Gå til innhold

NVIDIA lanserer GeForce 6800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, også fra Tom her:

 

To those of you ready to camp out in front of your store to get your hands on one of these cards - be warned! The first barrier on your way to graphics ecstasy is the power requirement calling for a PSU with at least 480Watts.

 

Må nok oppgradere PSUen også nå....sukk..

Lenke til kommentar
Blir det ikke litt feil å opphøye i 32 da?. 2048*1536 gir 3145728, som er antall pixler. Hver pixel er 32 bit, så 3145728*32 = 100663296 som er antall bits bildet er på. 100663296/8 = 12582912 er antall bytes bildet er på...ca 12.6MB. Regner med det var det du var interessert i å vite? Gange med 2 gir 25.2MB....sånn hvis du har 2 skjermer ;)

Nå har ikke du med backbuffer, z-buffer eller multisample buffer. Jeg kom frem til 250MB.

2048x1536x32x2 + 2048x1536x32x2x4

Framebuffer x2 + samples (framebuffer + z-buffer)

 

Ellers gir ikke 4xAA og 16xAF noe "større" bilde så vidt jeg vet. Derimot må vær pixel gjennom mer rendring/behandling før den blir dyttet til framebufferet, slik at hele prosessen med å rendre bildet tar lenger tid.

AF gir ikke større framebuffer nei, men AA kan øke minnekravet ganske betydelig.

Lenke til kommentar

Tror ytelsen på neste generasjons kort i fra ATI og Nvidia kommer til å være ganske like, men det som jeg er spent på er om ATI har skutt gullfuglen og kommer med et mindre kraftetende kort. En 480W+ er ikke billig og om det virkelig er riktig at man må kjøpe ny PSU om den gamle er for svak, så blir dette noen svært spennende dager.

 

Nei, forskjellene som (jeg tror) kommer til å skille disse to fra hverandre fra nå av er:

-Kjøleløsninger(Varmetap) og hvor krafthungrig

-Bildekvalitet

-Og ikke minst som jeg tilber ATI for den dag i dag, gode drivere på løpende bånd.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

oioioi,, sitter nå med et R9600pro, hadde tenkt å kjøpe et 9800xt denne uka faktisk, men etter å ha lest dette tror jeg at jeg drøyer en måned gitt. Så synd at jeg har 5-6000 liggende å flagre i en eske. :green:

Nok til ny psu og da.

 

Angående varme støy og størrelse, må vi nok innse at skal vi ha bedre ytelse, må nok noen kompromisser inngås.

Men, jeg har heldigvis vannkjøling, men spørs om gpu blokka må ha en egen løpskrets og tank.

Gleder meg bare til korta kommer, og "litt" bedre drivere. I tilegg er nok ikke dette den beste utgaven av serien!

 

SYKT GROMT KORT! grattis gode gamle nvidia,, hadde nesten gitt dere opp, men en dårlig sesong betyr ikke nedrykk bestandig,, Nvidia har fortsatt mest penger og den beste innbytterbenken! (ja jeg er trønder :thumbup: )

 

Gjett om det blir gøy i Mai,, 1600x1200 4xFsaa 8xAf here i come!

 

Har go plass i kabinettet :yes:

Lenke til kommentar

Tilføyning: kan kjøpe 2kort,, har skaffet meg en Månedlig passiv inntekt på godt og vel 6000 blanke,, og det stiger hver måned.. uten å løfte en finger...

 

Dette i tillegg til vanlig jobb seff, så jeg får et nytt Gf6800 hver måned hvis jeg vil,, :cool:

 

eller ka farsken skal jeg bruke dem på?.....

 

(kanskje jeg tilbyr HW.no å teste kortet mitt før jeg bruker det selv)

 

- Kunne HW vært interressert?

Endret av johna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...