Gå til innhold

Nividia 6800 ultra i shuttle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest og lest om Nividias skjermkort 6800 ultra og da trenger men vertfall strømforsyning på over 450watt, men tenkt vis du har shuttle da.. med strømforsyning med 250-300watt, da er jo det kortet ubruelig for shuttle!

jeg har tenkt og kjøpe meg shuttle nå, men vis strømforsyning er for liten så gidder jeg ikke!!!

eller hva har dere andre i Forumet og si til det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg har tenkt og kjøpe meg shuttle nå, men vis strømforsyning er for liten så gidder jeg ikke!!!

Problemet er ikke at strømforsyningen i shuttle er liten (for 250-300W er faktisk ganske mye). Problemet er at skjermkortet trekker enorme mengder strøm. Jeg anbefaler deg å vente på ikke-ultra utgaven av 6800 og se om den bruker mindre strøm. Evt. vente på ATI's X800-serie og se hvor mye/lite strøm de bruker.

Du må også huske at høyt strømforbruk er direkte proposjonalt med høy varmeutvikling. Om GPU'en bruker f.eks 100W med strøm så utvikler den også 100W med varme. Dvs. at skjermkortet selv trenger ganske heftig kjøler i tillegg til at PC'n må lufte ut nøyaktig samme mengde varme (100W) effektivt fra kabinettet. Det kan dermed bli svært varmt inne i en shuttle med dette skjermkortet dersom strømforsyningen var kraftig nok.

Gjest Slettet-10579
Skrevet

Så du slipper å ha 7 poster med 1 setning i hver.

Bumpeti-bump :)

Skrevet (endret)

Du skal vel egentlig være god om du i det hele tatt klarer å presse et 6800 Ultra inn i enb Shuttle? Tenker på fysisk plass...

EDIT: Så ikke posten din j0sh :blush:

Endret av tor_erik
Skrevet

kan alltids modde inn en 300w og det kommer vel 350w i den størrelsen snart også. Med et lite hk, 1pci og bare 1-2 vifter trekker det ikke så altfor mye strøm.

Selv har jeg 2stk hder, cd-rom og radeon 9800pro i min shuttle med 200w. :yes:

Skrevet
redigere hvorfor da?

Fordi det er vanlig forum-"vett" å gjøre det.

Har du ekstra tilleggs info og komme med så redigerer du ditt forrige inlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...