Gå til innhold

Valget mellom icemat og steelpad.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er func? Dette vet jeg visst lite om!

De musemattende du har der er kalde og tunge, icemat lager skrapelyder som ikke er så pent.

 

Func er rett å slett den beste musematten !

 

En fin og en litt mer ruglete side (kan venge selv hva som er best)

 

Finner den på microplex !

 

Bilde:

 

front.jpg

 

dem kommer også i en helfig embalasje !

 

boks.jpg

Lenke til kommentar
Vill si at func scorer en del på looken - Ser veldig mye mer stilig ut en både steelpad og icemat.

Errh, hva? Det er jo akkurat på utseendet at Icemat'en drar fra konkurrentene sine, og på glidefriksjon. Ulempen med icemat er at den lager irriterende lyder med mindre man har på mouseskatez, men, hvem kjører uten mouseskatez uansett?

 

Jeg mistenker at mange av dere har prøvd en av musemattene, og er veldig fornøyd med den ene dere har prøvd, og har blitt litt fanboy av den matten dere har selv. Jeg derimot har faktisk hatt alle de forskjellige mattene man her snakker om, samt flere andre (venter en revelcell på posten nå), og den jeg nå har liggende foran hovedmaskinen min er en svart Icemat. Jeg synes helt uten tvil at det er den beste av de mattene som er foreslått her.

 

fUnc 1030 er fin den også, for all del, men glidefriksjonen er ikke så liten som på en Icemat, og jeg liker lav glidefriksjon. Det positive med denne er at i tillegg til at musen ikke lager noen nevneverdig lyd mens du gnir den over flaten.

 

Steelpad'en er også en god matte, men den jeg har liggende har litt skarpe kanter, så jeg likte ikke den så godt (har hørt at de har tatt dette til seg og fikset det på senere revisjoner av 4D). Steelpad'en har mindre glidefriksjon enn fUnc 1030, men ikke fullt så liten som Icemat'en.

 

Speedpad er fin den, men fillern hvor ofte man må bytte mouseskatez med den! Jeg bytter vanligvis en gang i måneden, men med Speedpad'en måtte jeg bytte omtrent annenhver uke!

 

For Everglides matter gjelder det samme som med Speedpad'en, begge to har lav glidefriksjon, men den Everglide Giganta Optical White jeg har liggende er noe bedre på dette området enn Speedpad'en.

 

Håper innlegget mitt var til hjelp.

 

-DW

Lenke til kommentar
SpeedPad er etter min mening best. Friksjonen er omtrent like liten som på func, kanskje enda litt mindre. SpeedPad er dessuten større, har bedre ergonomi, og er billigere.

 

SpeedPad hos Microplex

 

Test av SpeedPad på ocshoot.no

 

EDIT: Skriveleif

 

EDIT 2: Fikset linken

Er vel ganske mye mindre friksjon på smooth side på func tror jeg ja :p

 

Personlig er jeg ikke i tvil hvis valget ditt står mellom steelpad og icemat. Da kjøper du steelpad. Du slipper den irriterende lyden fra Icemat og selve overflaten til Steelpad 4D er ganske lik func. Jeg har vel nesten vært borti det meste av musematter på markedet, sitter for øyeblikket på en gudeslitt func som aldri har vært bedre :D

Lenke til kommentar

Eg har kun prøvd func og icemat, men synes at icemat er absolutt best! Om du bruker skates (som følger med) er det nesten ikkje lyd av den i det heile tatt.. Du merker ikkje at den er kald om det ikkje er skikkelig kaldt i rommet (15C og nedover) og om den er kald tar det ikkje lang tid før fra du har satt deg til å bruke den til den blir varm igjen. Den har òg som nevnt over - lavare glidefriksjon enn func. (Og eg synes at den ser mykje bedre ut enn func, penare og meir stilrein.)

Lenke til kommentar
Eg har kun prøvd func og icemat, men synes at icemat er absolutt best! Om du bruker skates (som følger med) er det nesten ikkje lyd av den i det heile tatt.. Du merker ikkje at den er kald om det ikkje er skikkelig kaldt i rommet (15C og nedover) og om den er kald tar det ikkje lang tid før fra du har satt deg til å bruke den til den blir varm igjen. Den har òg som nevnt over - lavare glidefriksjon enn func. (Og eg synes at den ser mykje bedre ut enn func, penare og meir stilrein.)

Synes den lagde lyd med de Icemat skatesa også jeg. Men det er selvfølgelig en vanesak. Følelesen av en Icemat er bra egentlig, glatt og fin. Og at den er kald eller ganske nøytral er bare positivt.

Lenke til kommentar
Synes den lagde lyd med de Icemat skatesa også jeg. Men det er selvfølgelig en vanesak. Følelesen av en Icemat er bra egentlig, glatt og fin. Og at den er kald eller ganske nøytral er bare positivt.

Jepp, men du venner deg _fort_ til det. No har eg ikkje skates i det heiletatt og irriterte meg grenselaust over lyden i begynnelsen. Etter et par timar irriterte eg meg ikkje over lyden i det heiletatt lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...