Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bittorrent tar hele linja


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å bruke bittorrent nå og er fornøyd med det. Det eneste problemet er at det er umulig for verken min eller noen andre maskiner i nettverket å bruke internett når den går. Det er ganske rart, for den laster ned i rundt 10-20 kb\s x2(2 nedlastinger), og jeg har 1024\256 linje..

 

Hvorfor tar den hele linja??

 

EDIT: Post nummer 100 :D

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NetLimiter kuttet opplastingshastigheten betydelig, men med den sank også nedlastingshastigheten. Er det mulig at Bittorrent prøver å "straffe deg" hvis du har liten opplastingshastighet?

 

EDIT: Prøvde Nova Torrent nå, og det fungerer utrlig bra, tusen takk for hjelpen folkens! :w00t:

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
NetLimiter kuttet opplastingshastigheten betydelig, men med den sank også nedlastingshastigheten. Er det mulig at Bittorrent prøver å "straffe deg" hvis du har liten opplastingshastighet?

 

EDIT: Prøvde Nova Torrent nå, og det fungerer utrlig bra, tusen takk for hjelpen folkens! :w00t:

Den "straffer" deg vel ikke egentlig.. men som det står beskrevet - "jo mer du laster opp, jo mer får du laste ned"

Lenke til kommentar
NetLimiter kuttet opplastingshastigheten betydelig, men med den sank også nedlastingshastigheten. Er det mulig at Bittorrent prøver å "straffe deg" hvis du har liten opplastingshastighet?

 

EDIT: Prøvde Nova Torrent nå, og det fungerer utrlig bra, tusen takk for hjelpen folkens!  :w00t:

Den "straffer" deg vel ikke egentlig.. men som det står beskrevet - "jo mer du laster opp, jo mer får du laste ned"

nettopp, og det er det som er det geniale med BT, det vil gjøre at systemet ikke blir utsatt for leeching osv.

 

 

BT funker i enkel teori slik: Du finner en tracker, laster ned "instruksfila" og åpner den med en BT-klient. Der vil klienten automatisk finne hvem som er ferdige eller seeder fila, og etter folk som leecher som deg. Er det ingen leechere, og bare seedere, kan du laste ned uten å laste opp, men så fort det er flere leechere så deler man linjene mellom seg, har du for eksempel en del av fila som den andre leecheren ikke har, så laster du den over til ham mens du kanskje laster ned resten fra seeder osv...

Lenke til kommentar

Tips. Vær forsikting med hva dere laster ned.

Fikk telefon fra internettleverandøren min i dag. "Vi har mottatt en mail fra Paramount...". :dontgetit:

 

Det var for å laste ned en enkel tv-serie episode via bittorrent. Det logges tid, IP, filnavn, filstørrelse og datostempel.

 

PeerGuardian kan være løsningen. Usikker på om den holder da jeg tror det er trackeren som leverer ut informasjon til alle sine klienter om hvem alle de andre klientene er (og indirekte at de deler ut den aktuelle filen).

 

-Wolf5

Lenke til kommentar
Tips. Vær forsikting med hva dere laster ned.

Fikk telefon fra internettleverandøren min i dag. "Vi har mottatt en mail fra Paramount...". :dontgetit:

 

Det var for å laste ned en enkel tv-serie episode via bittorrent. Det logges tid, IP, filnavn, filstørrelse og datostempel.

 

PeerGuardian kan være løsningen. Usikker på om den holder da jeg tror det er trackeren som leverer ut informasjon til alle sine klienter om hvem alle de andre klientene er (og indirekte at de deler ut den aktuelle filen).

 

-Wolf5

Og hva skjedde videre?

Bot?

Advarsel?

Fortell!

Lenke til kommentar
Tips. Vær forsikting med hva dere laster ned.

Fikk telefon fra internettleverandøren min i dag. "Vi har mottatt en mail fra Paramount...". :dontgetit:

 

Det var for å laste ned en enkel tv-serie episode via bittorrent. Det logges tid, IP, filnavn, filstørrelse og datostempel.

 

PeerGuardian kan være løsningen. Usikker på om den holder da jeg tror det er trackeren som leverer ut informasjon til alle sine klienter om hvem alle de andre klientene er (og indirekte at de deler ut den aktuelle filen).

 

-Wolf5

hvilken isp er det du har? :roll:

Lenke til kommentar

Jeg hadde Telenor avidi for en stund tilbake.

 

Da sa en telenor fyr som skulle sjekke linjen min, fordi jeg klagde på pingtime.(Fikk forøvrig ikke løst problemet, "skal være slik")

 

Han sa at når jeg bruker p2p programmer som f.eks bittorrent, så struper de linjen min, fordi de mener og tro at jeg driver med servervirksomhet. Har det rot i virkligheten, eller er det for å skremme folk?

 

Byttet forøvrig til NGT, og problemene forsvannt :love: - Var vel noe med at uploaden var på 128Kb :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...