Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett via parabol

Anbefalte innlegg

Skrevet
:hmm: Fikk for 2 år sidan eit pris tilbud Frå England på eit opplegg som gjorde slik at ein kunne bruke ein vanleg parabol til nedlasting frå internett. Oplegget var via eit modem (antennekabel inn og usb ut). Kjenner nokon til eit slikt system.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:hmm: Fikk for 2 år sidan eit pris tilbud Frå England på eit opplegg som gjorde slik at ein kunne bruke ein vanleg parabol til nedlasting frå internett. Oplegget var via eit modem (antennekabel inn og usb ut). Kjenner nokon til eit slikt system.

http://www.europeonline.com/

Dette er vel av de mest kjente, du får sende dem en mail hvis du ønsker og handle fra en norsk forhandler, fant ingen med et raskt søk.

Skrevet
Kanskje ikke helt det du tenkte på ?

Tiscali Sat?

Utstyr og installasjon: kr 14 990,-

Abonnement (12 måneders ab): kr 1 490,- / mnd*

*Fakturaomkostninger på kr. 5,- vil komme i tillegg.

DYYYYYYYYYYYYYRT!

Flaks at det ikke glemte og nevne de 5kr i Fakturaomkostninger

Skrevet (endret)

Ikke nok med at det var dyrt;

Datamengdebegrensning pr mnd: 1,5 GB. Dersom den angitte datamengden innenfor perioden overskrides kan trafikk bli prioritert ned til lavere hastighet.

Uansett er dette en fastlinjeløsning. Dvs at Tiscali monterer en egen parabol til dette. Er ikke noe som går igjennom eksisterende (TV)parabol.

F.eks. om en bedrift innerst på Finnmarksvidda vil ha internett, er dette en løsning for dem.

Endret av jallakim
Skrevet
Internett via parabol er ikke egnet til spilling. Har alt for høy ping tid.

Ikke nødvendigvis. Spørs værforhold, etc.

hehe, det er ikke bra ping via satelitt uansett værforhold. Tenker meg minimum 500ms ;)

Njaal

Skrevet
' date='27/04/2004 : 13:32']
Internett via parabol er ikke egnet til spilling. Har alt for høy ping tid.

Ikke nødvendigvis. Spørs værforhold, etc.

hehe, det er ikke bra ping via satelitt uansett værforhold. Tenker meg minimum 500ms ;)

Njaal

Internett via satelitt kobler seg til geostasjonære satelitter (når det er snakk om parabol). Disse ligger svært langt fra jorden og gjør at dataoverføringen tar tid. For telefoni, hvis signalet er over 400 ms forsinket er det svært generende. Uten at jeg har noen erfaring fra satelittelefoner tror jeg forsinkelsen er noe mindre, men allikevel merkbar (ca. 200 ms). Det finnes mye teknologi for at værforhold ikke skal ha så stor innvirkning på signalet

Satelittinternett er vel aldri ment som noe alternativ til bakkeløsninger dersom de er tilgjengelig. Dersom utbygging av bakkeløsninger er vanskelig/umulig kan satelitt være aktuelt. Skip kan også få internett vha. Inmarsat.

E

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...