Gå til innhold

overcklokking av skjermkort

stidz

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kan omtrent ingen ting om overklokking så lurte på hvor mye jeg kan overklokke et GeForce4 Ti 4200 se kort uten og ødelegge det? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

kortet tåler mere en hva di klarer å presse det til så det er ingen fare med at det kan bli ødelagt. klokke 5 og 5 mhz av gangen på både minnet og gpu. så kjører du 3dmark01 i noen min bare sånn for å skjekke om du har fått artifacts (små grafikkfeil, er ikke farlig men viser bare at kortet har nådd in grense). klokke så 5 og me 5hz pg shekk med 3dmark innimellom, helt til du får atrifacts og da klokker du ned 5-10 mhz

du bør være fornøyd hvis du kommer over 300 på gpu(core)

lykke til

ord og utrykk:

gpu=graphics prosessor unit

core=gpu

mem=minnet på skjermkort

du kan bruke Powerstrip til å klokke kortet med, søk etter det på google

Endret av Henrik2k
Skrevet

tusen takk. da prøver jeg det. laster ned 3dmark03 nå (er det det samme?) har et overklokking prog. men tester det du sa jeg. :)

Skrevet

3dmark03 på et TI4200 er litt unødvendig, de har ikke full Dx9 støtte, prøv 3dmark 01 isteden du...

Men hadde du hatt et kort med Full Dx9 støtte så er 3dmark03 fint å teste artifacts med :thumbs:

Skrevet

det er greit. men kjøper vel et nytt kort så snart jeg har penger så da trenger jeg det sikkert da uansett. men da laster jeg ned begge deler ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...