Gå til innhold

nVidia, Smartinger?


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Først, jeg skal holde meg 100% nøytral i denne posten.

 

 

Over til saken:

 

Vi vet alle at både nVidia og ATi har godeskjermkort,

ATi med modellene: XT, Pro og Non-Pro, det XT er best.

 

nVidia med modellene: Ultra (snart Pro), XT og Non-Ultra, der Ultra er best, XT og Non-pro er dårligest.

 

 

Dette med at nVidia har en modell som heter XT som er dårlig passer utmerket godt, vi deler kunder in i 2 grupper her, bare for og demostrere:

 

 

Uvitende kunder:

Har kansje hørt at ATi sine beste kort heter XT, og at de produserer gode kort, så de går ut ifra at "XT" er en felles nevner for god kvalitet på markedet,

deretter går de ut på markedet og handler, og ser nVidia sine GPU'er med billig pris, og kjøper dem i god tro om at nVidia sine GPU er noe helt rått, bare for og komme hjem og bli skuffet:)

 

 

ATi Kunder:

De kan lure ATi kunder til og tro at dette er noe heavy saker, og siden det er billigere, få dem til og prøve dette istedet for ATi som er relativt stive i pris på

XT modeller.

 

 

 

Dette har 2 posetive virkninger for nVidia:

De får kunder som er uvitende og tror XT er bra.

De får uvitende ATi kunder & ATi kunder med liten lommebok.

 

 

Dette har absolut ingen negative sider for nVidia, dette får folk til og tro modellen deres er mye bedre enn den er.

 

 

Dette virker da som en utrolig smart markedstaktikk? :)

 

mvh.

Snabben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Passer denne

Først, jeg skal holde meg 100% nøytral i denne posten.

så godt med denne?

nVidia, Smartinger?, Markedstaktikk

 

Uvitende kunder:

Har kansje hørt at ATi sine beste kort heter XT, og at de produserer gode kort, så de går ut ifra at "XT" er en felles nevner for god kvalitet på markedet,

deretter går de ut på markedet og handler, og ser nVidia sine GPU'er med billig pris, og kjøper dem i god tro om at nVidia sine GPU er noe helt rått, bare for og komme hjem og bli skuffet:)

Som oftest har faktisk uvitende kunder liten peil på data genrelt, og spiller heller ikke de råeste spillene. Hardcore gamerne som faktisk trenger Pro og (ATI`s) XT har peil på hva de trenger.

 

Ellers så synes jeg det er sleip taktikk av nVidia, helt klart. Det samme er både ATI`s og nVidia`s SE taktikk. Som oftest tror man jo at desto nyere - desto bedre. Men slike r det jo absolutt ikke med SE utgaven av kortene. Og her er jo begge produsentene skyldige...

 

 

Dette har absolut ingen negative sider for nVidia, dette får folk til og tro modellen deres er mye bedre enn den er.

Dårlig rykte er kanskje ikke en negativ side?

Lenke til kommentar

Tja, smart og smart. Uetisk er vel det beste ordet. At de nå kommer med et Pro kort er jo også litt snodig. Hvis de har en slik strategi så tror jeg ikke det er så "smart" som du framstiller det. De fleste skjermkort kommer i ferdig pc'er, og der er det prisen som avgjør. De som kjøper pc'er i deler vet som oftest hva de vil ha og hvorfor. Tror en slik taktikk bare framskaffer et frynsete rykte.

 

Du kan også snu på flisa:

En hvis folk tenker at "XT fra ATI er jo konge, mens XT fra NVIDIA suger, ergo er ATI mye bedre en NVIDIA"

 

Personlig synes jeg at benevnelsene til NVIDA er helt på tryne, men det jo bare min personlige mening :)

Lenke til kommentar
Tja, smart og smart. Uetisk er vel det beste ordet. At de nå kommer med et Pro kort er jo også litt snodig. Hvis de har en slik strategi så tror jeg ikke det er så "smart" som du framstiller det. De fleste skjermkort kommer i ferdig pc'er, og der er det prisen som avgjør. De som kjøper pc'er i deler vet som oftest hva de vil ha og hvorfor. Tror en slik taktikk bare framskaffer et frynsete rykte.

