Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT leverer ikke det de lover


Anbefalte innlegg

Har Delta 3000 linja til NGT og etter jeg fikk den har jeg merket at UT linja ikke lever opp til det de påstår i det hele tatt.

 

Har 704kb ut noe som skal resultere i 88kB/s. Den yter ca 60kB/s

 

Etter å ha tittet litt på routern så jeg at de kompanserer inn linja for signal tap og har satt den til 3776 noe som gjør at den yter rett i overkant av 3mbit. Dog på ut linja står den på 704 som er akkurat det de sier man skal ha, her har de ikke kompansert for samme signal tapet ergo får man 30% +/- mindre enn det man betaler for!

 

Tok opp dette med NGT og de sender meg nytt modem...! :nei:

 

Gratulerer NGT! :thumbdown:

 

(Dessuten røyk hele nettet dems ned nå nettopp :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NGT leverer definitivt nok for meg ! :thumbup:

Har ikke opplevd bedre "mål for penga" noe annet sted ...

Jeg har hatt Charlie og bedre i et halvt år nå jeg på Bravo pris ..... !

Først som introduksjontilbud og så fordi jeg sa ifra at de hadde glemt å skru ned linja....

 

Uansett .. skal du ha ut hastighet så gå for SDSL..

Skjønt jeg er enig at det er litt dumt at

ingen ADSL tilbydere kompenserer for utspeed..

Men hva er alternativet da.. Telenor?????? 128 kbits fart ut... (evt 256..)

VÆRSÅGOD ! bare bestill :p:devil::wow:

Lenke til kommentar
Dårlig topic, Når du sier at NGT ikke leverer det de lover, og du forteller om en feil fra dems side, det er litt merklig. De sender deg jo en ny router. Cut them some slack!

Ja for all del. det virker jo som om du har fått problemet ditt løst. Nextgentel har løst det ved å sende deg ny router.. skjønner ikke hva du klager over.. kanskje nettet har vært treigt for deg en stund.. men du kan da vente med å klage ihvertfall til du får ny router..

 

Kunne heller sett for meg denne posten som:

Hurra for nextgentel de sender meg ny router. utrolig bra kundeservice.

 

Vil tro det er en bedre topic.

Lenke til kommentar
Dårlig topic, Når du sier at NGT ikke leverer det de lover, og du forteller om en feil fra dems side, det er litt merklig. De sender deg jo en ny router. Cut them some slack!

Ja for all del. det virker jo som om du har fått problemet ditt løst. Nextgentel har løst det ved å sende deg ny router.. skjønner ikke hva du klager over.. kanskje nettet har vært treigt for deg en stund.. men du kan da vente med å klage ihvertfall til du får ny router..

 

Kunne heller sett for meg denne posten som:

Hurra for nextgentel de sender meg ny router. utrolig bra kundeservice.

 

Vil tro det er en bedre topic.

:yes:

Lenke til kommentar
Det som er dumt er at de struper linjen for DL når du laster opp..

70KB upload fører til at en hvilken som helst DL går fra 300 til 30-50.. :thumbdown:

Det kommer sannsynligvis av at når du laster ned så sender pcen din ut pakker som sier "alt er greit send mer".

 

Hvis maskinen du laster ned fra ikke mottar "alt er greit pakker" så setter den automatisk ned hastigheten din - for den tror at du ikke greier å motta pakker så fort.

 

Så sånn sett så er det du selv som struper linjen din - ved å ikke la maskinen din komme med "alt er greit" tilbakemeldinger fort nok.

 

Så hvis du greier å begrense uploaden din til 50-60KByte/s slik at det er litt ledig upload båndbredde igjen til nedlastingen din - så er nok det problemet fikset.

Lenke til kommentar
Hvordan måler du hastigheten ut?

Jepp. God idè å spørre om dette, da mange målere ikke går dypt nok inn i systemet.

Uansett vil ikke hastigheten man får oppgitt i et evnt. fildelingsprogram være godt nok til å vurdere om man får "nok".

Det som er dumt er at de struper linjen for DL når du laster opp..

