Gå til innhold

GeForce 6800 Pro underveis?


Anbefalte innlegg

Nå mangler det bare at ati døper om SE til Ultra så er kaoset komplett

var intel som starta det hele med "Intel Extreme Graphics" ;)

 

da var standaren satt for feilmerking.

Skulle ikke vært lovlig med slike navn på dritten....... ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke noe.

Albatron sier at på deres 6800ultra skal kjernen være klokket til 600mhz.

det er jo 200mhz over det alle testeksempler og det nvidia har.

Dette er jo en vill overklokking? den må jo ha en jetmotor fpr og fjerne varme`? :dontgetit:

 

Det med intel extreme graphics er jo en vits!

Endret av TDK
Lenke til kommentar
er forvirra nå; tidligere idag sa dere(http://hardware.no/art.php?artikkelid=7045) at Albatron ville kjøre 600mhz core på begge sine kort(ultra/non-u), nå er plutselig hastigheten 350-400mhz...

 

hva skjer?  :dontgetit:

De har nok drete på drage.

 

X800 som skal ha 600 MHz på kjernen.

 

nVidia sine skal ha 400Mhz (toppmodell)

Å her har vi enda en person som må følge bedre med, Gratulerer :thumbup:

 

MHz har ingen ting å si når det er snakk o to forskjellige arkitekturer(?)...

 

Eksempel:

 

En en AMD Athlon64 på 2.2GHz yter jo bedre en en P4 3.2 GHz...

Lenke til kommentar
Å her har vi enda en person som må følge bedre med, Gratulerer

 

MHz har ingen ting å si når det er snakk o to forskjellige arkitekturer(?)...

 

Eksempel:

 

En en AMD Athlon64 på 2.2GHz yter jo bedre en en P4 3.2 GHz...

 

Dette høres sikkert veldig 'noobish' ut men her kommer det:

 

Ati hadde lavere klokkefrekvens og lavere minnebåndbredde og alt mulig forrige gang (9800xt) men de slo nvidia som hadde alt høyere. men denne gang har ati høyere klokkefrekvenser, dermed gjetter jeg at ati vil banke nvidia...

Men håper at det blir likt slik at det blir priskrig :devil:

Lenke til kommentar
Jeg hadde et GeForce 2 GTS... Før det hadde jeg et GeForce 256 Pro... Pro betegnelsen på GeForce 1 serien beskrev at det hadde DDR minne.... GF 2 kom som MX (SDR), GTS, Pro og Ultra (DDR).

GTS, Pro og Ultra hadde DDR-minne. Det samme gjalt for Ti-utgaven som ble lansert etter at GF3 hadde kommet på markedet. På GF3-serien brukte de vel Ti200 som low-end, GeForce3 som den originale utgaven, klokket høyere enn Ti200 dog lavere enn topputgaven, Ti500.

 

MX-versjonene hadde nok SDram ja... Hadde selv MSI GeForce2 Pro, 64 MB DDR. Husker jeg solgte det meget billig, tror det var rudt 400 kroner. For de pengene jøpte jeg meg PoV Ti4200 64 mb, et godt kort, dog kun 64 mb. Husker jeg kjørte det på 330/670 (originalt 250/550).

 

Dette ble litt Off Topic, men jeg synes det er hyggelig å se litt tilbake på utviklingen. :D

Lenke til kommentar

i følge de ryktene eller de andre ryktene.

har ikke hørt noe ennet siden nvidia sa de en ny model nv 40

 

og hardware.no er jo de som sprer ryktene snarest..

orker ikke og sitte og spekulere hva priser på hver enkel model

eller hvilken ytelse hver enkel kort har..

dette blir jo forandret neste dag iallefall.

 

det beste er vel og vente til alle kortene kommer ut :roll:

Lenke til kommentar
Å her har vi enda en person som må følge bedre med, Gratulerer

 

MHz har ingen ting å si når det er snakk o to forskjellige arkitekturer(?)...

 

Eksempel:

 

En en AMD Athlon64 på 2.2GHz yter jo bedre en en P4 3.2 GHz...

 

Dette høres sikkert veldig 'noobish' ut men her kommer det:

 

Ati hadde lavere klokkefrekvens og lavere minnebåndbredde og alt mulig forrige gang (9800xt) men de slo nvidia som hadde alt høyere. men denne gang har ati høyere klokkefrekvenser, dermed gjetter jeg at ati vil banke nvidia...

Men håper at det blir likt slik at det blir priskrig :devil:

Vi får se, venter i spenning sjøl... Kommer nok til å bli nytt kort på meg nå snart :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg hadde et GeForce 2 GTS... Før det hadde jeg et GeForce 256 Pro... Pro betegnelsen på GeForce 1 serien beskrev at det hadde DDR minne.... GF 2 kom som MX (SDR), GTS, Pro og Ultra (DDR).

