Gå til innhold

Tar jeg feil eller er Intel på veien tilbake?


staljin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dem kryper jo seg oppover nå med overklokkingsegenskapene til Nothwood. Overklokker du ikke så mener jeg at AMD er bedre.

 

Men vi kan jo se hvem som detter ned når Hammer DP har ankommet markedet med DDR-II. Da må vi nok vente på Intel Prescott og den er ikke billig!

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å ta en overgang til Intel jeg og men pengene strakk ikke til. Skulle bare ønske at jeg hadde tenkt på Intel før jeg klarte å knuste 4 AMD cpu'er. (3xDuron700, 1xtbird1400/200)

 

Koffor har ikke amd tenkt på dette med å ha stor kjerne på prosessorene sine slik som Intel har? Er de helt dom i hodet eller er det en grunn til det. Jeg må ærlig innrømme det at den heatspreaderen til intel er en av grunnene til at jeg vil gå over.

 

Personlig tror jeg bare AMD ikke tenkte så langt!

Lenke til kommentar

Foreløbig tror jeg intel kommer til øke på markedsandelen. Men det kommer jo nye ting fra begge produsentene nå så vi får vel se hvem som ligger fremst om 1 år.

Personlig tror jeg at hvis AMD får produsert orntlige chipsett og lager større knusesikre, mindre effektproduserende CPU'er kommer de til å vinne.

 

Intel ligger etter på ytelse men de kommer vel på noe lurt, det gjør de alltid. Som feks den geniale heatspreaderen som jeg må ha nevnt 10 ganger i denne posten.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-31 23:32, Killer_DT skrev:

Jeg hadde tenkt å ta en overgang til Intel jeg og men pengene strakk ikke til. Skulle bare ønske at jeg hadde tenkt på Intel før jeg klarte å knuste 4 AMD cpu'er. (3xDuron700, 1xtbird1400/200)


Koffor har ikke amd tenkt på dette med å ha stor kjerne på prosessorene sine slik som Intel har? Er de helt dom i hodet eller er det en grunn til det. Jeg må ærlig innrømme det at den heatspreaderen til intel er en av grunnene til at jeg vil gå over.


Personlig tror jeg bare AMD ikke tenkte så langt!


 

.................

 

herre.. IDIOT

 

slike som deg skulle ikke hatt lov til å bygge pc fra starten av likevel. fire.. F I R E corer har du knust? jeg har framdeles ikke klart å knuse EN, og jeg har montert/demontert både TT Chrome Orb, Taisol og ALPHA 8045 PAL flere ganger på både Duron 600 og Athlon 1400 prosessoren min.

 

Hva driver du å bruker stemjern og hammer når du monterer eller?

 

LITT fornuft kan da selv AMD forlange...

 

og så er det det andre argumentet da: AMD blir for varme... vel har det noensinne falt dere inn at Athlon TÅLER og ER LAGET for høyere temperaturer? blir like forundret hver gang jeg leser om tullinger som omtrent vurderer å bytte hele j*vla systemet deres kun av den grunn at den kommer oppmot 60-65 grader av og til... KUN av den grunn. det har eg pobservert her inne ja.

 

hva enkelte kan få seg til... :roll:

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-03-31 23:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-31 23:56, normal skrev:

Quote:


On 2002-03-31 23:32, Killer_DT skrev:

Jeg hadde tenkt å ta en overgang til Intel jeg og men pengene strakk ikke til. Skulle bare ønske at jeg hadde tenkt på Intel før jeg klarte å knuste 4 AMD cpu'er. (3xDuron700, 1xtbird1400/200)


Koffor har ikke amd tenkt på dette med å ha stor kjerne på prosessorene sine slik som Intel har? Er de helt dom i hodet eller er det en grunn til det. Jeg må ærlig innrømme det at den heatspreaderen til intel er en av grunnene til at jeg vil gå over.


Personlig tror jeg bare AMD ikke tenkte så langt!


 

.................