 

Du kan også snu på flisa:

En hvis folk tenker at "XT fra ATI er jo konge, mens XT fra NVIDIA suger, ergo er ATI mye bedre en NVIDIA"

 

Personlig synes jeg at benevnelsene til NVIDA er helt på tryne, men det jo bare min personlige mening :)

Helt enig. Det gjør ikke annet enn å skape dårlig rykte om nVidia og deres måte å jobbe på.

Lenke til kommentar

Må jo bare innrømme at jeg aldri har likt Nvidias markedsføring, og det er nok ikke tilfeldig at Nvidia valgte å kalle sine dårligste modeller for XT modeller etter at ATI begynte med XT for sine toppmodeller...

 

Noen vil nok kalle Nvidias steg smart, andre ville kalle det fordømt sleipt og uetiskt.

Lenke til kommentar
Passer denne
Først, jeg skal holde meg 100% nøytral i denne posten.

så godt med denne?

nVidia, Smartinger?, Markedstaktikk

Ser ikke noen konflikt der:)

Selv syntes jeg begge produsentene er veldig gode produsenter,

og hverken den ene eller den andre er bedre, dog. nVidia har noe "bedre" markedstaktikk?

 

 

Dårlig rykte, joa, men det gir også ATi et dårlig rykte,

tror de som først kjøper en nVidia XT kort og blir skuffet, styrer

unna XT fra ATi også.

 

 

Men, som C4STOR sier, du kan snu på flisa, dette er vel en negativ side må man si, som jeg ikke tenkte så mye over, men jeg vil fremdeles tro at nVidia tjener fett på denne taktikken :)

 

Ang. Etikk så eksisterer det ikke i markedsverden:)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er teit av produsentene og markedsføre på så forsjellige måter, begge parter kan tydeligvis både tjene, og tape på det.. Hvorfor kunne de ikke bare holdt seg med samme standarer? :dontgetit: (Xt er best begge plasse, ultra og Pro e nest best, non pro/ultra etter der og se kortene til slutt.)

Lenke til kommentar
Først, jeg skal holde meg 100% nøytral i denne posten.

 

 

Dette har 2 posetive virkninger for nVidia:

De får kunder som er uvitende og tror XT er bra.

De får uvitende ATi kunder & ATi kunder med liten lommebok.

 

 

Dette har absolut ingen negative sider for nVidia, dette får folk til og tro modellen deres er mye bedre enn den er.

 

 

Dette virker da som en utrolig smart markedstaktikk? :)

Jeg vet nå ikke det, de uvitende skuffede kundene som trodde XT hos Nvidia var noe rått blir kanskje alle ATI kunder neste gang.

 

Jeg lar meg kanskje lure en gang men ikke to :)

Lenke til kommentar
Tja, smart og smart. Uetisk er vel det beste ordet. At de nå kommer med et Pro kort er jo også litt snodig. Hvis de har en slik strategi så tror jeg ikke det er så "smart" som du framstiller det. De fleste skjermkort kommer i ferdig pc'er, og der er det prisen som avgjør. De som kjøper pc'er i deler vet som oftest hva de vil ha og hvorfor. Tror en slik taktikk bare framskaffer et frynsete rykte.

 

Du kan også snu på flisa:

En hvis folk tenker at "XT fra ATI er jo konge, mens XT fra NVIDIA suger, ergo er ATI mye bedre en NVIDIA"

 

Personlig synes jeg at benevnelsene til NVIDA er helt på tryne, men det jo bare min personlige mening :)

Helt enig. Det gjør ikke annet enn å skape dårlig rykte om nVidia og deres måte å jobbe på.

Dårlig rykte kommer tvilsomt fra måten deres og jobbe på tror jeg,

fleste folka gir blanke i hvordan bedrifter jobber så lenge de får det

de vil ha, men selvfølgelig et fåtall kan jo bli sure, det er heller om

man snur på flisa som skaper dårlig rykte, men tror det ligger stor

gevinsti dette fremdeles:)

Lenke til kommentar
QUOTE (Fragletrollet @ 29/04/2004 : 19:52)

Passer denne

 

QUOTE 

Først, jeg skal holde meg 100% nøytral i denne posten.

 

 

så godt med denne?

