Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny lett mc racing


-Ho1m-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter og ha lest her litt nå tror jeg nokk valget faller på en aprilia rs 125 .

ps:skal noen av dere selge en rs125

Sorry mac. Solgte min for 2 år siden. Men det er flust av sykler til salgs landet over. Det er viktig at du tar deg god tid når du bestemmer deg for en sykkel. Det finnes mange lettsykler som har blitt voldtatt av eierne deres.

Lenke til kommentar

Ang. NSR og RS sin aks.

NSR som er godkjent i norge har ikke no særlig med plomber i tenningsboksen(også kalt CDi boksen)

En norsk godkjent RS har en heftig plombe i tenningsboksen.

Den plomba er ikke der når RS'ene kommer ut fra fabrikken i Italia, men satt inn i ettertid for å kunne få RS importert til norge. Det plomba gjør, er at den fjerner effekten fra 5000rpm til 6000rpm, fordi der drar RS'n best (når den er kommet fra fabrikken)

 

Men de fleste RS eiere, fjerner denne plomba, til og med jeg har gjort det, og jeg skal aldri trimme, ehhe, jeg vet at den er på en måte trimmet nå, men den skader ikke sykkelen, nesten tvert imot, den kan forebygge at sykkelen blir daukjørt osv.. for det er faktisk ganske irriterende med original CDI.

 

Så tilbake til aksen:

RS med cdi plomba taper mot NSR

RS uten cdi plomba (slik er den egentlig original) vinner mot NSR

 

F.eks jeg fikk lov til å beholde garantien på sykkelen selv om jeg fjernet CDI plomba. I tillegg sa en politikar her i nærheten at han trodde aldri folk på biltilsynet ville gidde å sjekke ut CDI trim.

 

Håper dette klarnet opp litt, men hvis du lurer på hvordan du fjerner CDI plomba, må du gjerne kontakte meg ;) Det er sinnsykt simpelt..

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...