Gå til innhold

Quake 3 under Linux


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et lite problem med Q3 i Linux. Når jeg starter det, så blir barex litt av skjermen utnyttet. Jeg kjører 1280x1024 i X, men har tenkt å kjøre 1024x768 i Q3. Jeg har hørt at jeg må legge til en ekstra linje i xf86config fila eller.no. Noen som vet hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q3 skal gjøre dette av seg selv, det kan se ut som 1024x768 mangler i xf86config, da vil spillet kjøre i et vindu uansett instillinger i spillet. Uansett sjekk at alle oppløsningene du vil bruke er listet opp i xf86config.

 

Jeg har lest om et lignende problem på http://www.linuxquestions.org/questions/ , du kan jo se om du finner tråden.

 

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-04-05 17:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 17:52, olsen skrev:

Skal jeg legge til en ny "tabell" med kort, skjerm, driver osv.. eller skal jeg bare legge til 1024x768 i den tabellen som står der fra før? f.eks 1280x1024, 1024x768

?


 

Hvilken distro ?

 

Kjørte før RedHat 7.2 og hadde det probbet hele veien,... fikk aldri løst det,... :sad:

 

På Mandrake skjedde det aldri og heller ikke på Slack 8 som jeg nå kun bruker,.... - Mulig du finner litt docs om det på RedHat's sider viss det er deres ditroer det skjer med,...

Lenke til kommentar

Han redigerer ikke feil fil da ?

 

Mandrake og RedHat har jo /etc/X11/XF86Config-4 på XFree86-4.x serien som config fil,... Vet dette er litt forvirrende,.. men vet heller ikke da om JBLinux har det slik,...

 

(RedHat har også /etc/X11/XF86Config - Men den er vel kun til xf86-3.x.x el. no,...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...