Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tråløst nettverkskort som ikke fungerer!


Anbefalte innlegg

Jeg har et D-Link tråløst nettverkskort(G-520+) som kjører på 54 Mbps, som jeg ikke får installert på maskinen. Problemet er at når jeg har satt inn kortet, og starter maskinen på nytt, finner den det ikke. Jeg har gjort akkurat det som stod i manualen. Maskinen min er en Pentium 3 med 551 Mhz, 192 Mb Ram, Asus P2B hovedkort, og Windows XP Professional. Den finner andre kort f.eks. vanlig nettverkskort. Jeg har prøvd:

 

Satt kortet i opptil flere PCI porter

Installert Windows på nytt

Søkt etter kortet i New Hardware (på alle mulige måter)

Tatt ut det andre vanlige nettverkskortet

Spurt ASUS: sa at kanskje oppdatering av BIOS, funka ikke

Spurt D-Link:Hviste ikke noe

 

Jeg er veldig sliten av å prøve å få installert det. Kortet kostet meg over 700 kr!!!

Veit ikke hva jeg skal gjøre!!!! :scared: Lagt innlegget inn før ganger, men ingen veit noe :cry: Er det ingen som veit noe jeg kan gjøre???

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lagt innlegget inn før ganger, men ingen veit noe :cry: Er det ingen som veit noe jeg kan gjøre???

Har du sjekket ut den teorien jeg hadde i forrige tråd da?

PCI ver2.1 versus 2.2 og jeg mener og ha hørt at dette krever ver2.2 for og fungere.

Starte en ny tråd gir ikke flere svar, bedre og prøv på en skikkelig måte og holde liv den du har.

Lenke til kommentar
Står at man trenger 32-bit PCI slot, men jeg vet ikke hva det betyr!!! :hmm:

Antageligvis har du 32bit PCI slot , jeg har aldri hørt om noen som ikke har 32bit PCI..... men finnes vel? har ikke peiling..

 

Men uansett tror ikke det er feilen, kortet er nok defekt. send det til D-Link og be de sende deg et nytt. sier de nei, så brenn noen bildekk.

Lenke til kommentar
Jeg vet hva feilen er: D-Link suger, sats på 3com neste gang du.

Har du noe grunnlag for å si det?

 

Alle PCI spor i vanlige pcer er 32-bit. 64-bit PCI i server HK osv. (de er mye lengre)

 

Har du prøvd flere forskjellige PCI spor?

De kan ikke skrive skikkelige drivere, de gir ikke ut specs, D-Link selges alltid med søppelløsninger, kortene fungerer jo ikke?

Lenke til kommentar

Du skriver ikke hvilket OS du bruker. Gjetter ut ifra specs på maskinen at du har win 98.

 

PCI sporene har I/O addresse og IRQ satt pr spor i Win 98.

Dette gjør at det i an lang rekke tilfeller kan være en addresse konflikt med et annet kort som gjør at du ikke får oppstarten til å funke ordentlig.

 

Har du XP skal dette normalt ikke skje, med mindre det er ett PCI kort som ikke er PnP i maskinen.

 

I BIOS er det 2 innstillinger normalt sett som fikser dette problemet:

 

1. Plug n Play OS <--- Skal være på Yes

2. Reset allocation (eller lignende) <--- Brukes for å resette PCI IRQ tildelinger

 

Finner du ikke disse så er det et alternativ til. La det nye kortet bytte plass med et annet kort som er i maskinen fra før. Så lar du det kortet som du har byttet plass med ta den plassen du hittil har brukt. Dette burde hjelpe selve OS'et å komme i gang for å fikse konflikten.

Lenke til kommentar
De kan ikke skrive skikkelige drivere, de gir ikke ut specs, D-Link selges alltid med søppelløsninger, kortene fungerer jo ikke?

Ok, driverne er kanskje ikke de beste jeg har vært borti, men di funker fett.

Søppel løsninger? eeh, javel?

Fungerer ikke kortene? Her i huset har vi 4 d-link kort og en basestasjon. En kammerat av meg har også 3 kort og AP. Ikke noen problemer med korta hverken her eller der.

 

Og når kortet funker i en annen maskin er det kanskje ikke kortet det er noe i veien med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...