Gå til innhold

ynxweb v3 beta 2


Anbefalte innlegg

...men han har ikke mye han har å si hvis han skal gå videre med at jeg har rippet designet hans. Det er _alt_ for store forskjeller.

I løpet av disse 7 sidene har jeg lagt merke til at jeg (vi) diskuterer med en som har null respekt for andres åndsverk herunder Loven generelt. Først av alt vil jeg si at jeg fortsatt står på mitt at du, ########, begår en ulovlig handling ved å plagiere mitt design, som er unikt verk. Jeg designet det selv uten å ha søkt etter inspirasjonskilder.

 

Men jeg forstår ut i fra handlingene dine at du er helt ignorant når det gjelder lover og regler så jeg skal tillate meg å lære deg litt om hva et plagiat er:

 

Som sagt så har alle som lager noe unikt opphavsretten til det. Det er her forskjellen ligger mellom et åndsverk og når man tar patent på noe. Alle har automatisk opphavsretten til noe man har lagd, uten å måtte oppsøke et kontor for "registrering" av ens åndsverk.

 

Nå som jeg har forklart hva et åndsverk er skal jeg gå videre med å forklare hva et plagiat er: Om du hadde laget en webside som "lignet" på min, uten å ha sett min eller brukt min som referanse/inspirasjonskilde hadde vi snakket om en dobbeltfrembringelse, dette er ikke ulovlig - men i norsk rettspraksis er det vanlig at man løser slike "konflikter" ved å inngå et forlik for å ikke forvirre brukere.

 

I min sak handler det strengt tatt ikke om en dobbeltfrembringelse. Først om fremst så er jeg veldig sikker på at du har besøkt siden min før, noe som ikke blir ren spekulasjon da jeg faktisk er medlem i dette forumet - og har vært det lengre enn deg, samtidig som jeg er (til tider) aktiv i Web-design delen av forumet hvor du også er. Men det er også viktig å stadfeste hva jeg mener du har kopiert. I norsk rettspraksis er det utformingen av et verk som er vernet, ikke teknikken, metoden evt. HTML-programmeringen. Det vil si at jeg, og bare jeg har opphavsretten til mitt design eller layout med andre ord, og ditt utkast "ligner" for mye til at vi kan snakke om likhetstrekk. (Legg forøvrig merke til at siden din er nærmest like bred som min (meny, hoveddel samt "velkommen" feltet) noe som ikke kan anses som "enkle" likhetstrekk).

plagiat.gif

 

Min konklusjon blir at at du har plagiert et verk jeg, og bare jeg har retten til jf. åndsverkslovens § 2 noe som er en ulovlig handling jf. åndsverksloven § 3 andre ledd.

 

Avslutningsvis vil jeg si at jeg på ingen måte har noen betenkeligheter med å kontakte dine foreldre, da det er de som har det objektive ansvaret.

 

##Unødvendig å poste navnet på vedkommende. Slettet - enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det har jeg ikke. kort og godt. Ser helst at du ikke nevner mitt fulle navn.

 

Jeg har ikke rippet ditt design. Jeg har ikke lyst til å diskutere dette mer da vi ikke kommer noen vei. Dessuten er jeg ikke ferdig med siden.

 

Respekter meg eller ikke, det er ikke så interessant hva noen brukere på et forum synes om meg.

 

Bredden på menyen og slikt er vel ganske "standard", så der har du ikke noe du skal ha sagt. Dessuten kunne du i det minste hatt sidene ved siden av hverandre. Det der blir for dumt. Man ser ikke hva som er hva. Det er STORE forskjeller mellom sidene våre. Men som sagt. Jeg er ikke ferdig enda.

Endret av yNx
Lenke til kommentar
Nei, det har jeg ikke. kort og godt. Ser helst at du ikke nevner mitt fulle navn.

 

Jeg har ikke rippet ditt design. Jeg har ikke lyst til å diskutere dette mer da vi ikke kommer noen vei. Dessuten er jeg ikke ferdig med siden.

 

Respekter meg eller ikke, det er ikke så interessant hva noen brukere på et forum synes om meg.

Du har sagt fleire ganger at "jeg er ikke ferdig". Vel, får vi kanskje sjå det når det faktisk _er_ ferdig? Ser eg litt fram til.

