Gå til innhold

Tweake et fx5700 til fx5900

Jabbala

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et MSI Geforce fx5700 128mb med orginal vifte. Lurte på om det er mulig å tweake fx kortene på samme måte som med radeon kortene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som kan bekrefte det denne 13 åringen sier?

haha, selv om han er tretten byter ikke det at han ikke kan sakene sine da.

Trur faktisk han har rett og, for jeg har ikke hørt om noe sånt. Trur jeg ville hørt om det om det hadde funnest. Menmen kan jo være det har sneket seg forbi meg ;)

Skrevet

Han har nok rett.

fx5700 har 128bits minne, mens fx5900 har 256bits. OG korta er sånn sett ganske forskjellige, så det blir mer eller mindre umulig. Men det går jo alltid an å overklokke.

Skrevet

Hmm var det jeg var redd for... Noen som vet ca hvor mye kortet mitt tåler å klokkes og har noen forslag til et bra klokke program?

Skrevet
Han har nok rett.

fx5700 har 128bits minne, mens fx5900 har 256bits. OG korta er sånn sett ganske forskjellige, så det blir mer eller mindre umulig. Men det går jo alltid an å overklokke.

+at 5700 har 4 piplines mot 5900s 8

Skrevet

Dette er to grunnleggende forskjellige kjerner, og 5700 vil derfor ikke kunne moddes til 5900.

Skal du klokke, så er vel rivatuner et bra program, eller andre du finner på www.nvnews.net

Skrevet
Han har nok rett.

+at 5700 har 4 piplines mot 5900s 8

Begge disse kortene har 4 pixel pipelines.

Skrevet
Hmm var det jeg var redd for... Noen som vet ca hvor mye kortet mitt tåler å klokkes og har noen forslag til et bra klokke program?

Powerstrip er en grei klokke program som du kan lage shortcuts til å bytte om på instillingene. 15mhz mer på CORE og 100mhz mer på minne er ganske trygt. Men da må du være forberedt at kortet blir mye varmere enn ellers og grafikk kort er som cpu når det gjelder klokking. Enkelte klokker bedre enn andre :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...