Gå til innhold

Hvilket type skjermkort?


Kransen

Anbefalte innlegg

Har en HP hjemme-pc som ble kjøpt igjennom jobb. Saken er at jeg lurer på hva slags skjermkort som sitter innabords!

Ifølge specs'n som fulgte med pc'n, var det oppgitt et ATi 9800 kort (128 Mb ram)... Ltt diffust kan en si? I følge driverne, er det et 9800 pro kort, men dette er jeg jaggu usikker på.

 

Sitter forøvrig med en P4 3,06 MHz m.m og lurrer på om en sum på rundt 14000 i 3dmark2001 er lavt for disse specs'ene?

 

Må en virkelig ta av ytterjakken på kabinettet og kikke fysisk hva slags skjermkort som sitter innabords? Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må en virkelig ta av ytterjakken på kabinettet og kikke fysisk hva slags skjermkort som sitter innabords? Noen tips?

Hva er galt med det da?? :dontgetit:

 

Det er jo gøy å se på alle de spennende delene en pc er bygget opp av, men hvis det står i driverene at det er et 9800 Pro, så e det nok det.

 

Innmaten i en pc er gøy å se på!! :w00t:

Lenke til kommentar
Må en virkelig ta av ytterjakken på kabinettet og kikke fysisk hva slags skjermkort som sitter innabords?  Noen tips?

Hva er galt med det da?? :dontgetit:

 

Det er jo gøy å se på alle de spennende delene en pc er bygget opp av, men hvis det står i driverene at det er et 9800 Pro, så e det nok det.

 

Innmaten i en pc er gøy å se på!! :w00t:

Og det koster sånn ca. garantien...

Man mister garantien på en ferdigbygd maskin om man åpner den (det hender at produsenten har klistret på noen merker og blir de brutt så ryker garantien).

 

Til topic:

Jeg synes at 14k er en litt lav score i 3Dmark2001 hvis hardwaren ellers er topp.

Hvor mye minne har du og hvilken hastighet kjører du det på?

Minnehastighet teller mye i 3Dmark2001 og det samme gjør CPU'ens FSB.

Er alle de nyeste driverene lagt inn (chipsett, VGA)?

Kjører du med integrert lydkort så kan det være alfa omega, slå av lydkortet i BIOS el. kontrollpanel og kjør testen en gang til.

 

Har du fullstendig beskrivelse av maskinen så hadde det vært fint om du kunne poste det slik at vi mere presist kan svare spørsmålet.

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Må en virkelig ta av ytterjakken på kabinettet og kikke fysisk hva slags skjermkort som sitter innabords?  Noen tips?

Hva er galt med det da?? :dontgetit:

 

Det er jo gøy å se på alle de spennende delene en pc er bygget opp av, men hvis det står i driverene at det er et 9800 Pro, så e det nok det.

 

Innmaten i en pc er gøy å se på!! :w00t:

Og det koster sånn ca. garantien...

Hvordan kan HP finne ut at han har åpna pcen da? :dontgetit:

Veldig gøy å se på alle de dummme løsningen det er i HP, Dell osv. :green:

Lenke til kommentar
Må en virkelig ta av ytterjakken på kabinettet og kikke fysisk hva slags skjermkort som sitter innabords?  Noen tips?

Hva er galt med det da?? :dontgetit:

 

Det er jo gøy å se på alle de spennende delene en pc er bygget opp av, men hvis det står i driverene at det er et 9800 Pro, så e det nok det.

 

Innmaten i en pc er gøy å se på!! :w00t:

Og det koster sånn ca. garantien...

Ikke på vår hjemme-pc!! :w00t:

 

Der ble vi "oppfordret" til å bytte om på noen kabler inne i pc'en, avhengig av hvilke utganger ol. vi ville ha foran og bak :p

 

Edit: Jeg bruker ikke nevnte pc

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Last ned Radlinker, tror det programmet identifiserer kortet via vga-biosen.

Aida32 og 3dMark identifiserer bare via driverene...

 

Men om ikke noe av det funker kan du jo kopiere bios'en og kikke litt på koden, bare å lese av klokkefrekvense inikert der.

Ah, du kan også lese av klokkefrekvenser i et oc program, ja...

Lenke til kommentar
Jepp, det er bare å åpne. Men jeg advarer deg, har vært inni en HP maskin før. Brukte 20 min bare bare på å sette inn en ram-brikke :p

huff ja... det er trangt inni de... det er det som er litt teit med "ferdig" maskiner.

Men HP maskiner er ikker for oss nerder =) det er for ola og kari norman.. for "vanlige" personer altså.

Lenke til kommentar
Jepp, det er bare å åpne. Men jeg advarer deg, har vært inni en HP maskin før. Brukte 20 min bare bare på å sette inn en ram-brikke :p

:laugh: hehe, husker gamle aopen-kassa mi, første gang jeg var med på hdw-bytte (montere hdd). Hadde med en kompis, han kan betraktes som "beleven" innen data, etter å ha PRØVD å jobbe i en time kom han til konklusjonen at kassa var en ubrukelig klomp med drit :p bytta til chieftec :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...