 

Det er å synke lavt når du står imot folk sine påstander rundt en slik sak, og i tillegg argumenterer mot folk sine subjektive meininger om at det er en rip.

 

Det er korrekt av PiRANhA å reagere som han gjør. Det er ikkje veldig morro å oppleve at folk "stjeler" designet ditt slik. Når så mange her ser så store likheter, så er det selfølgelig en grunn til det, og det bør du innsjå. Grunnoppsettet ditt _ligner_på_rober2.com_ .

 

Sagt det før, og seier det igjen:

 

Kan aldri tenke meg det er kult å ha et design du sjøl er fornøyd med, når du veit at du har fått veldig masse tilbakemeldinger på det om at det er en rip.

 

Enig?

Lenke til kommentar
Heh, greit at jeg ringer deg neste gang jeg har trøbbel med noen greier..? ;)

 

Liten minus;

Dropp navnet hans, det blir litt for dumt. Ta slikt på PM. Det går vel på rettssikkerhet elns..

Hva mener du? Ringe meg?

 

...og navnet hans bare kopierte jeg rett ut fra websiden hans. Så lenge han frivillig legger den ut ser jeg ikke hvorfor det skal gå utover sikkerheten hans. Det er tross alt ikke adressen jeg har lagt ut.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal dere få se det ferdige verket.

 

Selvfølgelig er det ikke moro å få stjelt designet sitt, men hvor morsomt tror du det er å få slike påstander som ikke stemmer?

 

Det siste har jeg svart deg på, arve87.

 

PiRANhA: Synes fortsatt det er helt unødvendig å komme med fullt navn.

Endret av yNx
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det ikke moro å få stjelt designet sitt, men hvor morsomt tror du det er å få slike påstander som ikke stemmer?

Er jo ganske subjektivt om påstandane stemmer eller ikkje, men det har tydelig vist seg at fleirtallet her meiner det samme: at ditt utkast ligner for masse på rober2.com.

 

Du seier sjøl at det ikkje er morsomt å få stjelt verket sitt, men tenk på stakkars PiRANhA da, som sitter å føler seg trakka på av deg, som har "stjelt" verket hans. Er tross alt han det går ut over, når han føler at du har stjelt så store grafiske/layoutmessige elementer fra hans side.

 

Det er jo tydelig at en del grunnformer, plasseringer, måter å gjør ting på er prikk like PiRANhA si side.

Lenke til kommentar
yNx: Er du fargeblind?

Dette så rett og slett horribelt ut, og jeg håper du aldri publiserer den siden.

? Hvilken av dem? Mener du forslag 7?

Alle er like fæle :p prøv noen enklere (som passer sammen dvs. ikke så mange forsjellige ) farger, og lag ditt eget design.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
yNx: Er du fargeblind?

Dette så rett og slett horribelt ut, og jeg håper du aldri publiserer den siden.

? Hvilken av dem? Mener du forslag 7?

Alle er like fæle :p prøv noen enklere (som passer sammen dvs. ikke så mange forsjellige ) farger, og lag ditt eget design.

Kunne kommet med en fin liten kommentar tilbake, men jeg holder meg.

Lenke til kommentar
...men han har ikke mye han har å si hvis han skal gå videre med at jeg har rippet designet hans. Det er _alt_ for store forskjeller.

I løpet av disse 7 sidene har jeg lagt merke til at jeg (vi) diskuterer med en som har null respekt for andres åndsverk herunder Loven generelt. Først av alt vil jeg si at jeg fortsatt står på mitt at du, Yngve Haugslett, begår en ulovlig handling ved å plagiere mitt design, som er unikt verk. Jeg designet det selv uten å ha søkt etter inspirasjonskilder.

 

Men jeg forstår ut i fra handlingene dine at du er helt ignorant når det gjelder lover og regler så jeg skal tillate meg å lære deg litt om hva et plagiat er:

 

Som sagt så har alle som lager noe unikt opphavsretten til det. Det er her forskjellen ligger mellom et åndsverk og når man tar patent på noe. Alle har automatisk opphavsretten til noe man har lagd, uten å måtte oppsøke et kontor for "registrering" av ens åndsverk.

