenge siden vi så det på en telefon som ikke er av typen "klapp/kamskjell".

 

Når det gjelder menysystemet er dessuten Sony Ericsson i en klasse for seg selv med sin ikon-baserte meny. Samsung har i steden en kjedelig strømlinjeformet meny av typen Nokia har. (Altså, man må klikke seg gjennom alle elementer for å komme til ønsket, mens man hos Sony Ericsson kan bruke joysticken og navigere direkte til ønsket menyvalg.)

 

Hva taletid og standbytid er også Sony Ericsson T630 helt overlegen. For sammenlikning på alle punkter se her.

 

Jeg ville definitivt gått for Sony Ericsson T630 fremfor Samsung X600. Blir teit å velge bort en ekstremt bra telefon (T630) bare fordi mange har den. (Og det er da også på langt nær så mange som har T630 som T610.)

 

Lykke til med valget da! ;)

 

Edit: skrivefeil

Endret av voluz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...