Gå til innhold

Ernie85 ble sparket idag


bjaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan har han oppførtseg?

mistenksom på dårlig styring?

OHH!

Han har f.eks. systematisk, gjennom mange kanaler, spredd falske rykter om hw-nettverket, og bidratt til å hause opp en kritikk av hw-nettverket som ikke er basert på fakta. I tillegg har han kommet med en del trusler på mail, som jeg ikke tenker å sitere her uten hans tillatelse.

Lenke til kommentar
Ja, det begynner å bli litt merkelig det her. Begynner å få det samme inntrykket som deg. Altså at nettverket er rart og useriøst. Det er på en måte blitt et byrokrati hvor det bare er toppene som vet alt og får vite alt. Ta f.eks legaliseringen av modchips. Det står ikke noe om dette i de interne kanalene, jeg fikk vite om endringen av TST som sendte en klagePM etter at jeg stengte en tråd som omhandlet modchips. Det er bare et eksempel. Det finnes flere...

 

En annen ting er jo at nettverket (hovedsaklig Hardware) ikke er så basert på frivillig arbeid som man skulle tro. Hardware er en økonomisk mølle som spytter ut lønninger som er helt ok, men dette gjelder dog bare Hardware da og alle får selvsagt ikke like god lønn.

 

Edit: tror det er flere enn forumbrukerne som kan ha intresse av å høre hva som har skjedd... F.eks. bilimportører. De som vet hva tingene dreier seg om og hva jeg har skrevet til Martin og Per Øivind, vet at bilimportørene vil ha svært stor interesse for denne konflikten.

 

Edit: jeg ønsker å påpeke at saken ikke dreier seg om penger slik det videre nedover har blit antatt.

 

No shit... Har Hardware-ledelsen en god grunn for hendelsen (hvilket de ikke har) har de ingen ting å skjule. Kommentarer som "Vi ønsker ikke å debattere medarbeidersaker offentlig." viser bare hvor god grunn de har for å sparke allyse. Når jeg i tillegg må skrive en 7-8 mailer før jeg som medarbeider i Amotor får noe som under strek tvil kan kalles en forklaring, ja da har ledelsen virkelig en "god" grunn.

 

Dr3as: jeg skulle så gjerne sagt hva det hele dreier seg om, men jeg har dessverre lovet å holde innholdet i mailene internt. Men det hindrer meg ikke i å si at saken fikk et feil resultat.

 

Edit: skulle noe få advarsel eller andre reaksjoner for å si noe om saken her så PM meg.

 

Det var vel blandt annet dette som var så ille å skrive... Hva skjedde med yttringsfrihet? Er man ikke en fan av den her på nettverket? Klart, det er deres sak om dere vil sparke ham, for all del, og ja, det ER forståelig at man sparker en person som prater imot bedriftens ve og vel. Forståelig: ja, riktig: etter alt det jeg/vi kan se, nei. Og når man attpåtil banner ham fra forumet (sannsyneligvis for å innskrenke hans sjanse til å prate sin sak), så blir det bare for dumt. Ernie 85 er en glimrende skribent, noe det er alt for få av. Trist å se at nettverket pisser bort det lille av kvalitetsstempel det hadde igjen. :shrug:

Lenke til kommentar
hvordan har han oppførtseg?

mistenksom på dårlig styring?

OHH!

Han har f.eks. systematisk, gjennom mange kanaler, spredd falske rykter om hw-nettverket, og bidratt til å hause opp en kritikk av hw-nettverket som ikke er basert på fakta. I tillegg har han kommet med en del trusler på mail, som jeg ikke tenker å sitere her uten hans tillatelse.

1: hviken rykter? seriøst .. har fulgt AMotor siden starten. eneste drit jeg har fått har vert fra folk som har blit sparket(og det er mange) eller sluttet.

2: Hvordan kan du si trusler uten å komme med bevis .. det er som å si Irak har masseødelegelses våpen og... vel du vet hvordan det gikk :p

3: Du sliter min venn .. når du griper etter strå på den måten .. du er EID!

