Gå til innhold

Hva betyr nicket ditt?


SirHartge

Anbefalte innlegg

Mitt stammer fra motorkonstruksjonen på autovelocipeden jeg ofte leker i trafikken med. De luftkjølte boksermotorene til BMW (forrige generasjon, ikke de nye luft-/oljekjølte) hadde det meget beskrivende klengenavnet "airhead", og da BMW laget den liggende rekkefireren som mest av alt ligner en murstein, ble den naturligvis kalt "brickhead".

 

Nicket er altså ikke en antydning om at mitt eget hodes kognitive evner er på nivå med en mursteins, selv om jeg ikke kan utelukke den sammenligningen... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WebWarrior er all about det faktum aat jeg har "litt" mye bein i nesa på nettet. Lar ikke folk oppføre seg som drittsekker.

 

Også brukt Omega mye;

Omega; Fortrinnsvis den greske bokstaven er den siste i det greske alfabet, med andre ord siste utvei, det siste du ser (på fps spill) og utspiller seg fra et nick jeg hadde før; EndBringer. Samtidig betyr jo også Omega tegnet i elektronikken "motstand" eller "resistans", med andre ord noe som står imot selv den beste. Det henger også sammen med WebWarrior i den forstand at alle disse nickene hovedsaklig baserer seg på kamp, krig eller død. Hyggelig og hjemmekoselig med andre ord. Spesiellt hvis du bor i Afghanistan :roll:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 21:11, m-kane skrev:

Bare en kjedelig forklaring jeg :sad:


Første gang på IRC (95) trengte jeg et nick. Hadde netopp pløya gjennom Morgan Kane for Nte gang, og så falt det nokså naturlig... Har aldri gidda bytte etterpå, da jeg aldri har sett andre bruke det.




Ahhh jeg husker IRC i 95 nesten ingen folk og vertfall ingen fjortiser som nommer å sier "ASL" fyy **** så plagsomt

Lenke til kommentar

Mitt "nick" her i forumet er bare forbokstavene i fornavnet + etternavnet (jada, kjedelig :smile: )

 

Men mitt "egentlige" nick er Uzul, og er henta fra den store kultfilmen "Dune" (den gamle utgaven, har sett det er kommet en ny utgave nylig). De som har sett filmen husker kanskje at helten (prins Paul Atreides) kalles for "Usul" av fremen'ene. Og en z er jo mye kulere enn en s, da! Særlig hvis man ønsker å lage logo-lignende ting etc (jeg brukte dette nicket i tidligere tider som demo-coder).

Lenke til kommentar

nick? Hvem trenger nick? Neh, når navnet mitt er unikt så bruker jeg det såfremt det er mulig. I mange sammenhenger som f.eks BBSer er det flott fordi det er et tegn på at jeg er seriøs og står for mine meninger. Det blir også mye lettere huska av andre.

 

Dersom omstendighetene "krever" nick så tar jeg noe ut fra løse lufta som mest trolig blir en offspring eller metallica sang. Ettersom det frustrerer en del venner som da ikke kjenner meg igjen så har jeg forsøk å bruke phunkee i det siste, men jeg tror ikke det er helt gjennomført. Kanskje jeg klarer å bruke det på "overalt" i løpet av året :smile: Phunkee betyr forøvrig ikke noe spesielt utover det selvsagte.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-12 13:23 ]

Lenke til kommentar

Nicket mitt stammer fra min studietid i Trondheim. Vi østlendinger gjorde alltid narr av trøndere, spess nordtrøndere (Are & Odin ?). En egen versjon av trøndersk ble utvilket, noe overdrevet. En pesslajdd, eller lajdd var et kjent skjellsord. Må uttales med en særegen trønderaksent.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 09:21, SpirreVipp skrev:

Etter å ha spilt div. spill på Internett en del år, så ble jeg lei alle sataniske, overmenneskelige og gud relaterte nick. Derfor fant jeg ut at i den store sammenhengen så er jo jeg bare en liten spirrevipp.



 

- tror jeg deler det poenget der. En tid etter filmen Gladiator var det mange som kalte seg Maximus på noen UT-servere. Da hadde jeg litt moro med å kalle meg Minimus...

Lenke til kommentar

må nicket bety noe da... mitt betyr...Den som finner ut hva nicket mitt betyr og sender meg en privat melding om det sender jeg en ny WCD 60 gb til :smile:

 

Redigert: faktisk noen som tok det seriøst :razz:

Fikk privat melding fra minimum payne der han la ut om hva han hadde funnet i en eller annen ordbok :lol: Og nå krever han den disken da... :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: fondus på 2002-07-06 14:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...