Gå til innhold

Til dem som ikke liker ferdigmodda kabinetter:


Anbefalte innlegg

Det finnes en del folk her på forumet som, når noen spør om deres mening/kommentar til et ferdigmodda kabinett, kommer med uttalelser som "bare n00bs som kjøper ferdigmodda". :angry:

 

Dette er en uting, siden hver har sin smak osv... Dessuten kan det være lurt å kjøpe et ferdigmodda hvis man er litt fersk på pc, eller da i første rekke modding.

 

Jeg har for eksempel tenkt til å kjøpe et Lian Li siden det er første gang jeg bygger pc, men det blir jo sikkert til at jeg modder på det/bygger meg et nytt selv ettehvert. :yes:

 

Sånn, da var det sagt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, klart... og Lian Li er vel mer "alment akseptert" også :p

Men jeg har hørt folk snakke om hvor ille Lian Li er fordi det er ferdigmodda (det er riktignok ikke mange)

 

Sikta egentlig mer til dissing av kabinetter som raidmax og thermaltake i denna posten, brukte bare meg selv som eksempel... :)

Lenke til kommentar
Det finnes en del folk her på forumet som, når noen spør om deres mening/kommentar til et ferdigmodda kabinett, kommer med uttalelser som "bare n00bs som kjøper ferdigmodda". :angry:

 

Dette er en uting, siden hver har sin smak osv... Dessuten kan det være lurt å kjøpe et ferdigmodda hvis man er litt fersk på pc, eller da i første rekke modding.

 

Jeg har for eksempel tenkt til å kjøpe et Lian Li siden det er første gang jeg bygger pc, men det blir jo sikkert til at jeg modder på det/bygger meg et nytt selv ettehvert. :yes:

 

Sånn, da var det sagt :D

Ord!

Lenke til kommentar

Men, topic er slik : hva synes dere om mitt nye raidmax? (osv)

 

Vel, da sier jeg bare min mening, og det er at jeg ikke liker ferdigmodda, karen som laget topic'en må vel regne med slike svar...?

 

edit: dessuten har jeg ikke sett slike svar som dette "bare n00bs som kjøper ferdigmodda". Kan du linke til et eksempel?

Endret av ballemann
Lenke til kommentar
Men, topic er slik : hva synes dere om mitt nye raidmax? (osv)

 

Vel, da sier jeg bare min mening, og det er at jeg ikke liker ferdigmodda, karen som laget topic'en må vel regne med slike svar...?

 

edit: dessuten har jeg ikke sett slike svar som dette "bare n00bs som kjøper ferdigmodda". Kan du linke til et eksempel?

jeg er helt enig med ballemann. :thumbup:

hvis folk spørr om hva andre mener, så må jo andre få si si hva de mener.

link forresten:

link 1

link 2

Lenke til kommentar

Det er jo sånn at noen kjøper ei stilig kasse, noen lager ei stilig kasse og noen kjøper ei kjedelig stygg "søppelkasse" og får den til å se råkul ut, velg selv hva dere synes er mest imponerende, men jeg har gjort mitt valg, det kan ikke diskuteres for folk mener forskjellige ting helt til du holder en pistol mot hodet på dem.

 

Blåser i hva folk kjøper og gjør, men når de er så "dumme" at de spør om andres meninger så får de faenmeg tåle å høre dem også!

Lenke til kommentar
Det er jo sånn at noen kjøper ei stilig kasse, noen lager ei stilig kasse og noen kjøper ei kjedelig stygg "søppelkasse" og får den til å se råkul ut, velg selv hva dere synes er mest imponerende, men jeg har gjort mitt valg, det kan ikke diskuteres for folk mener forskjellige ting helt til du holder en pistol mot hodet på dem.

 

Blåser i hva folk kjøper og gjør, men når de er så "dumme" at de spør om andres meninger så får de faenmeg tåle å høre dem også!

Mest inponerende er vel "søppelkassa" da :roll: Men om folk kjøper en ferdigmod for å så legge bildene ut her for å prøve å skryte av det når det finnes utrolig mange skillede casemodders her så ber man jo om å få mindre positive tilbakemeldinger..

Lenke til kommentar

Etter min mening så handler modding om å lage noe som er eget, unikt!

Når noen produserer et ferdig kabinett i 100.000 og selger de, så forsvinner selve grunntanken etter min mening. Det er btw ikke så hardt å modde, modda for første gang 1 måned etter jeg fikk min første pc. Trenger ikke å være sinnsykt 1337 for modde, holder å spraylakke litt... bare starte liksom!

Lenke til kommentar

Det har vel med at når folk strever hardt for å modde gamle/umodda kabinetter til å bli kule, så er det ikke rart de blir litt irriterte når folk tropper opp med sine kabinetter med ferdig vindu, lys osv å skryter av at "se på modden min, så kul den er".

Det har med å skape sin egen stil, ikke være i en saueflokk med likt kabinett..

Alle kan vel klikke seg inn på microplex o.l å kjøpe en led vifte eller en katode. Men det er de ferreste som kan virkelig bruke henda og verktøy til å utforme ett kabinett til å se råtøft ut!

Det er det jeg tenker på når jeg ser disse såkalte ferdigmodda kabinettene.

Og folka som ikke har lagt flerfoldige timers arbeid i ett kabinett, som dem kan være stolte av!

 

min mening rundt ferdigmodda kabinetter...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på "hva er et ferdig modda kabinett" .

Fodi det er vindu i siden ?

Fordi det har annen farge enn beige/grå ?

Fordi det har vifte med lys ?

 

Etter min mening er det ikke noe som kjøpes av kabinetter som

er "ferdig modda" .

 

Utseende og design har med trender å gjøre .

Se på ferdige lagede/designede servere,laptops,komplette ferdige

desktop pc'er fra Dell ,Fujitsu Siemens ,HP osv.

De grå firkanta boksene hørte 90 tallet til.

 

Et kabinett er ikke modda før det originale designet ,enten

hele eller delvis har gjennomgått en stor endring ,uansett hvordan

designet på det var orginalt .

 

Jeg har selv kjøpt meg et farget kabinett med plexi glass i siden .

Det er ikke ferdig modda for det . Det har et design .

 

 

.......

Lenke til kommentar

Jeg sier det rett ut: Jeg er ingen erfaren modder og kan ikke lage et kabinett fra bånn av, men jeg har kunnskaper (og potensiale tror jeg) nok til å skru litt på et ferdig kabinett (mener da f.eks. Lian Li og chieftec).

 

Du trenger ikke så mye ferdigheter for å mekke litt på din triste grå Chieftec kasse.

 

Trenger ikke å være sinnsykt 1337 for modde, holder å spraylakke litt... bare starte liksom!

 

Dette er noe av det jeg mener.

Selv de mest uerfarne kan modde litt hjemme i kjellern.

Lenke til kommentar

Modding av pc'er som styling av biler. Rånerne styler opp en gammal opel eller en fet mercedes, andre kjøper ferdig senka gti'er med spoiler.

 

Begynner å lure på om jeg begynner å bli gammel. Jeg er 23 år, og synes disse kranglene er temmelig smålige. Er lærer på b&u skole, og kjenner igjen noen av holdningene fra 8-9 klasse-hormonkranglene!

 

Grow up!! Drit hva de andre gjør og mener. Bare gjør din egen greie, og ikke tro du er noe dårligere eller bedre enn andre fordi de ikke gjør som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...