Gå til innhold

Prosjekt KISS (Keep it simple, stupid!)Update 9/7


Anbefalte innlegg

Prosjekt KISS

Keep it simple, stupid!

 

Da var tiden inne for og lage sin første worklog,

her kan du se sketchup tegningen.

Planen er og lage et kabbinet så enkelt som mulig, ihvetfall i utseende, i utførelse

vil bare tiden vise. I motsetning til sketchup tengningen skal det ikke være noen synlige skruer (gidder ikke og lage ny).Jeg har ikke tenkt og la pc'en min se ut som et bomba horehus rundt juletider!

Cd brennern skal få nytt deksel i alu ,og knappen skal jeg flytte sammen med led som skal ligge bak, se her

 

Da jeg fikk ideen begynte jeg og ringe litt rundt etter aluminium, men dette viste seg og være dyrt(800.- for ei plate på 1m*2m*2mm) men etter og ha ringt alle som kunne ha hatt billig aluminium, oppdaget jeg at de skilleveggene vi bruker i frysediskene på jobb, var aluminium som var malt hvite :thumbs:

 

Kiss5.jpg

Utgangspunktet

Kiss4.jpg

Et stykk skillevegg maskert og klar for kapping

Kiss3.jpg

Viktig utstyr, spesielt hjelmen!

Kiss1.jpg

Dagens resultat, frontpanel kappet med viftehull.

 

Det kommer mer i morgen, da jeg har satt av hele dagen til dette......

 

Tips til forandringer, ris og ros motas med takk!

Edit:update

Endret av Howard_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du misforstår.

(Mangler en smiley som jeg liker spesielt godt i fra Bit-tech forumet.) Liker aluminium utrolig godt og ville bare understreke at jeg tror det kan bli veldig bra. Hadde egentlig ikke noe med kulde og gjøre, men mer grøssninger fordi det kan bli utrolig bra.

 

Stå på!

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Du misforstår.

(Mangler en smiley som jeg liker spesielt godt i fra Bit-tech forumet.) Liker aluminium utrolig godt og ville bare understreke at jeg tror det kan bli veldig bra. Hadde egentlig ikke noe med kulde og gjøre, men mer grøssninger fordi det kan bli utrolig bra.

 

Stå på!

Takker for det :thumbup: , denne du leter etter?

bit-frozen.gif

Lenke til kommentar

Det blir nok bra, dette her.

 

Ved første øyekast skjønte jeg INGENTING - både prosjektet, arbeidsbenken, verktøyet, beskyttelsesutstyret OG plastposen på veggen, er helt likt som her hos meg - hvem i svarte har lagt ut mitt prosjekt før meg, tenkte jeg! :wow: Jøsses :D

Lenke til kommentar

Ser bra ut dette her, men hvor stort skal kabinettet blir?

Du kunne jo kanskje implementert en vannkjølingsløsning.

Har du forresten tenkt på hvordan alle komponentene skal festes? Kunne tenkt meg en tegning på det også.

 

Men ser flott ut hittil, aluminium eier :thumbs:

 

CC, du må snekre worklog snart, teit å være en sinke vettu :p

Lenke til kommentar

lekkert prosjekt.

 

Da jeg fikk ideen begynte jeg og ringe litt rundt etter aluminium, men dette viste seg og være dyrt(800.- for ei plate på 1m*2m*2mm)...

 

Har en liten følelese at det samme gjelder her som for plexi. Du trenger ikke en plate på 1x2m. Du trenger flere små plater. Når man skal ha tak i noe billig så ikke bregrens deg til det totale arealet du trenger men eller hvor store "små-bitene" minimalt må være. På den måten er det lettere å få tak i "skrap" som mest sansynelig hadde havnet i conteineren. Vet ikke helt om det funker på samme måte hos blikkenslagere og andre som forhandler alu. Kan hende at de er flinkere til å få brukt opp små-kappet, men det er alltids værdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Update

Da var tiden inne for en update :D

Har fått gjort litt i dag, kappet hull til knapper og cdrw, (men trenger noen tips for og få dem helt runde), ellers så har jeg laget "usynlig" feste til vifte, og tru det eller ei men det limet var bra, 2 skruer holdte vekta av meg(60kg).

Lagt en "ramme av plexi til knappene.

 

Kiss21.jpg

Nesten ferdig med hullene, trenger bare litt input om hvordan få de helt runde.

 

 

Kiss23.jpg

her ser dere limet jeg brukte, oppå vifteramma satte jeg en vekt.

 

Kiss22.jpg

Uten ramme

 

Kiss25.jpg

Plexi kappet og klar

 

Kiss24.jpg

Tips ,bruk hjelm hvis dere skal prøve dette, det er fart på jævel når den mister taket!!!!!

 

Kiss26.jpg

Slik forlot jeg det i dag, ryddig ikke sant?

 

Jeg hadde flere bilder men jeg hadde rota med lys instillingene så de ble held mongo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...