 

Nå som jeg har forklart hva et åndsverk er skal jeg gå videre med å forklare hva et plagiat er: Om du hadde laget en webside som "lignet" på min, uten å ha sett min eller brukt min som referanse/inspirasjonskilde hadde vi snakket om en dobbeltfrembringelse, dette er ikke ulovlig - men i norsk rettspraksis er det vanlig at man løser slike "konflikter" ved å inngå et forlik for å ikke forvirre brukere.

 

I min sak handler det strengt tatt ikke om en dobbeltfrembringelse. Først om fremst så er jeg veldig sikker på at du har besøkt siden min før, noe som ikke blir ren spekulasjon da jeg faktisk er medlem i dette forumet - og har vært det lengre enn deg, samtidig som jeg er (til tider) aktiv i Web-design delen av forumet hvor du også er. Men det er også viktig å stadfeste hva jeg mener du har kopiert. I norsk rettspraksis er det utformingen av et verk som er vernet, ikke teknikken, metoden evt. HTML-programmeringen. Det vil si at jeg, og bare jeg har opphavsretten til mitt design eller layout med andre ord, og ditt utkast "ligner" for mye til at vi kan snakke om likhetstrekk. (Legg forøvrig merke til at siden din er nærmest like bred som min (meny, hoveddel samt "velkommen" feltet) noe som ikke kan anses som "enkle" likhetstrekk).

 

-------bilde---------

 

Min konklusjon blir at at du har plagiert et verk jeg, og bare jeg har retten til jf. åndsverkslovens § 2 noe som er en ulovlig handling jf. åndsverksloven § 3 andre ledd.

 

Avslutningsvis vil jeg si at jeg på ingen måte har noen betenkeligheter med å kontakte dine foreldre, da det er de som har det objektive ansvaret.

Ser at det bildet du har posta er speilvendt, og du har skrevet velkommen på i ettertid, allerede da er designet ganske forsjellig fra yNx sitt.

 

Har du copyright på designet ditt? Vis du ikke har det, kan du bli tiltalt for å bryte copyright loven ved å påstå at han bryter åndsverkloven ved å kopiere det.

 

Kan du legge frem beviser på at du har copyright på designet?

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ser helst at du ikke nevner mitt fulle navn.

Hvem som vil kan klikke seg inn på hjemmesiden din, finne navn, mail, bilde osv av deg, så det at navnet ditt dukker opp i denne tråden gjør ingenting.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Ser helst at du ikke nevner mitt fulle navn.

Ikke for å være frekk, men hvem som vil kan klikke seg inn på hjemmesiden din, finne navn, mail, bilde osv av deg, så det at navnet ditt dukker opp i denne tråden gjør ingenting.

Du var ikke frekk, og du har delvis rett i det. Men jeg vil likevel ikke ha navnet mitt her på forumet. HELT unødvendig. :)

Lenke til kommentar
yNx: Er du fargeblind?

Dette så rett og slett horribelt ut, og jeg håper du aldri publiserer den siden.

? Hvilken av dem? Mener du forslag 7?

Alle er like fæle :p prøv noen enklere (som passer sammen dvs. ikke så mange forsjellige ) farger, og lag ditt eget design.

HELT enig, se bare hva de andre syns om hovedsiden til ynx:

poll.png

:p

 

Vi er ikke ekkel med deg, du trenger litt motgang :yes:

 

btw, Yngvejos: NICE avatar :thumbs:

Lenke til kommentar
Har du copyright på designet ditt? Vis du ikke har det, kan du bli tiltalt for å bryte copyright loven ved å påstå at han bryter åndsverkloven ved å kopiere det.

 

Kan du legge frem beviser på at du har copyright på designet?

Copyright er ingenting man må registrere. Det skjer automatisk når man lager noe unikt. (som PiRANhA forøvrig skriver i det lange innlegget sitt)

 

Som sagt så har alle som lager noe unikt opphavsretten til det. Det er her forskjellen ligger mellom et åndsverk og når man tar patent på noe. Alle har automatisk opphavsretten til noe man har lagd, uten å måtte oppsøke et kontor for "registrering" av ens åndsverk.

Opphavsrett er det samme som copyright ;)

Forresten; det er ingenting som heter copyright på norsk...

Endret av PT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...