 

QUOTE 

nVidia, Smartinger?, Markedstaktikk

 

 

 

 

 

Ser ikke noen konflikt der:)

Selv syntes jeg begge produsentene er veldig gode produsenter,

og hverken den ene eller den andre er bedre, dog. nVidia har noe "bedre" markedstaktikk?

 

Ante bare litt ironi/sarkasme... :p

 

Dårlig rykte, joa, men det gir også ATi et dårlig rykte,

tror de som først kjøper en nVidia XT kort og blir skuffet, styrer

unna XT fra ATi også.

 

Det tviler jeg egentlig litt på. Prisdifferansen er jo veldig stor, og hvis man skal ut å kjøpe et skjermkort, og er begavet nok til å sette det inn i maskinen sin, så tror jeg man ikke bare går etter hva man tror.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er teit av produsentene og markedsføre på så forsjellige måter, begge parter kan tydeligvis både tjene, og tape på det.. Hvorfor kunne de ikke bare holdt seg med samme standarer? :dontgetit: (Xt er best begge plasse, ultra og Pro e nest best, non pro/ultra etter der og se kortene til slutt.)

Det er nok for og lure kunder:)

Dette er jo en ganske så genial taktikk, vil hvertfall jeg si,

hva er bedre enn og selge ditt dårligeste produkt med samme navn som din konkurents beste, det nedverger din konkurents produkt og folk tenker fysj,

samtidig som de som kjøper ATi XT kanskje tenker "wow, nVidia med XT også, la oss prøve dette" :)

 

 

 

 

Til CD:

Tror de heller skyr alle XT produkter i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Dårlig rykte kommer tvilsomt fra måten deres og jobbe på tror jeg,

fleste folka gir blanke i hvordan bedrifter jobber så lenge de får det

de vil ha

Tror du ikke folk begynner å se på hvordan markedsføringen til nVidia er da? Det er det jeg mener med å "jobbe" på.

Hehe, det jeg mente var at jeg ikke tror folk bryr seg om markedsførings, jeg gjør det hvertfall ikke, så lenge jeg får hva jeg bestiller er jeg bli og fornøyd, samme om det kommer fra Mexico eller Hollywood, så lenge det fungerer til en viss grad (og det gjør vel XT korta fra nVidia, de er jo ikke *såå* gærne:)

 

 

Det tviler jeg egentlig litt på. Prisdifferansen er jo veldig stor, og hvis man skal ut å kjøpe et skjermkort, og er begavet nok til å sette det inn i maskinen sin, så tror jeg man ikke bare går etter hva man tror.

 

Jeg tror de som faller for dette er folk som ikke har så mye peil på PC, og bare kjøper komponenter og får kammeraten sin til og sette inn i pc'en for seg,

mulig kammeraten sier "Det suger" men, nybegynnere er veldig sta når de først har lest noe:)

 

Ellers er det folk med akkurat passe egenskaper til og sette inn et skjermkort,

trenger ikke akkurat være verdens mester i sjakk for det:)

Lenke til kommentar

Vel hva kan jeg si. 1) når er det "vanlige" folk kjøper et seperat skjermkort, eller når tar de og bryr seg om hvilket skjermkort de har.

 

De fleste ikke nerdene jeg kjenner trodde at jo bedre skermkort jo høyere nummer og at Pro var det beste. Eks så er 9600 mye bedre enn 6800.

 

Og de som skal kjøpe et seperat skjermkort er så pass nerdete at de vet hva det betyr.

Lenke til kommentar
Vel hva kan jeg si. 1) når er det "vanlige" folk kjøper et seperat skjermkort, eller når tar de og bryr seg om hvilket skjermkort de har.

 

De fleste ikke nerdene jeg kjenner trodde at jo bedre skermkort jo høyere nummer og at Pro var det beste. Eks så er 9600 mye bedre enn 6800.

 

Og de som skal kjøpe et seperat skjermkort er så pass nerdete at de vet hva det betyr.

Veldig ofte,

"Vanlige" folk får ofte tips "bygg egen PC, det eier elkjøp møkka"

Og det gjør de, og ender opp med mye skrot ofte, og tom. såkalte

eksperter er i tvil, kammeraten min kjøpte PC fra en "ekspert"

i god tro om at XT var noe elite saker siden "eksperten" sa det..

Men neida..

 

Dette XT greie gjør det også mye enklere for "eksperter" og lure folk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...