Gå til innhold

Ny pc til muttern


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
til mor som trenger ALT!!

 

mener jeg har sett komplette maskiner med os og det hele til ca 5000 på elkjøp enkelt å greit ... ( regner med at kabal er det mest avanserte spillet den vil kjøre)

Min erfaring er at sånne supermarked-PCer har mye noname-deler. Med tanke på senere oppgraderinger, vil jeg tro det er bedre å bygge selv.

En annen ting jeg har merka er at ferdig-PCer ofte fort blir trege (om dere skjønner hva jeg mener) De kan være raske med en gang, men når den har vært oppe litt, virker det som at de ikke orker mer

Lenke til kommentar
til mor som trenger ALT!!

 

mener jeg har sett komplette maskiner med os og det hele til ca 5000 på elkjøp enkelt å greit ...  ( regner med at kabal er det mest avanserte spillet den vil kjøre)

Min erfaring er at sånne supermarked-PCer har mye noname-deler. Med tanke på senere oppgraderinger, vil jeg tro det er bedre å bygge selv.

En annen ting jeg har merka er at ferdig-PCer ofte fort blir trege (om dere skjønner hva jeg mener) De kan være raske med en gang, men når den har vært oppe litt, virker det som at de ikke orker mer

:yes:

 

Er så enig så enig :yes:

Lenke til kommentar

Mødre kan være ganske kresne dajjan, dog kan skje ikke på de samme områdene som oss gutta. Jeg kjenner jo ikke din mor, ei heller plasseringen av PCen. Det har kommet masse fornuftige innlegg her, men du har ikke svart ennå. Borte fra PCen en stund?

 

Du har oppgitt altfor lite info om hva du vil ha, her er et par momemter du bør finne ut av og svare oss på:

 

- Hvor skal PCen stå, dvs. på et kontor hvor utseendet betyr mindre eller i stua.

- Hvis hun skal ha skjerm, så får du ikke noe LCD til denne prisen. Da blir det en vanlig 17" CRT.

- Støy betyr muligens noe, avhengig av plassering.

- Har du operativsystem fra før, eller kjrøer du en gratis Linux distribusjon?

- Hva hvis PCen feiler, er du supportpersjon? Hvis nei, så bør du likevel vudrere en "Elkjøp" PC, sel vom jeg personlig synes de "suger". (lite for pengene, proprietære løsninger, dårlig delvalg).

 

Forslaget fra fredrikb er ikk seå ille, men det mangler jo mye: Skjerm, tastatur, mus og operativsystem. Som nevnt før betyr kanskje kabinettet mest, velg muligens et med mer feminint utseende og stille strømforsyning.

Lenke til kommentar
Mødre kan være ganske kresne dajjan, dog kan skje ikke på de samme områdene som oss gutta. Jeg kjenner jo ikke din mor, ei heller plasseringen av PCen. Det har kommet masse fornuftige innlegg her, men du har ikke svart ennå. Borte fra PCen en stund?

 

Du har oppgitt altfor lite info om hva du vil ha, her er et par momemter du bør finne ut av og svare oss på:

 

- Hvor skal PCen stå, dvs. på et kontor hvor utseendet betyr mindre eller i stua.

- Hvis hun skal ha skjerm, så får du ikke noe LCD til denne prisen. Da blir det en vanlig 17" CRT.

- Støy betyr muligens noe, avhengig av plassering.

- Har du operativsystem fra før, eller kjrøer du en gratis Linux distribusjon?

- Hva hvis PCen feiler, er du supportpersjon? Hvis nei, så bør du likevel vudrere en "Elkjøp" PC, sel vom jeg personlig synes de "suger". (lite for pengene, proprietære løsninger, dårlig delvalg).

 

Forslaget fra fredrikb er ikk seå ille, men det mangler jo mye: Skjerm, tastatur, mus og operativsystem. Som nevnt før betyr kanskje kabinettet mest, velg muligens et med mer feminint utseende og stille strømforsyning.

Som sagt, vi vet ikke hva hu trenger!

Lenke til kommentar

om elkjøp er rask eller ei... nja men her er det snakk om en pc som ikke skal "brukes"til noe krevende..