70KB upload fører til at en hvilken som helst DL går fra 300 til 30-50..  :thumbdown:

Bare kjøre netlimiter, og sette upload på 2-3kB/s mindre en full pupp.

Lenke til kommentar
Har Delta 3000 linja til NGT og etter jeg fikk den har jeg merket at UT linja ikke lever opp til det de påstår i det hele tatt.

 

Har 704kb ut noe som skal resultere i 88kB/s. Den yter ca 60kB/s

 

Etter å ha tittet litt på routern så jeg at de kompanserer inn linja for signal tap og har satt den til 3776 noe som gjør at den yter rett i overkant av 3mbit. Dog på ut linja står den på 704 som er akkurat det de sier man skal ha, her har de ikke kompansert for samme signal tapet ergo får man 30% +/- mindre enn det man betaler for!

 

Tok opp dette med NGT og de sender meg nytt modem...! :nei:

 

Gratulerer NGT! :thumbdown:

 

(Dessuten røyk hele nettet dems ned nå nettopp :p )

Burde vært aldersgrense på hw.no...

 

Dont get me wrong...

Lenke til kommentar
Har Delta 3000 linja til NGT og etter jeg fikk den har jeg merket at UT linja ikke lever opp til det de påstår i det hele tatt.

 

Har 704kb ut noe som skal resultere i 88kB/s. Den yter ca 60kB/s

 

Etter å ha tittet litt på routern så jeg at de kompanserer inn linja for signal tap og har satt den til 3776 noe som gjør at den yter rett i overkant av 3mbit. Dog på ut linja står den på 704 som er akkurat det de sier man skal ha, her har de ikke kompansert for samme signal tapet ergo får man 30% +/- mindre enn det man betaler for!

 

Tok opp dette med NGT og de sender meg nytt modem...! :nei:

 

Gratulerer NGT! :thumbdown:

 

(Dessuten røyk hele nettet dems ned nå nettopp :p )

WHINE WHINE mer!! Ingen som skjønner at det er avstanden til sentralen som utgjør forskjell? NGT trenger faktisk ikke å justere Hastigheten for deg for at DU skal få 3Mbit. Så vær heller glad for det du.. Nytter jo ikke når du gnåler slikt over dette.. De har vært eksemplariske.. Stå opp for den feilen du har gjort og gi alle her på HW.no sitt forum en beklagelse for dårlig klage uten begrunnelse.

Lenke til kommentar
Det som er dumt er at de struper linjen for DL når du laster opp..

70KB upload fører til at en hvilken som helst DL går fra 300 til 30-50..  :thumbdown:

Bare kjøre netlimiter, og sette upload på 2-3kB/s mindre en full pupp.

De struper heller ikke linja. Har forstått det slik at det ligger i spesifikasjonene til ADSL at det er et området med overlapp.Da ACK-pakker som sendes ut er viktig for kommunikasjon må ut i så fall prioriteres.

 

NetLimiter er bra løsning. Har tatt det i bruk selv. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder kompensering på uthastigheten, er det ingen ADSL leverandører jeg kjenner til som gjør dette. Helt vanlig praksis. Telenor Networks sine linjer er kompensert på innhastighet men ikke uthastighet og jeg ble derfor ikke overrasket over at NGT gjør det samme

Lenke til kommentar

Det gjør det ikke mindre lovlig heller. ISPene leverer faktisk den uthastigheten de skal. At det er noe som heter overhead er ikke ISPens feil. De hadde egentlig ikke trengt å kompensere innhastigheten heller (men gjør det vel på grunn av at det hadde blitt bråk og store kostnader med kundeservice/support hvis de ikke hadde gjordt det)

Lenke til kommentar
jeg skal ha 384kbit ut, men får bare 40KB/s opp. jeg driter egentlig litt i det, har alltid vært sånn. jeg får også 100kbit mer ned enn jeg betaler for.

har nøyaktig samme som deg, får så vidt i overkant av 40 opp og 1199 kb/sec på itavisen speedometer... kunne ikke vært mer fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...