Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 http://www.gamershell.com/news_AnFPSin96kbSurelynot.shtml spennende
EviLEddiE Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Mann, det var rart å spille med "normal" Y-akse på musa - selv er jeg en ihuga tilhenger av invertert Y. Vanvittig imponerede av .theprodukkt-folkene (tidligere Farbrauch) å mekke til en fullt spillbar FPS med 5 våpen og 5 forskjellige fiender i full 3D på bare 96k
paranoide Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Sykt bra textures på de treveggene!!!!!! At det er mulig Sammenlign dette med texturesene fra Deus Ex 2.
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 We do .not. have some kind of magical data compression machine that is able to squeeze hundreds of megabytes of mesh/texture and sound data into 96k. We merely store the individual steps employed by the artists to produce their textures and meshes, in a very compact way. This allows us to get .much. higher data density than is achievable with normal data compression techniques, at some expense in artistic freedom and loading times. - .kkrieger is not written in 100% assembler/machine language. Not even nearly. Like the vast majority of game projects being developed today, .kkrieger was mostly written in C++, with some tiny bits of assembler where it is actually advantageous (notably, there are a lot of MMX optimisations in the texture generator). - A kilobyte is, historically, defined to be 1024 (2^10) bytes, not 1000. Thus .kkrieger is a game in 96k even though it's actually 98304 bytes. - The concept of the texture/mesh generators was developed by fiver2. We do .not. want to claim that the techniques we used to develop .kkrieger are new inventions. It´s rather a selection of useful operations and their parameters to optimise the results.
Manuel Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 (endret) Det kunne være interessant å få vite mer om de tekniske løsningene. Jeg må si jeg er svært imponert over grafikken. Mye ombruk av teksturer, men grafikken er utrolig bra med ekte bump mapped-teksturer og real-time lys. Systemkravene er ganske saftige... Kanskje dette skyldes at mye av lyden, modellene osv. mikses og beregnes i sanntid? Interesseverdig med tanke på minneforbruket... Opensource? Endret 14. april 2004 av Manuel
Rikky Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Systemkravene er ganske saftige... Kanskje dette skyldes at mye av lyden, modellene osv. Det hakket hvertfall temmelig saftig på min maskin.
Stig_W Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Her er det snakk om gutter som kan programmere, ikke no tullball greier. Minner meg om programmerte demoer som ofte viser tekniske mirakler, demoer som varer i flere minutter med massevis av modeller, textures og musikk og allikevel under 64Kb. Dette var imponerende!
razh0r Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 At det går ann, rå grafikk! også er det bare på 96kB!
Sagacious Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Ja det var kult, likte ikke våpnene noe serlig men men. Når spillet er på 96k så er det uansett genialt.
TST Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Stenger denne for å unngå krysspostinger. Fortsett her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=232028
Anbefalte innlegg