Gå til innhold

hur bra förstår ni svenska?


as

Anbefalte innlegg

Skulle vara tacksam om ni kunde skriva om hur lätt ni förstår det svenska språket, vad ni tycker om det och liknande saker.

 

Vi gör olika arbeten om språk i svenskan och man är tvungen att göra en undersökning, hoppas ni kan hjälpa mig.

 

EDIT: kanske inte är det bästa forumet för frågan så säg till om ni vet något bättre

Endret av as
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du burde gå på www.vg.no og se om du finner en passe kategori i diskusjons eller debatt sidene der... , kanskje samfunn eller noe...

tack för tipset, men mitt mobilnummer fungerade inte för registreringen. Några andra tips?

Lenke til kommentar

Jeg er av "Pompel & Pilt" - generasjonen.

Selvfølgelig så jeg på Magnus&Brasse!

Og Hasse&Tage. :thumbup:

I tillegg er det mange svenske ord i Fredrikstaddialekten.

(Arbeidsinnvandring er ikke noe nytt fenomen akkurat. ;) )

Om jeg skal lese "perifér"- og oversatt litteratur synes jeg det er enklere å lese svenske utgaver enn danske.

 

Litt snålt med dialekten i Kungshamn. De forstår meg bedre om jeg bruker Fredrikstaddialekt enn om jeg bruker "normert østnorsk".

 

Jeg tror de fleste på østlandet, mye pga svensk TV, er rimelig komfortable med det svenske språket.

 

Sånn generelt vil vi fremdeles ha tilbake Jämtland og Härjedalen, og det blir snart en stor markering av unionsoppløsningen. :p

(Tror egentlig billig mat på Nordby og ABBA har større betydning for folk flest idag.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...