Gå til innhold

ATI X800 offisielle reviews!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har et r9600pro FE 530/760

kjører alle spill på høyeste grafikk (med eller iten AA/AF)... og jeg merker ikke lagging eller hakking i noen spill, merker at framesen er litt lavere i far cry, men der har jeg allt på "very high" "og ultra high" med 4xAF...

men uansett er det på tide med oppgradering, så det blir X800 eller xt på meg ja:D :yes::yes:

Lenke til kommentar
Huff surt for dem som nettopp har svidd vekk en del på et nytt 9800XT. En fra Ati postet over på rage3d at prisene kom til å falle ganske raskt.

Vel... da dette skjer hver eneste gang noe nytt og bedre kommer på markedet... så burde det ikke akkurat være noen suprice for noen av oss. ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjøper gjerne det "gammle" 9800 xt kortet ditt jeg VeXx!!

Mye skal du ha for det.....

 

Du kan godt kjøpe mitt hvis du har lyst.

Send pm hvis du er interesert.

Sapphire 9800xt.

 

jeg har et r9600pro FE 530/760

kjører alle spill på høyeste grafikk (med eller iten AA/AF)... og jeg merker ikke lagging eller hakking i noen spill, merker at framesen er litt lavere i far cry, men der har jeg allt på "very high" "og ultra high" med 4xAF...

men uansett er det på tide med oppgradering, så det blir X800 eller xt på meg ja:D 

 

tror du tar i litt der.

Alt på very high i far cry og 4xaf? i hvilken oppløsning? jeg kjører dette i 1280/1024 med 9800xt 1 gig minne og amd64 3200+.

Har ikke opplevd lagg men fps ligger mellom 35 og 60.

Tviler på at et overklokket 9600pro kan nå 9800xt nivå når det bare har 128mbit minnebus.

Endret av TDK
Lenke til kommentar
jeg har et r9600pro FE 530/760

kjører alle spill på høyeste grafikk (med eller iten AA/AF)... og jeg merker ikke lagging eller hakking i noen spill, merker at framesen er litt lavere i far cry, men der har jeg allt på "very high" "og ultra high" med 4xAF...

men uansett er det på tide med oppgradering, så det blir X800 eller xt på meg ja:D :yes::yes:

Høres rart ut at alt flyter så glatt os deg, hvertfall farcry, har like go maskin som deg, bare med et 9800se @ pro skjermkort. Det lagger hos meg nemlig... Hvis jeg kjører 3dmark03 er jeg helt nede i 20 fps noen steder på mother nature.

Lenke til kommentar
Noe annet imponerende er at X800 klarer denne ytelsen med bare 72% så mange transistorer som 6800U, og at varmeutviklingen er veldig mye lavere enn 6800U.

 

Nå er det jo slik at 6800U har flere features enn x800 (som for eksempel en video prosessor i nv40) og jeg regner med at det er en del transistorer som går med på dette også.

ATi har også lagt med sin Rage Theater videoprosessor...

Lenke til kommentar
Raptor' date='04/05/2004 : 17:34'] Ble ikke særlig imponert av ATi denne gangen, lest test hos Tom's Hardware, Anandtech og FiringSquad (De har også med GF6800 Ultra Extreme)

 

Ultra Extreme tar X800 XT Platinium nesten over alt, det gjør også Ultra i veldig mange tilfeller. Ser ut som GeForce 6800 GT gir bra ytelse og...

 

Følgende ting taler mot ATi denne gangen:

- Ikke støtte for Shadder 3.0 (kjekt å ha når Direct X 9,0c kommer i sommer)

- Ikke DualDVI

- Dårlig hastighet i OpenGL applikasjoner

ATi har utviklet sin egen versjon eller teknikk for å simulere PS3, som også skulle være raskere enn ms sin dx ps3

Lenke til kommentar
Raptor,04/05/2004 : 17:34] Ble ikke særlig imponert av ATi denne gangen, lest test hos Tom's Hardware, Anandtech og FiringSquad (De har også med GF6800 Ultra Extreme)

 

Ultra Extreme tar X800 XT Platinium nesten over alt, det gjør også Ultra i veldig mange tilfeller. Ser ut som GeForce 6800 GT gir bra ytelse og...

 

Følgende ting taler mot ATi denne gangen:

- Ikke støtte for Shadder 3.0 (kjekt å ha når Direct X 9,0c kommer i sommer)

- Ikke DualDVI

- Dårlig hastighet i OpenGL applikasjoner

ATi har utviklet sin egen versjon eller teknikk for å simulere PS3, som også skulle være raskere enn ms sin dx ps3

Link?

Lenke til kommentar
jeg har et r9600pro FE 530/760

kjører alle spill på høyeste grafikk (med eller iten AA/AF)... og jeg merker ikke lagging eller hakking i noen spill, merker at framesen er litt lavere i far cry, men der har jeg allt på "very high" "og ultra high" med 4xAF...

men uansett er det på tide med oppgradering, så det blir X800 eller xt på meg ja:D :yes:  :yes:

Høres rart ut at alt flyter så glatt os deg, hvertfall farcry, har like go maskin som deg, bare med et 9800se @ pro skjermkort. Det lagger hos meg nemlig... Hvis jeg kjører 3dmark03 er jeg helt nede i 20 fps noen steder på mother nature.

Husk at Ati sine SE-brikker er de dårligeste chippene, de som ikke besto kvalitetstestingen. Dermed er ytelsen til 9x00 SE mindre enn ytelsen til 9x00 Pro/XT, selv ved samme frekvens. Du sier du har et overklokket 9800SE @ PRO, jeg kan tenke meg at 9600PRO i hvertfall skal tangere ytelsen til ditt kort da, om ikke 9600PRO faktisk er bedre.

 

Noen som vet dette sikkert ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...