Gå til innhold

Ernie85 ble sparket idag


bjaa

Anbefalte innlegg

EDIT: Ned med Amotor!

de senker nå kvaliteten på hele forumet!

Det er det en del av innleggene fra vanlige brukere som gjør også Kebab...

 

Må si at jeg skjønte ikke stort mer av Allyse sin forklaring enn jeg gjorde av Wirak sin. Dette burde vært løst internt. Slike internsaker har overhodet ingenting på et offentlig forum å gjøre.

 

Dersom de ikke blir enige så får de heller gå rettens vei, å slenge dritt via dette forumet er bare tull. Det gjelder både Hardware.no og de andre impliserte...

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ingen kjennskap til denne saken, men er av den oppfatning at interne anliggender ikke har noe som helst på et offentlig diskusjonsforum å gjøre. Det er ikke egnet til annet enn å gi næring til rykter, misforståelser og skape en dårlig stemning.

På Overklokking.no har vi opp gjennom tiden hatt en del interne saker. Det har også hendt at medarbeidere har blitt både oppsagt og avskjediget. Men vi har ALDRI gått ut med det offentlig. Årsaken er kort og godt: Ingen av våre lesere, forumbrukere eller andre personer utenfor Overklokking.no sin stab har behov for å vite noe om slike saker - ergo har vi ikke offentliggjort noe som helst.

Offentlig "skittentøyvask" er kun egnet til å stille begge parter i et dårlig lys - derfor bør man unngå slikt så langt det er mulig. Jeg kan derfor ikke se hva godt denne tråden skal føre med seg, men velger å ikke stenge den da jeg ikke føler jeg har noe å si i saken. Dog virker en slik avgjørelse mest fornuftig på meg - for å unngå misforståelser, usanne rykter og for raske konklusjoner.

Det er i alle fall min mening.
Lenke til kommentar

det går ikke å løse noe internt på et offentlig forum .. for det som skjer er noe som påvirker oss alle ..

ingen som har tenkt på at det er kun den DÅRLIGESTE! testeren og Skribenten som er igjen på Amotor?

og det har ikke vi noe med? for noe piss

Vi krever kvalitet fra artikklene .. ikke direkte kopier fra pressemeldinger vi finner 1000 andre steder

og Tester med Fakta feil .. det får vi fra Autofil...

Lenke til kommentar

Syns det er trist at dette har blitt en så stor sak. Personalkonflikter skjer overalt hele tiden. Mener av prinsipp at vi forumbruker ikke har noen krav for å få vite hva som skjedde, men det skaper selvfølgelig nysgjerrighet når det først blir luftet.

 

Kanskje dette burde legges inn i retningslinjene? Problemet med å gå ut med all fakta er å vite hvem som har rett, og det vil alltid være motsetninger. Folk vil være på den siden til de som de kjenner eller har et forhold til.

Lenke til kommentar
det går ikke å løse noe internt på et offentlig forum .. for det som skjer er noe som påvirker oss alle ..

ingen som har tenkt på at det er kun den DÅRLIGESTE! testeren og Skribenten som er igjen på Amotor?

og det har ikke vi noe med? for noe piss

Vi krever kvalitet fra artikklene .. ikke direkte kopier fra pressemeldinger vi finner 1000 andre steder

og Tester med Fakta feil .. det får vi fra Autofil...

Helt 100% enig!!

Lenke til kommentar
ingen som har tenkt på at det er kun den DÅRLIGESTE! testeren og Skribenten som er igjen på Amotor?

og det har ikke vi noe med? for noe piss

Takk for rosende omtale, og ikke minst at du holder deg saklig, som alltid.

Beklager hvis du synes jeg er usakelig .. men dette var ikke rettet mot deg .. har aldri lest en eneste artikkel du har skrevet.

men tenker selvsagt på Torstein.

 

 

PS: uranus jobbet du med amotor?

Lenke til kommentar
Neida, det var ikke slik ment Bjaa, men ettersom jeg skjønner så er det mange av brukerne herfra som også er der.

Joda, er endel brukere fra forumet der, men også mange utenfor.

