Gå til innhold

nVidia, Smartinger?


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nVidia burde holdt seg for god til å synke så lavt til å kalle "møkkakortene" sine for XT etter at ATI innførte XT-betegnelsen for sine absolutte toppmodeller. SE-betegnelsen fra ATI kan nok også diskuteres, men nVidia bruker i hvert fall ikke SE-betegnelsen på sine kort på det nåværende tidspunkt. På meg virker det som om nVidia har sett Radeon 9800 XT som et torn i siden, og skulle prøve å sverte det ved å innføre en ny absolutt økonomiserie med skikkelige low-end kort og kalle de for XT. Skikkelig uproft av nVidia, og det gir meg ikke akkurat lyst på noen skjemkort fra den kanten.

Lenke til kommentar
For å spørre trådstarter om en liten ting: Føler du deg smart nå som klarte å tenke ut dette helt på egen hånd?

 

Det er jo akkurat dette alle har sagt hele tiden.... :ermm:

Litt misfornøyd? :)

 

Virker som om det er nytenking for endel av folka her,

Jeg har tenkte dette hele tiden, men jeg ville bare gjøre folk

oppmerksome på denne utrolig smarte markedsføringen, det er vel lov?

 

Forøverig så vil jeg gjerne vite hvor du har fått ideen at alle har sagt dette hele tiden, kan ikke minnes noen lignende tråder på forumet noengang...

Lenke til kommentar
nVidia burde holdt seg for god til å synke så lavt til å kalle "møkkakortene" sine for XT etter at ATI innførte XT-betegnelsen for sine absolutte toppmodeller. SE-betegnelsen fra ATI kan nok også diskuteres, men nVidia bruker i hvert fall ikke SE-betegnelsen på sine kort på det nåværende tidspunkt. På meg virker det som om nVidia har sett Radeon 9800 XT som et torn i siden, og skulle prøve å sverte det ved å innføre en ny absolutt økonomiserie med skikkelige low-end kort og kalle de for XT. Skikkelig uproft av nVidia, og det gir meg ikke akkurat lyst på noen skjemkort fra den kanten.

Uproft?

Nja, vil vel heller si det er veldig proft, om man tenker marked og økonomi:)

 

Men for oss som har sans for etikk her i verden, så er jo dette et tankekors,

dessverre er jeg ikke av dem som har tid til markeds etikk da men :)

Lenke til kommentar

De fleste ikke nerdene jeg kjenner trodde at jo bedre skermkort jo høyere nummer og at Pro var det beste. Eks så er 9600 mye bedre enn 6800.

 

de jeg kjenner som ikke har peil på grafikk kort tror at det er mengden RAM på kortet som teller

 

altså etter deres bok er et "exstrem grapiks 2" med 64 MB like bra som et gf 3 ti 500 med 64 MB

 

ellers er jeg enig med tråd starter i at dette er smart/uetisk taktik

Lenke til kommentar
QUOTE (Dirty Water @ 29/04/2004 : 20:45)

For å spørre trådstarter om en liten ting: Føler du deg smart nå som klarte å tenke ut dette helt på egen hånd?

 

Det er jo akkurat dette alle har sagt hele tiden.... 

 

 

Litt misfornøyd?

 

Virker som om det er nytenking for endel av folka her,

Jeg har tenkte dette hele tiden, men jeg ville bare gjøre folk

oppmerksome på denne utrolig smarte markedsføringen, det er vel lov?

 

Forøverig så vil jeg gjerne vite hvor du har fått ideen at alle har sagt dette hele tiden, kan ikke minnes noen lignende tråder på forumet noengang...

 

Snabben... se her

og gjerne også her i samme slengen.

Lenke til kommentar
QUOTE (Dirty Water @ 29/04/2004 : 20:45)

For å spørre trådstarter om en liten ting: Føler du deg smart nå som klarte å tenke ut dette helt på egen hånd?

 

Det er jo akkurat dette alle har sagt hele tiden....  

 

 

Litt misfornøyd?

 

Virker som om det er nytenking for endel av folka her,

Jeg har tenkte dette hele tiden, men jeg ville bare gjøre folk

oppmerksome på denne utrolig smarte markedsføringen, det er vel lov?

 

Forøverig så vil jeg gjerne vite hvor du har fått ideen at alle har sagt dette hele tiden, kan ikke minnes noen lignende tråder på forumet noengang...

 

Snabben... se her

og gjerne også her i samme slengen.

Dette har jeg faktisk ikke lagt merke til,

jaja, men her er det hvertfall mer plass til etikk og rundt om markedstaktikker generelt:)

Lenke til kommentar
smart ja? har jeg aldri vært i tvil om..

Det er trossalt foretninger det er snakk om.. og da gjelder det å utnytte hver eneste ting.. :)

Gjelder det også ting som å jukse i tester, ofre bildekvalitet for ytelse og få spill utviklere til å disable effekter i et spill hvis noe annen kort enn nVidia blir detektert? Syns du det er en helt greit og smart markedsføring?

"Det er bare foretninger" er en kommentar som går igjen ofte hos nvidia-fans, men jeg lurer på om ikke pipa hadde hatt en annen låt hvis situasjonen var snudd på hodet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
smart ja? har jeg aldri vært i tvil om..

Det er trossalt foretninger det er snakk om.. og da gjelder det å utnytte hver eneste ting.. :)

Gjelder det også ting som å jukse i tester, ofre bildekvalitet for ytelse og få spill utviklere til å disable effekter i et spill hvis noe annen kort enn nVidia blir detektert? Syns du det er en helt greit og smart markedsføring?

"Det er bare foretninger" er en kommentar som går igjen ofte hos nvidia-fans, men jeg lurer på om ikke pipa hadde hatt en annen låt hvis situasjonen var snudd på hodet.

Dette gjorde ATi også, så gresset er ikke grønnere på andre siden MisterPi..

Lenke til kommentar
Dette gjorde ATi også, så gresset er ikke grønnere på andre siden MisterPi..

ATi gjorde hva?

 

EDIT: ATi har nok heller ikke bare rent mel i posen, men fra det som har kommet fram vil jeg si at gresset er mye grønnere på ATi sin side. Dette var forøvrig heller ikke noe forsøk på å fremstå ATi som et mer etisk selskap.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...