Gå til innhold

Prosjekt KISS (Keep it simple, stupid!)Update 9/7


Anbefalte innlegg

Ser bra ut dette her, men hvor stort skal kabinettet blir?

Se sketchup tengninga på toppen

Du kunne jo kanskje implementert en vannkjølingsløsning.

Nope!

Har du forresten tenkt på hvordan alle komponentene skal festes?

Bruker den gamle ramma mi intil videre, med hjemmelaget strikkoppheng. Funker bra det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update (siste denne uken)

Ja da har jeg gjort litt igjen, har pusset for det meste, laget knapper og slikt.

 

kiss34.jpg

Den første knappen, bestemte meg for og endre denne litt.

 

kiss33.jpg

Slik ble knappen tilslutt, ble førnøyd med resultatet... :thumbs:

 

kiss32.jpg

De 2 siste knappene ferdig dreid

 

kiss31.jpg

Resultatet så langt

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at man trenger å henge seg opp i om designen er 100% original eller ikke. De aller fleste maskiner er i dag 90% like.

 

Jeg drar jo kjensel på grunn-designet i denne loggen ( :roll: ) men det synes jeg bare er flatterende. Howard har jo valgt aluminium som hoved-materiale. Det gir jo helt andre (og større) utfordringer enn de jeg hadde.

 

Dette blir en spennende worklog, og jeg er sikker på at du vil få en maskin som skiller seg ut fra de aller aller fleste maskiner i verden!

 

 

Go Howard!

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke at man trenger å henge seg opp i om designen er 100% original eller ikke. De aller fleste maskiner er i dag 90% like.

 

Jeg drar jo kjensel på grunn-designet i denne loggen ( :roll: ) men det synes jeg bare er flatterende. Howard har jo valgt aluminium som hoved-materiale. Det gir jo helt andre (og større) utfordringer enn de jeg hadde.

 

Dette blir en spennende worklog, og jeg er sikker på at du vil få en maskin som skiller seg ut fra de aller aller fleste maskiner i verden!

 

 

Go Howard!

Dette varmer i en casemodders hjerte, takker. :thumbs:

Lenke til kommentar

Mini update

I dag har jeg gort en del, men ikke så mye som vises.

Mye pirk med aluminium.

 

kiss43.jpg

Et dårlig bilde som viser hvordan jeg fikk hulet ut "festet" til knappene

 

kiss42.jpg

CDRW deksel ferdig, det er ikke så skjevt som det ser ut som, litt puss som gjenstår bare

 

kiss41.jpg

kiss44.jpg

Sånn ser det ut for øyeblikket, knappene skal gå i et med resten(de er ikke ferdig) og mye puss som gjenstår, i tillegg til toppen og dørene.....

Dette tar tid.

 

Bekklager dårlige bilder, vanskelig og ta bilder med dårlig kamera og dårlig lys på reflektive overflater..... :(

Endret av Howard_
Lenke til kommentar

Hvordan har du tenkt å feste fronten til resten?

 

Jeg vil anbefale at du ikke legger alt for mye krefter i å pusse fronten nå. Det er jo fortsatt endel arbeid som gjenstår (!) og en shiny finish vil garantert bli ødelagt underveis, så ta det til slutt.

 

Skal hele kabinettet være av aluminiumsplater? Skal du lage en ramme å feste platene på?

Lenke til kommentar
Hvordan har du tenkt å feste fronten til resten?

 

Jeg vil anbefale at du ikke legger alt for mye krefter i å pusse fronten nå. Det er jo fortsatt endel arbeid som gjenstår (!) og en shiny finish vil garantert bli ødelagt underveis, så ta det til slutt.

 

Skal hele kabinettet være av aluminiumsplater? Skal du lage en ramme å feste platene på?

jeg fester fronten på samme måte som vifta, limer skruer på, de holdt jo meg ,så da skal de klare og holde opp noen kg.

 

hela kabbinette skal være i alu ja,bruker ramma til det gamle nn kabbet mitt....

Lenke til kommentar

Ser ut som det kan bli skikkelig bra dette ja. Som Karamba sa, ikke puss for mye nå. Har pusset opp frontplaten på prosjektet mitt en 5 - 6 ganger nå. Er alltids et eller annet som må fikses på. Hvis du fremdeles vil ha tips om hvordan få viftehullene skikkelig runde har jeg et på lur ;) Ser ut som det er ganske sammme str som bladene på viften. Skru viften løs av rammen, det er ganske enkelt, bare 4 små skruer nedi sporene på baksiden. Så fester du rammen fast bak hullet. Nå har du en fin "mal" å file etter. Hvis du har en litt mindre pen vifte å bruke en titan er det sikkert lurt. Blir et par riper i vifterammen av filingen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Update

Ja da var det vel på tide med utdate, nøyaktig 2 måneder siden sist, men jeg har ikke glemt prosjektet eller dere....

kameraet tok kveld for en måned siden så derfor har jeg mistet mange bilder og ikke vært i stand til og lge ut nye bilder, men noe har jeg og vise.

 

Jeg legger ikke ut noen avhndling om hvordan jeg gjorde ting, noen som lurer på tekniske løsning bare spør.

 

 

Dette er hele utganspunktet, eller ramma for de som foretrekker det.

Kiss72.jpg

 

Et stykk ferdig moddet cdrw, spilleren har fått ny knapp, og 2 nye led´s (rød og blå) Dette var egenlig ikke vanskelig i det hele tatt, det ligger 5v bak motstandene i spilleren, dette åpnet for litt morro....

Kiss71.jpg[

 

Slik ser bakpanelet ut etter at alle knapper og led´s har blir montert, legg merke til at det finnes ikke et eneste skruehull i panelet, eller resten av kabinettet for den saks skyld.

Kiss74.jpg

 

Dette er ikke fruen i huset glad for, dette er da vårt stuebord og slik har det sett ut i 1 måned nå, tipper hun blir fornøyd når jeg nevner at vannkjøling skal i hus.

Kiss73.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...