Folk har veldig lett for å se sammenheng mellom #hw.no og hardware.no..

 

Beklager at jeg (dvs, vi) går litt off topic, men er greit å få avklart litt :yes:

Lenke til kommentar

Poster på vegne av Alf Henrik aka ernie85:

 

Vel, det er en masse ting jeg ønsker å kommentere litt. Her er bare noe av det:

Som jeg har fortalt før ble han sparket fordi han, mens han var moderator og jobbet for amotor.no systematisk gikk inn for å ødelegge for amotor/hw.no-nettverket.

Jeg vet ikke hva du har fått av informasjon, men dette er feil. Jeg har ikke gått systematisk inn for å ødelegge for amotor/hw.no-nettverket, ei har jeg heller gjort det enda. Jeg får jo ikke en gang lov til å forsvare det jeg har sagt og det dere sier jo!

 

Det jeg hittil har gjort er å sende en rekke mailer til Per Øivind og Martin hvor jeg har stilt meg undrene til det som skjedde med Aleks og samt påpeket at Torstein ikke er ansvarlig bak rattet. Jeg ønsket ikke å legge ting bak meg hvis Torstein fortsetter i Amotor, det var en forutsetning for at fortsatte mitt engasjement i Amotor at Torstein gikk over til bare å jobbe i Hardware. En ansvarlig redaktør skal ikke drive å skade bilene han tester/låner.

 

hvordan har han oppførtseg?

mistenksom på dårlig styring?

OHH!

Han har f.eks. systematisk, gjennom mange kanaler, spredd falske rykter om hw-nettverket, og bidratt til å hause opp en kritikk av hw-nettverket som ikke er basert på fakta. I tillegg har han kommet med en del trusler på mail, som jeg ikke tenker å sitere her uten hans tillatelse.

Det har jeg aldeles ikke. Hvilke kanaler? Hvilke falske rykter? Jeg har da aldeles ikke satt ut noen rykter!

Truslene må sies å ha kommet mens jeg var svært oppgitt og irritert rett etter at jeg fikk mailen hvor jeg ble sparket, men jeg trekker de ikke. Jeg er en mann som står for det jeg har sagt.

 

1: hviken rykter? seriøst .. har fulgt AMotor siden starten. eneste drit jeg har fått har vert fra folk som har blit sparket(og det er mange) eller sluttet.

Ernie85 har vært en sentral del i gruppen med mennesker som diskuterte allyses avskjedigelse fra amotor (noe som i og for seg er greit). Han har f.eks. spredd falske rykter om hw-ledelsens motiver (som ikke er greit).

Nok en gang, hvilke rykter har jeg spred ut før jeg ble sparket? Her er det du som sprer falskheter om meg slik jeg ser det.

 

Medarbeider "C", som også er svært ung, har reagert voldsomt på at medarbeider B ble fjernet fra Amotor, og tatt medarbeider Bs parti. Kommunikasjonen fra vedkommende til undertegnede bærer preg av stor fiendtlighet, mistillit og umodenhet.

Mine første mailer til både deg og Per Øivind innhold ikke på noen som helst fiendtlighet, mistillit eller umodenhet. Det jeg møtte var en vegg som kom med ”god dag mann økseskaft”-svar.

 

Hei igjen!

 

Okey, fikk den nå. Av ren nygjerrighet. Er det noen grunn til at

passordet ble endret?

 

mvh

Alf Henrik H. Sauge

Amotor.no

Dette var min første mail til Per Øivind, de neste var heller ikke slik du skal ha de til. Hvis jeg skal si noe som svarene jeg har fått fra DEG så bærer det preg av ”god dag man økseskaft”-svar, naivitet og noe frekkhet hvor DU bare kan komme og beskylde meg for å lyve, mens jeg ikke skal får lov til det….

Lenke til kommentar
Det er jo det jeg mener fredrikrb, begge parter burde holdt seg for gode til å ta dette opp her. Også via #hw (eller hva de kaller det). Det gjelder også "såkalte" nøytrale personer slik som Knatten (intet vondt ment)...