 

og skal man betale for alt + ha garanti.. som er enkel

+ betalt os (ja enkelte ER ærlige ;) )

 

ja da duger...ja selv en elkjøpssak greit nok.. ikke no vidunder ,nei men den FUNKER.

merkelig men sant :p

Lenke til kommentar
om elkjøp er rask eller ei... nja men her er det snakk om en pc som ikke skal "brukes"til noe krevende..

 

og skal man betale for alt + ha garanti.. som er enkel

+ betalt os (ja enkelte ER ærlige ;) )

 

ja da duger...ja selv en elkjøpssak greit nok.. ikke no vidunder ,nei men den FUNKER.

merkelig men sant :p

Det kommer an på hvordan man definerer funker :thumbs:

Lenke til kommentar

PsData sine ferdigmaskiner i Office segmentet .

 

En litt lettere oppfreshet AMD Tundra Office Pro hvor man bytter ut xp2000+ til 2400+ , bytter til et combidrev fra Samsung og setter inn ett Radeon 9200 istedet for den embedded grafikken vil gi en maskin til til under 5000 kroner + frakt .

 

Da har man 3 år support + garanti .

Lenke til kommentar
Kan ikke kalle celeron en "løsning" engang.... celeron kan du bare hive! det er alltid dårligst!

Så du kan ikke gå på nettet med celeron? Funker bare fint det, jo.. '

 

Skal det være billig, så skal det være billig :)

Celeron er horribbelt, pluss at det er fra Intel, stay away. Skal du ha budsjett CPU som duger, er jo det AMD 2500+, ettersom denne er så billig, men enda billigere, Duron 1,6GHz.

 

BARE STYR UNNA CELERON!

Lenke til kommentar
Kan ikke kalle celeron en "løsning" engang.... celeron kan du bare hive! det er alltid dårligst!

Så du kan ikke gå på nettet med celeron? Funker bare fint det, jo.. '

 

Skal det være billig, så skal det være billig :)

Celeron er horribbelt, pluss at det er fra Intel, stay away. Skal du ha budsjett CPU som duger, er jo det AMD 2500+, ettersom denne er så billig, men enda billigere, Duron 1,6GHz.

 

BARE STYR UNNA CELERON!

:yes::yes::yes:

 

P.S

innlegg 2004 :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er mitt forslag til PC-en trådstarter spurte om. Det er i stor grad lagt vekt på å ikke betale for noe man ikke har bruk for, støynivå, samt å holde prisgrensen på 5000-5000 kroner.

 

CPU: AMD XP2200+ Thorton (123051) - 546,-

CPU-kjøler: EKL Blade XP Papst Socket A (119066) - 305,-

Hovedkort: Abit NF7-M (116328) - 848,-

Harddisk: Samsung P80 160GB (118008) - 875,-

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 (113517) - 575,-

Kabinett: Chieftec Dragon Medium Tower Svart 360W (113460) - 865,-

USB-penn: TwinMOS USB Mobile Disk III 64 MB (122328) - 225,-

 

Har ikke lagt inn noen skjerm i dette budsjettet, som til slutt endte på 4239 kroner. Hvis det skulle være ønskelig, har Elkjøp visstnok en helt grei 17"-skjerm til 500 kroner. Jeg valgte AMD-cpuen fordi den yter godt, og fordi denkoster bare 500 kroner. Kjøleren skal visstnok være meget still, og derfor falt valget på den. Hovedkortet har både integrert lyd- og skjermkort, slik at man slipper ekstrautgiftene ved å kjøpe standalone-kort, samt at du slipper viftestøy fra et annet skjermkort. Harddisken fra Samsung skal være meget stillegående, og det var omtrent ene og alene grunnen til at jeg vil anbefale den. Er 160GB for mye, kan du bytte den ut med 80GB-modellen i samme serie, og spare rundt 200 kroner på dette. 256MB RAM er etter all sannsynlighet nok, men skulle det være ønskelig med mer, må du regne med ca. 500 kroner mer for å få en 512MB-brikke. Kabinettet har grei strømforsyning og skal visstnok være støysvakt. Som noen andre foreslo, har diskettstasjon blitt byttet ut med en 64MB USP-penn. Alt i alt skulle dette være et ytelsesmessig tilfredsstillende, lydmessig greit og budsjettmessig greit oppsett, med pris på 4239,- uten skjerm, og muligens 4739,- med skjerm (hos Elkjøp). Lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...