 

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar

* fredrikrb legger merke til at administrator leser posten. Er ikke lenge før den er stengt regner jeg med. Som vanlig :roll:

 

 

Men uansett, hvor mange medarbeidere har amotor.no igjen? Ser de søker medarbeidere. tror ikke mange vil jobbe for de om de er litt oppdatert på forum og lignende.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Det var vel blandt annet dette som var så ille å skrive... Hva skjedde med yttringsfrihet? Er man ikke en fan av den her på nettverket? Klart, det er deres sak om dere vil sparke ham, for all del, og ja, det ER forståelig at man sparker en person som prater imot bedriftens ve og vel. Forståelig: ja, riktig: etter alt det jeg/vi kan se, nei. Og når man attpåtil banner ham fra forumet (sannsyneligvis for å innskrenke hans sjanse til å prate sin sak), så blir det bare for dumt. Ernie 85 er en glimrende skribent, noe det er alt for få av. Trist å se at nettverket pisser bort det lille av kvalitetsstempel det hadde igjen. :shrug:

 

Mesteparten av dette er hans meninger, som han skal få lov til å ha. Det er forståelig at ledelsen får lyst å sparke han, men det er som du sier, likevel ikke riktig. Problemet er ting som "Har Hardware-ledelsen en god grunn for hendelsen (hvilket de ikke har)", noe som er direkte faktafeil. Gitt min stilling i drift har jeg nå nylig fått kjennskap til flere detaljer rundt allyse-saken, og det var en overflod av gode grunner for å sparke allyse. Det er slike usanne uttalelser som dette som er ødeleggende for amotor og hw-nettverket. Når det blir nok av disse, og når han hauser opp folk mot hw-nettverket kan han ikke fungere som moderator på forumet, og heller ikke jobbe for amotor. At han ble sparket fra forumet derimot var en konsekvens av hans trusler og oppførsel i forbindelse med avskjedigelsen.

Lenke til kommentar

Syns det er leit at det går slik. Men holder troen oppe til at de som driver hardware.no og nettverket vet hva de driver med. Dette på tross av diverse poster og diverse tatt ut av en sammenheng quoter jeg har lest.

 

Det faktum at jeg ikke kan vite alt i slike situasjoner fører med seg at jeg må stole på at de som sitter med utfyllende informasjon gjør det som passer best (eller minst ille).

 

Dersom disse utkastelsene dreier seg om at vedkommende har offentlig kritisert hw.no nettverket uten å ha snakket med ledelsen først (og jeg regner med at ledelsen faktisk har endel å gjøre, så litt romslighet ville kanskje vært på plass?) skjønner jeg godt hvorfor det har gått som det har gjort.

Lenke til kommentar

1: hviken rykter? seriøst .. har fulgt AMotor siden starten. eneste drit jeg har fått har vert fra folk som har blit sparket(og det er mange) eller sluttet.

Ernie85 har vært en sentral del i gruppen med mennesker som diskuterte allyses avskjedigelse fra amotor (noe som i og for seg er greit). Han har f.eks. spredd falske rykter om hw-ledelsens motiver (som ikke er greit).

2: Hvordan kan du si trusler uten å komme med bevis .. det er som å si Irak har masseødelegelses våpen og... vel du vet hvordan det gikk :p

Når det gjelder Irak-krigen er jeg helt enig med deg. Jeg gikk selv i det store demonstrasjonstoget på Youngstorvet. Men et viktig poeng her:

Bush lot ikke være å underbygge sine påstander av hensyn til Husseins personvern.

3: Du sliter min venn .. når du griper etter strå på den måten .. du er EID!

:hmm:

Jeg håper du ikke fortsatt mener det etter min oppklaring ovenfor. Hva "du er EID!" har i en seriøs diskusjon å gjøre kan jeg ikke skjønne. Jeg har vanskelig for å se tyngden i det argumentet.

Lenke til kommentar

Dette er snakk om en intern personalsak i Amotor.no. Vi har naturligvis ikke sett noen grunn til å informere uforstående om detaljene i saken, men siden ryktene florerer er vi dessverre nå nødt til å ta til motmæle.

 

I svært korte trekk har følgende skjedd:

 

Amotor.no er som alle søstersidene til Hardware.no eid 50 % av Hardware.no, resten er eid av alle medarbeiderne i Amotor. Amotor har til nå ikke hatt inntekter, og størrelsen på siden er svært beskjeden.

