Gå til innhold

Forvirret - valg av harddisk

Star

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest uendelig med artikler og erfaringer med ulike disker, men blir ikke spesielt klokere. Mange klager over enkelte disker, mens andre skryter dem opp i skyene... Virker som det er en tilfeldighet om diskene bråker eller ei, siden halvparten er fornøyd og de andre ikke...?

Jeg er på utkikk etter en grei 120gb SATA disk eller mer, om det lønner seg...

Har nå en PATA disk på 80gb og en på 40 fra wdc. Begge fungerer rimelig bra, en smule trege ( kjøpte uheldigvis 80 med 2mb ), og bråker heller ikke særlig mye..

Har hørt mye pent om maxtors ytelse men at det bråker,

WDC er litt trege men har et overkommelig støynivå,

Seagate har flott ytelse og lite støy,

Hitachi er sikkert vel og bra, selv om de eg slått sammen med

IBM... frister ikke spesielt når venner o.l har hatt problemer.

Jeg kjøpte en seagate disk til fattern, i god tro om at overnevnte "fakta" stemte, men ble rimelig skuffet da den knatret ganske bra..

Ønsker en rolig disk samt god ytelse... er ikke superkresen, men har lite lyst på en disk som knatrer enormt eller ikke gjør jobben sin :)

star*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå lever jeg i pata verden og der er Seagate tregere enn WD. WD bråker som f### mens gamle Seagate er veldig stille. Dette varierer fra modell til modell og fra eksemplar til eksemplar så noe annet enn egne erfaringer er vanskelig å stole på.

Min anbefaling:

Stille: Seagate eller Samsung

Ytelse: WD eller Hitachi

Skrevet
Seagate 160gb s-ata.. :thumbup:

Støtter den der :w00t: , man tenker kanskje at støy ikke gjør noe, men har du pc'en nærme deg så legger man fort merke til at den lille susing/pipingen er VIRKELIG irriterende.

Seagete lager meget bra disker, og de lager dem stillegående.

Skrevet (endret)

Jeg vil nominere Hitachi til en god pallplass i kategorien "Stille", og gi den en klar gullmedalje når det gjelder ytelse.

Og når det gjelder Seagate 7200.7 så er den ikke i nærheten så stille som tidligere Seagate modeller.

(En fordel med Hitacjhi 7k250 er at den er nermest lydløs både idle og i fullt arbeid i motsettning til andre disker.)

Endret av JohndoeMAKT
Skrevet

Har en maxtor 200gb liggenes her, som jeg enda ikke har tatt i bruk (Mangler penger til s-ata kontroller :blush: ) Håper da at ytelsen er bra nok...

Eller's har jeg 2xWD 40gb PATA - 1xWD 180GB PATA (med konverter til S-ATA) og en 250GB WD S-ATA og jeg mer IKKE noe til den "beryktede" støyen :dontgetit:

Så hvis du har gjettet riktig nå så anbefaller jeg.....Tada: Western Digital :thumbup:

Skrevet

jeg er ute etter rå ytelse...

neida.. ytelse kommer først , siden lyd...

wdc da eller seagate?

leste i hw artikkel at maxtor disk scorte mest ytelsesmessig... stemmer dette?

Skrevet
jeg er ute etter rå ytelse...

neida.. ytelse kommer først , siden lyd...

wdc da eller seagate?

leste i hw artikkel at maxtor disk scorte mest ytelsesmessig... stemmer dette?

Har en maxstor også...en del støy med veldig bra ytelse ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...