GTS, Pro og Ultra hadde DDR-minne. Det samme gjalt for Ti-utgaven som ble lansert etter at GF3 hadde kommet på markedet. På GF3-serien brukte de vel Ti200 som low-end, GeForce3 som den originale utgaven, klokket høyere enn Ti200 dog lavere enn topputgaven, Ti500.

 

MX-versjonene hadde nok SDram ja... Hadde selv MSI GeForce2 Pro, 64 MB DDR. Husker jeg solgte det meget billig, tror det var rudt 400 kroner. For de pengene jøpte jeg meg PoV Ti4200 64 mb, et godt kort, dog kun 64 mb. Husker jeg kjørte det på 330/670 (originalt 250/550).

 

Dette ble litt Off Topic, men jeg synes det er hyggelig å se litt tilbake på utviklingen. :D

GeForce 2 Ti(tanium) ble nok lansert for å "melke" mest mulig av denne serien. Gikk fra GF2 GTS til GF3 Ti200. Husker GF3 lanseringen som et høydepunkt, nærmest en revolusjon med effekter (DX7 til 8). GF2 Ti og GF3 Ti200 hadde samme båndbredde (6,4GB/s), men med nyere arkitektur var GF3 raskere.

 

Merkelig nok kom det aldri noen MX utgave av GF3. Kanskje fordi denne serien raskt ble erstattet av GF4 som vel egentlig var en oppdatert utgave av GF3. Forskjellen her ligger vel i støtten på DX 8 og 8.1.

 

Men som tidligere stor GeForce fan har jeg konvertert til RadeOn. GF5 FX med "hårføner" var nok en stor nedtur. Det gjenstår å se når GF6 blir lansert om jeg velger det eller den nye til Ati :p

Lenke til kommentar
er forvirra nå; tidligere idag sa dere(http://hardware.no/art.php?artikkelid=7045) at Albatron ville kjøre 600mhz core på begge sine kort(ultra/non-u), nå er plutselig hastigheten 350-400mhz...

 

hva skjer?  :dontgetit:

De har nok drete på drage.

 

X800 som skal ha 600 MHz på kjernen.

 

nVidia sine skal ha 400Mhz (toppmodell)

Om du mener at ATi er bedre av denne grunn tar du rimlig godt feil,

leste nydlig om en CPU på 300mhz som kunne gjøre oppgaver som en 2ghz..

 

Husker ikke linken, men var på digi ,itavisen eller her på hw.no..

Sikkert flere som har lest om den.

 

Ellers ser man jo at AMD Cpu'er har mindre mhz, men banker CPU'ene på samme mhz nivå..

Lenke til kommentar

Jeg for min del er også utrolig irritert over merkingen. Spesielt når forskjellige produsenter bruker samme merking med forskjellig mening. hadde vært mye lettere om dem hadde brukt ren nummerering. 6800 kjernen, med versjonene 6810, 6850 og 6890 eller noe i den duren.

 

Virker som dem gjør mer for å forvirre kjøperene enn å veilede...

Lenke til kommentar
er forvirra nå; tidligere idag sa dere(http://hardware.no/art.php?artikkelid=7045) at Albatron ville kjøre 600mhz core på begge sine kort(ultra/non-u), nå er plutselig hastigheten 350-400mhz...

 

hva skjer?  :dontgetit:

De har nok drete på drage.

 

X800 som skal ha 600 MHz på kjernen.

 

nVidia sine skal ha 400Mhz (toppmodell)

Om du mener at ATi er bedre av denne grunn tar du rimlig godt feil,

leste nydlig om en CPU på 300mhz som kunne gjøre oppgaver som en 2ghz..

 

Husker ikke linken, men var på digi ,itavisen eller her på hw.no..

Sikkert flere som har lest om den.

 

Ellers ser man jo at AMD Cpu'er har mindre mhz, men banker CPU'ene på samme mhz nivå..

les hva han quoter og da, han snakker om at Albatron har "drete på drage" og blandet frekvensene til X800 og 6800. Han sier da ikke noe om hva de yter, bare hvor raskt de kjører...

 

men dog er jeg litt skeptisk til at albatron klarer og gjøre en slik feil, så er ikke helt overbevist om at dagens ultra er det beste 6800-kortet vi får se i butikkene.

Lenke til kommentar

Se, kan jo bety : Special Edition, Second Edition, og Slow Edition(som i f.eks 4800SE)..

 

Pro : Professional.

 

Ti

 

Ultra

 

Xt

 

XP

 

Gs

 

V

 

er jo så mange forskjellige tilleg for tiden at man kan bli GAL.

 

Jeg var jo overbevist om at 4800-SE var bedre en vanlig 4800... men neida...

 

¤#%#¤&%"#&¤

 

aldri vert så forbanna i hele mitt liv...

 

#%"%!"#% Tromsø... nå snør det faen meg for første gang på 4-5 mnd, har regna i hele vinter... men nå... om sommeren\våren må det snø "¤%!"¤%!"%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...