LilleG Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Hello. Jeg har klart å få brudd helt på tuppen av skjerm kabelen, hadde det vært på mitten problemet hadde vært kunne jeg fiksa det lett. åssen skal jeg klare å fikse det. mulig å få kjøpt løse skjerm kabeler? Si dette er min kabel. har merka av hvor jeg har brudd.
bamsefar Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Ehm, ja det går ann å få kjøpt løse VGA kabler. Stikk på Elkjøp og kjøp en. Kjøp en kvalitetskabel, selv om den til 100 lappen frister. Tro meg, den er ikke verdt det. Men hvis skjermen din har kabelen fastmontert bak så blir det jo en annen sak? Da er det inn til retur med hele greia. (Har aldri sett din skjerm så derfor spør jeg)
LilleG Skrevet 7. april 2004 Forfatter Skrevet 7. april 2004 Yupp den er fastmontert bak i skjermen. + garantien gikk ut for leeenge siden.
sedsberg Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Jeg kan umulig tro at et Radio/TV-verksted kan ta mye for å bytte kabel på en skjerm. Har du en kamerat som kan lodde så kan nok han også gjøre det. Er bare å kjøpe en vanlig skjermkabel, kappe av ene pluggen, lodde av den gamle, og lodde på den nye.
LilleG Skrevet 7. april 2004 Forfatter Skrevet 7. april 2004 Jeg kan umulig tro at et Radio/TV-verksted kan ta mye for å bytte kabel på en skjerm. Har du en kamerat som kan lodde så kan nok han også gjøre det.Er bare å kjøpe en vanlig skjermkabel, kappe av ene pluggen, lodde av den gamle, og lodde på den nye. Kan jo teste det
LilleG Skrevet 7. april 2004 Forfatter Skrevet 7. april 2004 Btw. Se inni firkanten hva er det? kan den opnes av noe slaks?
connect Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 (endret) Btw. Se inni firkanten hva er det? kan den opnes av noe slaks? Det er noe som hindrer støy eller noe slikt... Det er en eller flere runde dingser i ett eller annet metall.... Noen som vet lit mer om den? edit: vekk med bildet da Endret 8. april 2004 av connect
sedsberg Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Om jeg ikke husker totalt feil (noe jeg sikkert gjør) så ligger det en ferritt-kjerne inni der. Den skal fjerne støy fra kabelen slik at den ikke skal forstyrre annet utstyr rundtforbi. Disse kan som regel åpnes på en eller annen måte, men det er ikke sikkert du får lukka den igjen.
EDB Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Sitter ikke bare kabelen fast på innersiden av skjermen når den ikke er utenfor? Så det er bare å skru opp skjermen selv og så bytte kabel? Kill me if i'm wrong.
sedsberg Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Sitter ikke bare kabelen fast på innersiden av skjermen når den ikke er utenfor?Så det er bare å skru opp skjermen selv og så bytte kabel? Kill me if i'm wrong. Det varierer veldig. Noen ganger sitter den i en liten firkanta plugg, og noen ganger er den lodda rett på printkortet. Men uansett så sitter den IKKE i en vanlig 15-pins HD-DSUB plugg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå