Gå til innhold

CD sprakk i spilleren!


Anbefalte innlegg

Mens jeg holdt på med å lage mp3-filer fra ei cd-plate, eksploderte fronten på spilleren!!! Dekslet foran spratt et par meter ut på gulvet, det samme gjorde biter fra cd-en.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

Jeg fikk ingen feilmeldinger eller elektroniske ustabiliteter i windows, men jeg var selvsagt snar med å lukke alle programmer og slå av maskina. Nå har jeg tatt ut spilleren og hører de små bitene av cd-plata risle inne der...

 

Spilleren er (var?) forøvrig en Plextor CD-RW 48/24/48.

 

Teorien min så langt er at det var en svakhet på cd-plata (sprekk e.l.) og at den ikke tålte rotasjonshastigheten.

 

Andre teorier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var en original cd (deLillos - Svett smil)

konge kopi-beskyttelse :p:D

 

Angående garanti er jeg faktisk ganske usikker... Pass på at du treffer en kundebehandler som er i godt humør.. da går slike ting litt lettere. Jeg hadde (som selger) valgt å gi deg ny. da cdrw koster langt under tusenlappen nå.

Lenke til kommentar
Brenneren fungerer sikkert endå. Bruk en kraftig støvsuger med tynt munnstykke til å få ut resten av CD'en. Hvis du får åpnet skuffen da.

 

Tviler på at det går. Hele fronten spratt ut, og har mistet noen biter på festepunkter. Sprø plastikk!

 

Jeg klarer knapt å brekke en cd-plate i to, og kunses den i cd-spilleren din! Dette var skummelt!

 

Gjett da! Du skulle hørt smellen!

Lenke til kommentar
Det var en original cd (deLillos - Svett smil)

konge kopi-beskyttelse :p:D

 

Angående garanti er jeg faktisk ganske usikker... Pass på at du treffer en kundebehandler som er i godt humør.. da går slike ting litt lettere. Jeg hadde (som selger) valgt å gi deg ny. da cdrw koster langt under tusenlappen nå.

Plextor gar lang garanti fordi at det skal liksom være litt kvalitet da.. Lurer på om det er 5 år på dvd brnnern min? eller er det 2? husker ikke..

 

EDIT

 

Tok fram "Warranty and RMA Procedure" Brosjyra nå.. Står faktisk ikke noe om hvor mange år garanti, men at når produktet er ødelagt skal det sendes til plextor og vi erstatter det dersom det og det..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Jeg klarer knapt å brekke en cd-plate i to, og kunses den i cd-spilleren din! Dette var skummelt!

Må tenke på at en CD ved 52x's hastighet roterer 10.000 ganger i minuttet, dvs. 166 rotasjoner i sekundet, og den minste svakhet vil da være fatal.

Alle CD-ROM'er som selges i dag har avanserte stabiliseringssystemer for å hole CD'en på plass ved så store hastigheter.

 

Jeg ville gått til platebutikken der jeg kjøpte CD'en og si at den eksploderte i CD-ROM'en, da vil enten butikken eller plateselskapet (forhåpentligvis) erstatte CD'en pga dårlig kvalitet. Husk å ta med de fleste bitene slik at de får se selv, også CD-ROM'en.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått til platebutikken der jeg kjøpte CD'en og si at den eksploderte i CD-ROM'en, da vil enten butikken eller plateselskapet (forhåpentligvis) erstatte CD'en pga dårlig kvalitet. Husk å ta med de fleste bitene slik at de får se selv, også CD-ROM'en.

 

Kjøpte CD-en i 1991, så den har kanskje gjort sitt... Litt dumt å komme krypende tilbake til butikken for å få ny plate da? CD-plata er imidlertid min minste bekymring. Først og fremst vil jeg spilleren tilbake!

Lenke til kommentar

Det der skjedde med meg også for nokon månadar sidan. Dreiv og rippa ein cd, den var gammal (The Smiths, frå 80-talet) og hadde sikkert nokon riper. Farten var 48x i ein brennar frå NEC. Iallefall, plutseleg høyrer eg ein j*vlig knaselyd frå spelaren. Trykkjer på eject og sperrar augene opp :wow: Cden var heilt knust, nokon store bitar kom ut med trayet mens resten av cden låg igjen inni brennaren. Skrudde av maskina, tok ut brennaren, og etter masse risting og pirking var alle småbitane ute. Brennaren har funka fint etterpå og ikkje knaska fleire cdar.

 

Det er heldigvis ikkje ofte dette skjer ser det ut som, den cden var ein del av dama mi sin cdsamling på 300+ cdar som eg rippa, og brennaren knuste berre denne eine plata.

Lenke til kommentar

hehe, har rippet, eller gjort om cdene til mp3 filer ganske mange ganger, kanke huske jeg har merket det der før.. Og det er snakk om en del eldre cder..

 

BTW. copy protections. Broren min fikk ei cd til jul, Red Hot Chilli Peppers, The greatest hits, eller noe, sto sånn fin banner på coveret om copy-protection.

 

Så jeg tenkte at jeg skulle teste det da.. Fyrte opp rippe program. Og rippa i vei, det gikk bare litt tregere enn vanlig ellers var filene helt OK etterpå.. Skjønner ikke hva den copy protection greia gikk ut på. :nei: (Bannern så ut som en trekant med et øye i eller noe, husker ikke. :cool:

Lenke til kommentar
Mens jeg holdt på med å lage mp3-filer fra ei cd-plate, eksploderte fronten på spilleren!!! Dekslet foran spratt et par meter ut på gulvet, det samme gjorde biter fra cd-en.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

Jeg fikk ingen feilmeldinger eller elektroniske ustabiliteter i windows, men jeg var selvsagt snar med å lukke alle programmer og slå av maskina. Nå har jeg tatt ut spilleren og hører de små bitene av cd-plata risle inne der...

 

Spilleren er (var?) forøvrig en Plextor CD-RW 48/24/48.

 

Teorien min så langt er at det var en svakhet på cd-plata (sprekk e.l.) og at den ikke tålte rotasjonshastigheten.

 

Andre teorier?

Heisann...skjedde med meg for noen måneder siden, det låg sikkert 1000 små cd biter inni cd-spilleren min :) Jeg demonterte cd-spilleren komplett og tok alle ut ( var veldig forsiktig og renset den ) Funker som bare det den no.....

 

Hawk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...