Gå til innhold

Skal oppgradere, trenger feedback!


XE800

Anbefalte innlegg

Ønsker å oppgradere min PC, bl.a. skifte ut CPU, hovedkort og minne (og etterhvert gfx-kort). Maskina skal brukes til konstant spilling, så den må tåle PRESS :)

 

 

Er for tiden på en 2 Ghz P4, Abit SA7 med 1 Gb DDR-minne av ukjent frekvens og Siluro GF4600 128 Mb.

 

 

Har peilet meg inn på denne prosessoren, dette hovedkortet og 2 x denne minnebrikken.

 

 

Jeg er ute etter et system som kan utnytte de nye gfx-kortene til NVidia og ATI sånn noenlunde max. Hovedkortet jeg tenker på er jo veldig billig, men det trenger vel ikke bety annet enn at det ikke har altfor mye ekstrautstyr? Trenger ikke masse krimskrams, men maskina må være passe "relevant" i minst to år.

 

 

Vil dette duge, eller er det noe som bør byttes ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ute etter et system som kan utnytte de nye gfx-kortene til NVidia og ATI sånn noenlunde max. Hovedkortet jeg tenker på er jo veldig billig, men det trenger vel ikke bety annet enn at det ikke har altfor mye ekstrautstyr? Trenger ikke masse krimskrams, men maskina må være passe "relevant" i minst to år.

 

Snart kommer PCI express og diverse nye sokkler, så om du kjøper hardware nå vil det kanskje være up to date og mulig å oppgradere i de neste 6mnd. eller noe.

 

Jeg vil anbefale deg å vente på PCI express og socket 939 for AMD Athlon64.

Lenke til kommentar
Ønsker å oppgradere min PC, bl.a. skifte ut CPU, hovedkort og minne (og etterhvert gfx-kort). Maskina skal brukes til konstant spilling, så den må tåle PRESS :)

 

 

Er for tiden på en 2 Ghz P4, Abit SA7 med 1 Gb DDR-minne av ukjent frekvens og Siluro GF4600 128 Mb.

 

 

Har peilet meg inn på denne prosessoren, dette hovedkortet og 2 x denne minnebrikken.

 

 

Jeg er ute etter et system som kan utnytte de nye gfx-kortene til NVidia og ATI sånn noenlunde max. Hovedkortet jeg tenker på er jo veldig billig, men det trenger vel ikke bety annet enn at det ikke har altfor mye ekstrautstyr? Trenger ikke masse krimskrams, men maskina må være passe "relevant" i minst to år.

 

 

Vil dette duge, eller er det noe som bør byttes ut?

Les gjennom hele denne testen og bedøm selv om du virkelig vil ha det HK'et når du først far så mange andre bra deler.

 

Tror heller jeg ville valgt et Intel brikkesett!! :p

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter et system som kan utnytte de nye gfx-kortene til NVidia og ATI sånn noenlunde max. Hovedkortet jeg tenker på er jo veldig billig, men det trenger vel ikke bety annet enn at det ikke har altfor mye ekstrautstyr? Trenger ikke masse krimskrams, men maskina må være passe "relevant" i minst to år.

 

Snart kommer PCI express og diverse nye sokkler, så om du kjøper hardware nå vil det kanskje være up to date og mulig å oppgradere i de neste 6mnd. eller noe.

 

Jeg vil anbefale deg å vente på PCI express og socket 939 for AMD Athlon64.

Oh'yeah!

Lenke til kommentar
Les gjennom hele denne testen og bedøm selv om du virkelig vil ha det HK'et når du først far så mange andre bra deler.

 

Tror heller jeg ville valgt et Intel brikkesett!! :p

 

Vel, nå er det jo ikke dét kortet jeg er ute etter, men "storebroren" med doble minnekanaler. Tipper ytelsen blir bedre på det? Til å være én-kanals gjorde jo PT800 det ganske bra egentlig.

 

 

Men har ingenting imot Intel, så hvis det finnes et Intel-basert kort med ATA/133 + SATA, doble minnekanaler og FSB 800, i samme prisklasse (max 800), så tips meg gjerne! :)

 

 

Et kort uten onboard audio/lan ville forøvrig vært et stort pluss, men sånne finnes vel ikke.

 

PS. AMD er ikke min "greie", og overklokkingspotensial er irrelevant :p

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...