Gå til innhold

Tar jeg feil eller er Intel på veien tilbake?


staljin

Anbefalte innlegg

Quote fra black eagle:

--------------------------

Dette er bullshit. Kan jeg snekre sammen en stabil AMD-basert PC (og det har jeg gjort 4 ganger til nå) så kan Dell det. Og kom ikke her og si at Intel bare lager stabile CPUer, dere husker vel 1,13 GHz P3 fadesen til Intel? De måtte jo trekke tilbake alle de CPUene ja. Pinlig

-------------------------

Du har laget 4 maskiner som alle er stabile sier du, det tviler jeg ikke på. Men prøv å lag 500 maskiner og se hvor stor prosent blir ustabil. Jeg vil tippe ca 25%, imotsettning til Intel som ville fått ca 5%.

 

Oss PROintel/antiAMD skjylder faktisk alle PRO AMD en stor takk, hadde det ikke hvært for dere ville vår lomme bok vært ganske tom for lenge siden. Det er akkurat som alle de heltene på film som kaster seg foran en buss for å redde en annen. Dere er de som kaster seg foran en buss, for de som ikke forstod det metaforet.

 

Quote fra JonTJ:

-----------------------

Ville ikke hatt et AMD system om jeg så hadde fått det kasta etter meg

 

-----------------------------------------------------Her er jeg litt uenig, jeg ville tatt en AMD maskin hvis den ble kaste etter meg, men jeg ville solgt den for en god pris til en PROAMD fjortis, og kjøpt meg en bedre P4 CPU!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-05 15:37, Killer_DT skrev:

Quote fra JonTJ:

-----------------------

Ville ikke hatt et AMD system om jeg så hadde fått det kasta etter meg


-----------------------------------------------------Her er jeg litt uenig, jeg ville tatt en AMD maskin hvis den ble kaste etter meg, men jeg ville solgt den for en god pris til en PROAMD fjortis, og kjøpt meg en bedre P4 CPU!


 

Ok, du har rett. Jeg ville nok gjort det samme selv :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 14:01, xthal skrev:


bare tenk deg en kis som har hatt intel siden 386tiden, tror du han ville byttet til amd? nei, og hvorfor det, jo fordi han har hørt det fra folk som deg at amd er no ustabilt dritt som går istykker i løpet av en dag og må til reperasjon annenhver uke :razz:

derfor ville det vert ulønnsomt av slike firmaer å satse på noe som folk flest ikke ville ha.


 

Jeg hadde faktisk det, før også til og med! Du har ett poeng, med at mange ikke tør å gjøre store forandringer med å investere pengene i noe nytt i elektro-verdenen. Men det er stort sett data-nerdene, hobbybrukerne osv.... som gjør dette. Men til mitt bruk syntes jeg AMD har laget ett mer enn bra nok produkt og jeg er mer enn fornøyd. Men engang så går jeg fint tilbake hvis dem har ett bedre produkt for meg.

Lenke til kommentar

De eneste som tjener på denne konkuransen er oss forbrukere, så jeg synes ærlig talt at vi kan slutte å krangle om hva som er best.

Er "din" maskin alltid best?

Har du problemer med å innse at din intel/amd pc er tregere en en annens amd/intel (motsatt)?

kansje fordi han ville ha noe annet en deg?

 

 

Slutt å krangle, kjøp det som passer best til din bruk. Ikke rakk ned på en kar fordi han kjøpte intel, selv om ikke akkurat DU kunne tenkt deg det.

 

Sitt heller sammen i vennskap på et LAN, og se hva denne konkuransen bringer, og vær glade for det.

(prescott, Hammer osv) -de ville ikke vært her uten konkuransen! Ei heller GF4 eller Radeon 8500/etterfølgere

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 15:37, Killer_DT skrev:


Du har laget 4 maskiner som alle er stabile sier du, det tviler jeg ikke på. Men prøv å lag 500 maskiner og se hvor stor prosent blir ustabil. Jeg vil tippe ca 25%, imotsettning til Intel som ville fått ca 5%.


 

Ja, man kan lage ustabile AMD-maskiner. Dersom du velger totalt ukjente hovedkort og billigste RAM etc. Men jeg velger de større produsentene som jeg vet lager gode stabile produkter (som f.eks. ASUS).

