Gå til innhold

Unngå ny registrering av XP - helt lovlig.


Anbefalte innlegg

Hvordan slippe spørsmål om aktivering av XP etter en ny installasjon. Hvis du må reinstallere Windows XP og vil slippe å reaktivere produktet gjør du følgende:

 

 

 

 

Ta en kopi av filen C:WindowsSystem32wpa.dbl.

Installer Windows XP på nytt.

Start XP i sikkerhetsmodus.

Kopier filen tilbake der du fant den og du vil slippe å reaktivere operativsystemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
C:WindowsSystem32wpa.dbl.

Den mappa var ny :laugh:

 

Topic:

Men jeg vil da tro at det er lovlig så lenge du ikke legger den ut på nett, eller gir den fila til andre.

Det er jo egentlig bare for å spare tid og ressurser, man gjør det.

 

Edit: Leif da skrivefeil er nå begravd.

Endret av Timur
Lenke til kommentar
Men jeg vil da tro at det er lovlig så lenge du ikke legger den ut på nett, eller gir den fila til andre.

Det er jo egentlig bare for å spare tid og ressurser, man gjør det.

Men man kan også bruke dette for å "cracke" winxp. Hvis jeg vil sleppe aktiveringa, kan jeg bare kopiere denne fila fra en venn f.eks...

 

Uansett er det ikke noe gale med å unngå aktivering, så lenge det tjener til lovlige formål; dvs at man selv har lovlig versjon av winxp...

Lenke til kommentar

den fila som er nevnt her inneholder etter hva jeg vet bare litt info om hardware. Og siden man jo har samme hardware etter man har formatert som før man formaterte, så fungerer det. Hvis en med helt annen hardwarekonfigurasjon prøver samme fila skal det i realiteten ikke fungere. Det er hvertfall ikke ulovlig å kopiere fila og legge den inn igjen etter en reinstallasjon, for den sier jo bare at din versjon av XP er aktivert til din HW-konfigurasjon.

 

Endrer man DRASTISK på HW-konfigurasjonen sin er det vel slik at man må aktivere på nytt, så lenge man ikke aktiverer flere ganger innen en viss periode.

 

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...