Gå til innhold

NVIDIA lanserer GeForce 6800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

morro med nylanseringer, alltid kjekt å se hva de nye greier å yte i forhold til det gamle hw'n som er ute. men å krone det nye Nvidia kortet som verdens raskeste kort på markedet er litt feil, da kortene selv ikke kommer ut før i mai, og ATI har ikke publisert sitt R420 kort enda.

 

skummel lesning der at nvidia kortet bør ha en 480W forsyning, tror det er svert mange der ute (inkludert meg) som må bytte strømforsyning før man bytter skjermkort..

Lenke til kommentar
Tilføyning: kan kjøpe 2kort,, har skaffet meg en Månedlig passiv inntekt på godt og vel 6000 blanke,, og det stiger hver måned.. uten å løfte en finger...

 

Dette i tillegg til vanlig jobb seff, så jeg får et nytt Gf6800 hver måned hvis jeg vil,, :cool:

 

eller ka farsken skal jeg bruke dem på?.....

 

(kanskje jeg tilbyr HW.no å teste kortet mitt før jeg bruker det selv)

 

- Kunne HW vært interressert?

HW folks, noe dere kunne tenke dere?

Lenke til kommentar

Se på Tom's Hardware, på effektforbruket, det er ikke SÅ mye høyere enn Radeon 9800XT, og i Idle var GeForce 6800 Ultra lavere...

 

Personlig tror jeg ikke ATi rekker opp her, dere må huske at R420 kun er en modifisering av den eksisterende R300 arkitekturen... ATi kortet kommer ikke til å støtte Shadder 3.0 som kommer i DirectX 9c til sommeren, det er jeg på som viktig hvis jeg skal gi så mye for et skjermkort.

 

Ellers er dual DVI meget bra for meg... :yes:

Lenke til kommentar
Tilføyning: kan kjøpe 2kort,, har skaffet meg en Månedlig passiv inntekt på godt og vel 6000 blanke,, og det stiger hver måned.. uten å løfte en finger...

 

Dette i tillegg til vanlig jobb seff, så jeg får et nytt Gf6800 hver måned hvis jeg vil,,  :cool:

 

eller ka farsken skal jeg bruke dem på?.....

 

(kanskje jeg tilbyr HW.no å teste kortet mitt før jeg bruker det selv)

 

- Kunne HW vært interressert?

HW folks, noe dere kunne tenke dere?

<OT>

Jeg kan låne i noen måneder ;)

(Eller du kan sponse meg et kort?)

</OT>

Lenke til kommentar
Kan garrantere at ATI ikke har en nubbsjangs. Nekter å tro at begge klarer slik sinnsyk økning. Dette er jo mye større en Athlon 64 og EE på samme tid.

Strengt tatt så kan du jo ikke garantere noe som helst :-)

 

 

Vi får smøre oss med en 2-3 ukers tolmodighet, og da vil vi vite svaret.

Lenke til kommentar
håper noen bedrifter setter ned prisen en smule for å kapre kunder

3461kr for ultra ,,hvis di bruker dagens $ kurs

 

Vel ... 3500,- for et slikt kort er definitivt verdt penga for en gamer. Not bad at all. Vanligvis kommer slike nye kort til 5000 spenn.

 

 

 

Jepp, også fra Tom her:

 

To those of you ready to camp out in front of your store to get your hands on one of these cards - be warned! The first barrier on your way to graphics ecstasy is the power requirement calling for a PSU with at least 480Watts.

 

Må nok oppgradere PSUen også nå....sukk..

 

Siden kortet ikke krever så fryktelig mye mer strøm enn FX5950 og Radeon 9800XT, er det nok ikke mengden strøm som er grunnen til at nVIDIA anbefaler en 480W PSU. Mye av det kan ligge i at mindre PSU gjerne ikke har like mange kontakter... 6800 krever jo to disk-kontakter som ligger på HVER sin "kurs" ut fra PSU. Når et standard 350W PSU gjerne kommer med tre slike ledninger (hver med 2 disk-kontakter + 1 floppy), sier det seg selv at det ikke blir plass til mye disker og brennere i den maskina. To ledninger går bort til skjermkortet => kun 1 brenner + 1 disk igjen. Tror ikke folk som kjøper slike skjermkort bare har en disk og en cd/dvd-enhet.

 

Større PSU kommer gjerne med mange kontakter... I tillegg, så er verden full av elendige PSU som ikke leverer all den strømmen de sier at de skal levere. Ved å anbefale et kraftig PSU har nVIDIA sitt på det tørre, i tillegg til at kundene kanskje unngår å kjøpe for dårlige PSU. Selv et dårlig 480W PSU klarer å levere 110W til skjermkortet. ;)

Lenke til kommentar
Prøver igjen.. Hva slags type "maskinkraft" bør man ha for å kjøre dette kortet??

For å få utnyttet et slikt kort krever det sitt av maskinen. Hvis du bare har en gammel Pentium 3 eller AthlonXP < 2000+ osv, er det ikke sikkert at du får spesielt mye bedre ytelse i spill med et slik kort, fremfor et langt billigere et. Grunnen er at resten av maskinen ikke klarer å fore skjermkortet med nok data til at det kan jobbe for fullt.

 

Alle de testene som har blitt gjort av det kortet, har skjedd på State-of-the-Art maskinvare. Det vil kanskje være bedre anvendte penger å satse på et "dårligere" skjermkort og heller legge litt penger i bra nok CPU / RAM.

Lenke til kommentar
Kan garrantere at ATI ikke har en nubbsjangs. Nekter å tro at begge klarer slik sinnsyk økning. Dette er jo mye større en Athlon 64 og EE på samme tid.

Vel ... det ser ut til at CPUene og maskinen ellers er det begrensende leddet for det nye GeForce-kortet. Sannsynligvis skjer dette med ATi's nye vidunderkort. Ikke bli for overrasket at de to kortene ender opp med å ha tilsynelatende samme ytelse fordi skjermkortene ikke får levert nok 3D-data til å bli flaskehalsen i systemet.

 

... hvis man kan si at slike systemer har flaskehalser... ;)

Lenke til kommentar

Lenge siden CPU'n min har vært flaskehals veffal. Vil vil nok se en del pene spill de neste åra,, nå trenger de jo ikke spare så veldig mye på eyecandy,,

Om det nye kortet koster 4-5000 i starten er jo det ingenting,, ikke når du tenker på at det har mange millioner flere transistorer enn en P4, og 256-1gb 600mhz minne..

 

En som solgte slagverket sitt for å oppgradere til 16mb ram i sin tid.... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...