 

Som alle sidene våre er utgangspunktet idealistisk; siden har vært drevet av folk som har gjort dette på fritiden fordi det er morsomt. Ingen av medarbeiderne har tjent et rødt øre på siden, men til tross for dette er det lagt ned hundrevis av arbeidstimer fra flere medarbeidere, inkludert medarbeiderne det har vært snakk om i denne saken.

 

Vi i Hardware.no har latt medarbeiderne i Amotor holde på som de vil, ingen fra Hardware.no har blandet seg inn. Før denne Amotor-saken har vi i Hardware.no aldri blandet oss opp i hva som har skjedd på et søsternettsted; søsternettstedene har stått helt fritt til å drive siden som de vil.

 

Dessverre har det vist seg at det har skjedd mye uheldig i Amotor.no, og det fra FLERE sentrale medarbeidere. Dette har ikke vi i Hardware.no hatt noen anelse om, før det nå ble en kraftig strid mellom medarbeider "A" og medarbeider "B" i Amotor.no. Denne konflikten klarte de ikke å løse seg i mellom, og vi innkalte til et møte der formålet var å løse konflikten

 

I tillegg til medarbeider A og B, var undertegnede og daglig leder i Hardware.no, Per Øivind Gressum, representert som nøytrale tredjeparter.

 

Medarbeider A la frem skriftlig kommunikasjon som viste at medarbeider B hadde prøvd å presse ham ut som medarbeider. Medarbeider B hadde blant annet skrevet at medarbeider A ikke hadde noen rettigheter i Amotor, men at han selv satt på alle rettighetene. Det er ganske bittert å få slengt i fleisen etter å ha jobbet mange hundre timer.

 

Medarbeider B hadde skrevet at han derfor etter eget forgodtbefinnende kunne bestemme over medarbeider A, inkludert å sparke han fra "stillingen" som redaktør.

 

Dette var stikk i strid med avtalen medarbeider B hadde inngått med Hardware, som gir alle medarbeiderne prinsipielt like rettigheter.

 

Det medarbeider B hadde skrevet var etter vårt syn svært alvorlig, og det ble også dokumentert flere andre uheldige episoder med B, bla. hadde han tatt noen kamerater med ut i skogen på villmannskjøring med en bil Amotor hadde lånt til test, med den følge at det ble store materielle skader på bilen.

 

Under møtet ga medarbeider B et svært dårlig inntrykk. Medarbeider B har tidligere blitt sparket fra Hardware.no, blant annet fordi han hadde truet en nettbutikk for å få rettigheter ut over de kjøpsloven gir.

 

Vi kan ikke annet enn å beklage at denne medarbeideren ble tatt inn igjen i varmen i forhold til Amotor.no, men vi trodde at denne medarbeideren - som var svært ung da han jobbet for Hardware.no - i mellomtiden hadde blitt voksen.

 

Uansett nektet medarbeider A å jobbe videre sammen med medarbeider B; for å kunne jobbe sammen må man stole på hverandre. Det medarbeider B hadde gjort hadde fjernet den siste rest av tillit.

 

I lys av det som hadde skjedd, og at vi betraktet medarbeider A's bidrag til Amotor.no for langt viktigere enn bidraget til medarbeider B, hadde vi ikke noe annet valg enn å be medarbeider B slutte. Vi tilbød medarbeider B at utgiftene han hadde hatt skulle bli dekket, og såvidt jeg vet er det kommet til enighet om dette.

 

I ettertid har "noen" spredd feilaktig eller mangelfull informasjon om det som har skjedd i diverse kanaler, bla. på #hw.no og her på forumet.

 

Medarbeider "C", som også er svært ung, har reagert voldsomt på at medarbeider B ble fjernet fra Amotor, og tatt medarbeider Bs parti. Kommunikasjonen fra vedkommende til undertegnede bærer preg av stor fiendtlighet, mistillit og umodenhet.

 

Til slutt kom det frem at han ikke var villig til å fortsette som medarbeider hvis ikke medarbeider A sluttet og medarbeider B kunne ta over Amotor igjen. Såvidt jeg forstår er medarbeider C en bekjent av medarbeider B, så dette er kanskje ikke så rart.

 

Dette var imidlertid ikke aktuelt for oss, og konsekvensen var at også medarbeider C måtte slutte.