 

Jeg har etterhvert innsett at mitt forsøk på å berolige de misfornøyde brukerne var mislykket. Problemet er vel at ingen av partene i konflikten har deltatt noe særlig grad i diskusjonen, det har stort sett vært brukere som har hørt forklaringer fra allyse/ernie85 og rykter fra andre brukere, mot meg som har hørt forklaringer fra Martin m.fl. Det førte ikke til noen løsning. Martin sitt innlegg var litt behagelig for meg, som ble fritatt for beskyldninger om å "gripe etter strå", sammenlikninger med George W. Bush osv. Men desverre tror jeg ikke det hjalp noe særlig på situasjonen. Det beste er vel nå om vi lar saken ligge død alle sammen, jeg kan hvertfall ikke se noen måte å komme noen vei med dette. Dermed er vi tilbake der vi startet, vi løser resten av dette internt. Vi har likevel lært en del av dette:

-Vi må være mer forsiktige når vi starter en ny søsterside. Før har det vært ganske fritt frem, men vi må være flinkere til å se an folk, og skrive gode kontrakter som definerer ansvar og rettigheter.

-Vi må være filnkere til å følge opp søstersider, både for å sikre kvalitet og for å unngå konflikter.

-Fremtidige konflikter i nettverket løses 100% internt.

 

Til dere som iherdig ba om info fra hw-ledelsen, synes dere det var til noen hjelp?

Lenke til kommentar

Wirak har bare hørt litt fra 1 side..

Allyse/ernie85/Bjaa/MrA/Jalal osv osv sier noe annet..

hvem stoler du på?`

5 stykker med forskjellige bakrunder eller 1 som har drevet å slikket røva til Wirak i et år nå?

 

Personlig hører jeg på flertallet etter som Torstein gang på gang viser at han ikke er til å stole på.

bla lyver han om oppsigelsen av MrA..

det var 100% pga sjalusi!

Torstein klarte ikke det faktumet at MrA gjøre noe han ikke klarte.

hvordan kan dere stole på en mann som det?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke gått systematisk inn for å ødelegge for amotor/hw.no-nettverket, ei har jeg heller gjort det enda.

Ok, rettelse, jeg har fått inntrykk av at det er slik. Du og allyse har spredd en del info til folk, som i beste fall kan kalles omstridt.

 

Jeg får jo ikke en gang lov til å forsvare det jeg har sagt og det dere sier jo!

Det er uheldig, jeg er enig i det. Beslutningen er ikke tatt av meg, men jeg har sett mailen fra deg som beslutningen er tatt på grunnlag av, og kan forstå at de valgte å gjøre det slik.

 

Det jeg hittil har gjort er å sende en rekke mailer til Per Øivind og Martin

Samt postet mye kritikk av amotor og hw-nettverket her på forumet. Du burde ventet med det til saken var løst internt.

 

Det har jeg aldeles ikke. Hvilke kanaler? Hvilke falske rykter? Jeg har da aldeles ikke satt ut noen rykter!

Kanaler: Forumet og andre måter du har kontaktet folk på. En del rykter har kommet ut, og det er bare du og allyse som har vært involvert på "deres side" av saken. Du har vel også vært nevnt som kilde til info her på forumet om jeg ikke husker mye feil. Kan også nevne ting som

Har Hardware-ledelsen en god grunn for hendelsen (hvilket de ikke har)

 

Truslene må sies å ha kommet mens jeg var svært oppgitt og irritert rett etter at jeg fikk mailen hvor jeg ble sparket, men jeg trekker de ikke. Jeg er en mann som står for det jeg har sagt.

Det er fint å stå for det man har sagt, men det er også fint å kunne trekke noe tilbake dersom man har gått over streken.

 

Nok en gang, hvilke rykter har jeg spred ut før jeg ble sparket? Her er det du som sprer falskheter om meg slik jeg ser det.

Se over

 

Forøvrig vil jeg si at jeg ikke ser noen grunn til at vi to skal diskutere noe videre her på forumet. Dersom du har mer du føler er nødvendig å diskutere, så send meg en mail.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...