Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei nå har jeg startet installering av routeren og jeg har telenor og da skal jeg bruke PPoE og skrive brukernavnet og passordet,men jeg lurte på skal jeg installere dette programmet på begge pcene pappa bruker kabel og jeg trådløst nettverkskort!!!!?

Du bruker ikke noe slikt når du har router, bare glem hele programmet.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har bestilt Telenor ADSL med SparkLAN tilbudet som kom med,

der står det i hurtig guiden for oppsett av routeren at kunder

som har fått adsl levert FØR 1. mars 2004 skal bruke PPPoE.

Og at alle leverandører inkludert Telenor ETTER 1. mars 2004

skal ikkje bruke det lenger. I mitt tilfelle velge NONE når dialogen om kva log-in metode du skal bruke.

 

Mvh

 

Espen

Lenke til kommentar

du mener egenskaper for internett legg til tilkobling og så velge bredbånd? jeg har telenor og da er det mange som har sagt at jeg må bruke PPoE brukernavnet mitt og passord er dette sant? hoss pappa står det Online Adsl, men det er jeg som skal koble meg opp med adsl via routeren!!

Lenke til kommentar

Fjern det du brukte før. For å koble deg opp til internett med !PPPoE! tenker jeg at det du trenger å gjøre er å fjerne eventuelle gamle oppkoblingsmetoder (online programmet om det er det du har brukt) så konfigurerer routern din riktig. Hvis du hadde tatt deg tid til å lese igjennom manualen som følger med routern så står det sikkert der hvordan du skal gjøre alt det her :yes:

 

:EDIT: Du burde også forandre navnet på tråden, da det er vanskelig for andre å forstå hva du egentlig trenger hjelp til. "Hjelp til å koble router opp med PPPoE" eller noe i den duren ;)

Endret av salif
Lenke til kommentar

dette er jo såre enkelt, men litt klønete forklart ovenfor.

 

gå inn på routeren - jeg antar at du har et webgrensesnitt hvor du må velge 192.168.0.1 i browseren - og still inn brukernavn og passord til internetforbindelsen her. antageligvis har du en enkel "wizard" på dette webgrensesnittet hvor du kan gjøre dette på enklest mulig måte.

det ville jo forresten hjulpet endel å fortelle hvilken router du har...

 

hvis du har noen pcer med telenors egen software installert, så formater disse. da unngår du haugevis av problemer - telenor kundeservice selv sier at softwaren deres suger død pingvinpikk lang vei - og de har fantastisk rett.

 

legger du inn xp nå i etterkant, med alt tilkoblet hardwaremessig, så er du på nett med en gang, uten noen innstillinger i xp.

 

verre er det ikke. pppoe er en særdeles enkel protokoll. ;)

Lenke til kommentar

Har samme router selv. Det du gjør et at du setter windows til å motta ip via dhcp. Så åpner du en nettleser og skriver 192.168.2.1, passordet du skal bruke er "smcadmin". Så velger du "Setup Wizard". Resten er ganske selvforklarende.

 

Alt dette står i manualen til routeren.

Lenke til kommentar

Det har ikke noe å si, bare bruk fremgangsmåten mar beskriver.

 

Så åpner du en nettleser og skriver 192.168.2.1, passordet du skal bruke er "smcadmin". Så velger du "Setup Wizard". Resten er ganske selvforklarende.

 

Alt dette står i manualen til routeren.

 

Punktet med uthevet skrift er ofte en vinner.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
hvor er det jeg går inn for å sette windows til å motta ip via dhcp

Control panel ---> Network Connections

 

Så høyreklikker du på lokalnett forbindelsen og velger properties/egenskaper.

 

Så velger du "Internet protocol (TCP/IP)" og trykker på properties.

 

Så velger "obtain ip adress automatically"

 

Dette står vel også i manualen fra SMC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...