 

Når medarbeider C fikk vite dette, skulle han kaste dritt om oss på forumet, til kontaktene vi har i bilverdenen og til og med til Hardware.nos annonsører. Vi har advart han mot dette, og forbudt han å bruke forumet - som er vår eiendom.

 

Han skal saksøke oss til høsten, så vi får se hvordan det går.

 

I etterpåklokskapens lys ser vi at vi burde hatt mye større kontroll over det som har skjedd i Amotor.no, men det har vi ikke hatt ressurser til.

 

Medarbeider B og C har vist sitt sanne jeg etter som denne saken har utviklet seg , og vi er glade for å ha blitt kvitt de som medarbeidere - selv om de har jobbet gratis.

 

Vi vurderer imidlertid å legge ned hele Amotor.no, da hele prosjektet har gitt oss en temmelig vond smak i munnen.

 

Vi har arbeidet mange tusen timer på Hardware.no og andre seriøse søsternettsteder, og er ikke villige til å la drittunger på en mindre viktig søsterside rive ned det renomméet vi har bygget opp. Det er mye lettere å rive ned enn å bygge opp, og selv her på forumet til Hardware.no er det åpenbart mange som har mistet tilliten til Hardware.no.

 

Hvis bråket rundt Amotor fortsetter, legger vi ned hele dritten.

Lenke til kommentar

1: hviken rykter? seriøst .. har fulgt AMotor siden starten. eneste drit jeg har fått har vert fra folk som har blit sparket(og det er mange) eller sluttet.

Ernie85 har vært en sentral del i gruppen med mennesker som diskuterte allyses avskjedigelse fra amotor (noe som i og for seg er greit). Han har f.eks. spredd falske rykter om hw-ledelsens motiver (som ikke er greit).

2: Hvordan kan du si trusler uten å komme med bevis .. det er som å si Irak har masseødelegelses våpen og... vel du vet hvordan det gikk :p

Når det gjelder Irak-krigen er jeg helt enig med deg. Jeg gikk selv i det store demonstrasjonstoget på Youngstorvet. Men et viktig poeng her:

Bush lot ikke være å underbygge sine påstander av hensyn til Husseins personvern.

3: Du sliter min venn .. når du griper etter strå på den måten .. du er EID!

:hmm:

Jeg håper du ikke fortsatt mener det etter min oppklaring ovenfor. Hva "du er EID!" har i en seriøs diskusjon å gjøre kan jeg ikke skjønne. Jeg har vanskelig for å se tyngden i det argumentet.

når det gjelder Allyses oppsigelse så er de eneste ryktene jeg har hørt de FAKTAene som kom dra Aleksander selv..

og de stemte Utrolig beda med det jeg hørte fra Ernie85.. utrolig nok ..

Lenke til kommentar

Synes det er latterlig at folk ikke kan respektere at en _intern_sak er en internsak og intet annet. Det er også synd at hw.no-ledelsen føler at de må forklare seg, men nå som det er gjort så vil vel rykteflommen stoppe, og folk vil vel skjønne at de hadde sine grunner.

 

Det at Ernie85 og Allyse sine versjoner stemmer kan vel ha noe med at de kjenner hverandre (såvidt jeg forsto)...

 

Håper forumbrukere og alle andre kan legge disse 2 sakene bak seg og heller prøve å forbedre hw.no-forumet.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Ser at det er nevnt juridiske/rettslige etterfølger for saken, tror

ikke det er så lurt å spekulere mer om saken da......

 

Vil bare minne om at ved en eventuell rettsak vil/kan disse postene her i forum

være grunnlag som bevismateriale for begge parter.........

 

Derfor vil jeg be begge parter å ta en vurdering om det kan komme

frem noen opplysninger som kan skade noen av de impliserte i denne saken.

 

Vil også be om at Admin tar en vurdering om å stenge tråden i hensyn

til partene.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er veldig beklagerlig martin legger ut sin side av saken uten at det har blitt fortalt meg, samt "historien" innebefatter feil opplysninger bla. ihht til "villmannskjøringen i skogen" Jeg kan nevne jeg aldri har hatt en lånt bil i skogen, men såfremt jeg ikke blir bannet de neste 4 minuttene kan jeg godt fortelle mine grunner for "utpressingen" av person A i denne saken som kommer i en senere post.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...