 

Problemet er ikke at AMDs CPUer er ustabile. Problemet har tidligere vært at en del produsenter har laget buggete chipset/hovedkort (VIA har et par ting på samvittigheten f.eks). Det problemet er blitt mye mindre. Hvis du leser tester av AMD CPUer, f.eks. på Toms Hardware, så ser du de skriver at maskinene er bunnstabile.

 

Jeg tror ikke Dell ville hatt noen problemer med å lage stabile AMD PC-er fordi de ville valgt hardware som blir testet grundig mhp stabilitet og kompatibilitet. Det er bare viljen det kommer an på.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 12:44, Killer_DT skrev:

Så det dere sier er at Dell bare kjøper intel fordi de får masse rabatt på det. Men Dere sier jo at AMD er SÅÅÅÅå mye bedre og mye billigere enn intel. Tror dere ikke da(ifølge deres egen mening) at Dell kunne heller kjøpt AMD istedet da? Da ville de jo fått bedre maskiner billigere, eller er det sånn at AMD ikke er bedre eller billigere? Eller kjøper de bare intel fordi alle andre kjøper det?? kanskje de ikke har peil i det hele tatt?!?


Det er mye dobbelmoral ute å går her!!! tenk dere om før dere kommer med "lure" argumenter.


 

Nå må du jammen skjerpe deg her.

Det var den første posten til både meg og JSS på denne tråden.

Jeg har ikke påstått noe som helst, men bare antydet at de KANSJE!!! har et partnerskap.

Så kommer du her å anklager meg for mene og påstå både det ene og det andre.

Er det noen som skal tenke seg om før de kommer med "lure" argumenter med det jo være deg. Makan.

Skulle nesten hatt en unskyldning.

Hilsen Ac-Cobra

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 16:04, BlackEagle skrev:


Jeg tror ikke Dell ville hatt noen problemer med å lage stabile AMD PC-er fordi de ville valgt hardware som blir testet grundig mhp stabilitet og kompatibilitet. Det er bare viljen det kommer an på.


 

Jeg kan love deg at Dell lager like bra maskiner med AMD. Innefor det temaet der så er det masse avtaler og forhandlinger inn i bildet som vi aldri får vite noe om. Hvis du sier til Micheal Dell at dem velger Intel fordi det er best, så er det en som får seg god latter.

 

Det lukter merkelig når flere Dell maskiner får du faktisk biliigere når du kjøper den ferdig enn om du skulle ha mekket selv.

 

Det blir egentlig som Linux og AMD er for entusiastene og og Intel og Microsoft for de enkle.

 

Ihvertfall med tanke på pris.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 12:44, Killer_DT skrev:

Så det dere sier er at Dell bare kjøper intel fordi de får masse rabatt på det. Men Dere sier jo at AMD er SÅÅÅÅå mye bedre og mye billigere enn intel. Tror dere ikke da(ifølge deres egen mening) at Dell kunne heller kjøpt AMD istedet da? Da ville de jo fått bedre maskiner billigere, eller er det sånn at AMD ikke er bedre eller billigere? Eller kjøper de bare intel fordi alle andre kjøper det?? kanskje de ikke har peil i det hele tatt?!?


Det er mye dobbelmoral ute å går her!!! tenk dere om før dere kommer med "lure" argumenter.


 

Kanskje AMD ikke er villig til å gå inn på noen avtale? Kanskje en Intel prossesor koster bar 70% an en AMD med tilsvarende ytelse å produsere?

 

Det er du som legger egget nå....

Lenke til kommentar

AMD har i lang tid være kjendt for å dumpe billige CPUer i kanaler/til OEM (akkurat som Intel) så dette er i alle fall ikke grunnen. AMD aksepterer langt lavere ASP (average selling price) en Intel likevel.

 

Saken er vel heller at i 90% av alle PC-kjøperes hode er Intel og Pentium 4 merkenavn så dette høres bra ut, noen velger AMD, hovedsaklig pga pris, og så har du noen prosent som er som oss - der noen av oss foretrekker AMD.

 

Hvis du ser en Dell reklame så ser du at de bruker P4 logoen og navnet nesten like ofte som de skriver Dell - de har tydeligvis skjønt at det selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...