 

herre.. IDIOT

 

slike som deg skulle ikke hatt lov til å bygge pc fra starten av likevel. fire.. F I R E corer har du knust? jeg har framdeles ikke klart å knuse EN, og jeg har montert/demontert både TT Chrome Orb, Taisol og ALPHA 8045 PAL flere ganger på både Duron 600 og Athlon 1400 prosessoren min.

 

Hva driver du å bruker stemjern og hammer når du monterer eller?

 

LITT fornuft kan da selv AMD forlange...

 

enig med deg der

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-31 23:37, Killer_DT skrev:

Foreløbig tror jeg intel kommer til øke på markedsandelen. Men det kommer jo nye ting fra begge produsentene nå så vi får vel se hvem som ligger fremst om 1 år.

Personlig tror jeg at hvis AMD får produsert orntlige chipsett og lager større knusesikre, mindre effektproduserende CPU'er kommer de til å vinne.


Intel ligger etter på ytelse men de kommer vel på noe lurt, det gjør de alltid. Som feks den geniale heatspreaderen som jeg må ha nevnt 10 ganger i denne posten.


 

Om ett år? Tro meg det er AMD med x86-64 og Hypertransport. Hva er det Intel har for oss private forbrukere i fremtidien? Joa Northwood-S..... Det blir ikke noen sukksess når K8 kommer en måned eller to etterpå.

 

Effektproduserende? Kaller det heller effektkonsumerende! Og vet du hva? P4 drar mere effekt (Watt) enn Athlon.

 

Kaller du chipsett basert på AMD dårligere enn Intel?.... De yter ihverfall mer! Pluss at dem som klager på ustabilitet tukkler litt mere med BIOS innstillinger og drivere (dll, vxd....) enn de noen gang burde ha gjort.

 

Du kan vel ikke ha evner i å sette på kjøleribber. Når du har klart å fikse flere AMD CPU`er (sprø core altså).

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er dette snakket om at AMD er ustabilt?? SLUDDER! De utvikler mer varme ja, men AMD ingeniørene oppdaget ikke det dagen etter at CPU'ene ble sendt til butikkene. De er nemlig laget for å tåle varmen de utvikler.. Neimen ser man det, så SMART!

 

 

AthlonXP 1800+@1821MHz og STABILT!

kan spille i 24 timer sammenhengende om jeg vil! Kræsjer aldri. Ikke engang med en FSB på 158MHz og RAM'en tweaket med de villeste innstillingene som er mulig på mitt Abit KR7A-RAID.. Takk VIA og til PC2700 ram.

 

[ Denne Melding var redigert av: alibaba på 2002-04-01 01:30 ]

Lenke til kommentar

P4 drar mere strøm enn en athlon?

 

Da må noen dra en aldri så liten fysikkleksjon her, for detta for ikke jeg til å stemme.

 

Det er vel ganske så bred enighet om at amd utvikler mere varme enn intel. Men hvor i all verden skal intel cpuen gjøre av all energien hvis den drar MER strøm enn en amd cpu? ALL strømmen en cpu bruker MÅ vel bli til varmeenergi?

Lenke til kommentar

Ser av diskusjonen her at dere aldri kommer til å bli enig, har selv en Xp 1900+ som jeg nå bytter mot en P4 2,0 ikke fordi at xp er dårlig men fordi chipsettene er ustabile og jeg dermed får en del problemer,jeg vil prøve P4 og se hvordan dette funker.Det er mulig jeg senere går tilbake til amd igjen hvem vet.En annen ting jeg ser er at så snart noen starter en diskusjon kommer det andre inn med sine meninger ,dette er bra det som imidlertid IKKE er bra er at da er andre personer med en annen oppfatning plutselig noen idioter dette er da fulstendig unødvendig og ser for meg ut som at slike påstander må vere fremsatt av personer med dårlig selvfølelse eller mangel på saklige argument, det er vel ingen som er idioter fordi de har en annen mening eller erfaring. Jeg håper det kan bli slutt på sjikaneringen og heller bruke saklige argumenter i diskusjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...