Gå til innhold

Kanskje sprengt PSUen


DanielP

Anbefalte innlegg

Satt å så på film når dataen plutselig ble blank, den var fortsatt på, men ville ikke reagere og skjermen var i "standby".

 

Så jeg skrudde av dataen (ved hjelp av knapp, ikke windows) når jeg prøvde å starte den igjen så ville den ikke reagere på knappen. PSUen var "død", men hovedkortet lyste fremdeles (så strøm kommer fra den.

 

Jeg prøvde litt rundt men fikk bare samme reaksjon, så jeg tok PSUen fra faren min sin PC å koblet til, for å sjekke at alt virket (det gjorde det).

 

PSUen var VELDIG varm når jeg holdt på med den(stått lenge på)

Kan jeg regne PSUen min som død, eller bare "sover" den. Trenger den bare å kjøle seg ned eller? Fordi det virker som den fortsatt gir fra seg strøm da hovedkortet lyser, men startknappen o.l. reagerer ikke.

 

Takker for alle svar :cry:

 

P.S. Beklager viss dette var feil plass å poste, men var ikke sikker på hvor jeg skulle poste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

strøm kan ikke ligge i ledningene, nei. Men kapastiatorene/kondensatorene holder på spenning i et tidsrom som avhenger av hvor mye strøm som blir "trukket" senere på kretsen. Hvis du har strømkabelen tilkoblet og da hovedkortet lyser, for så å trekke ut nettledningen, vil ikke hovedkortets lampe dø ut øyeblikkelig. Den vil sakte men sikkert suge spenningen som kondensatorene holder, for så å dø ut når det er tomt.

 

Hvis derimot hovedkortet plutselig lyser opp når mannen med problemet setter inn strømkabelen, har det ikke noe med at strømmen ligger "lagret" noe sted. Da er det PSU'et som gir strøm, på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...