Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på avatarene til de som har postet her, så er det ikke så gale. Bortsett fra din, for den var bare stygg.

 

Litt av poenget er at folk skal ta seg bryet med å skalere ned bildene, slik at de ikke har et bilde på 1280 X 1024 skalert ned til 80 x 80... :)

Lenke til kommentar

Gjett om dette er feilpotet da :)

Ting som angåt forumet skal ligge i FORUM kategorien.

Hardware --> tilbakemeldinger gjelder ting til nettsidene til hardware.no.

Flyttes

 

Når det gjelder topic så tar vi høyde for at modembrukere og skal kunne bruke dette forumet (med avatarvisning) og jeg har sett mange tøffe avatarer på under 6KB

Lenke til kommentar

QUOTE (suzze @ 06/04/2004 : 10:55)
Btw, avataren din er fortsatt for stor :p
user posted image

Nei, den er jo 80x80, og 5,9 kb???

 

Sånn ellers hvor finner jeg ut hvor en forminsker bilder? Min fantastiske måte ved å ta musa og fominske bildet gjøre bildet tydeligvis ikke mindre...

Lenke til kommentar

QUOTE (Vaffelkake @ 06/04/2004 : 03:27)
Dere har vel ikke så dårlig plass at dere ikke kan f.eks ofre 10kb per bruker ?

Tenk på dette:

 

Så du prøver å ydmyke de med, "dere har vel ikke så dårlig plass at dere ikke har plass til det og det" ?

 

Tenk på dette:

Dette forumet har 30000 registrerte medlemmer. Si at rundt 20000 av disse medlemmene har orket å skaffe seg avatar, og at rundt 50% av disse 20000 overholder regelen med max 6kB i avatar. Da er det 10000som har for stor avatar. Tenk hvis da alle de har ca avatar på 10-15 kB. (har sett opptil 200kB jeg)

 

Da har vi først:

 

20000*6kB = 120000kB, hvis alle overholder regelen om 6kB.

 

Derimot:

 

10000*6kB + 10000*12,5kB = 185000kB.

 

Ser du forskjellen?

Nå tenker jeg KUN på at folk har 12,5kB som gjennomsnitt der. Er så altfor mange eksempler på avatarer på over 100kB. Bare tenk to ganger før du poster innlegget ditt. :)

 

Tallene over er ikke ekte, bare noe jeg tippet selv. Bare så det er sagt. :)

 

PS: Det er ikke alle som har over 1mbit linje, men kanskje sitter på modem og trenger hjelp til datamaskinen sin. (har 1024 selv jeg, men det er det nok ikke alle som har..)

Endret av Jimmy Pop
Lenke til kommentar

Ja, bare tenk på sånne som meg som sitter på ISDN :p

Blir en drøm å surfe på forum @ hw.no med bredbånd når det kommer om 3 uker. Gjett om! Kunne godt ha tenkt meg avatarer ned i 1-2kB, eller kanskje ingen avatar i det hele tatt jeg.

 

edit; hvis man ser på de 10 siste postene i en tråd (når man svarer), ser man ingen avatarer - ganske deilig egentlig. If u catch my drift :p

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

avatar er ingen rett! Avatar brukes jo til å gjenkjenne personer, og det klarer man fint på 6kb.

 

vi kan ikke bare si "nei alle som sitter på modem får skru av avatarer i kontrollpanelet". hvorfor skal disse personene ha mindre rett til å se avatarer enn andre?

 

Da jeg blar gjennom forumet er det for å LESE, og hvis noen bruker forumet for å vise frem nyeste kunsten sin i form av avatar er noe alvorlig galt.

Lenke til kommentar

QUOTE (Cera @ 06/04/2004 : 15:13)
QUOTE (jallakim @ 06/04/2004 : 14:26)
Kunne godt ha tenkt meg avatarer ned i 1-2kB, eller kanskje ingen avatar i det hele tatt jeg.

Ønsker du ikke avatarer så skru av visningen av avatarer...

Det var bare en hypotese. Mener det bare en smule...

Lenke til kommentar

Henviser til Nye brukermoderatorer ønskes velkommen, "blib" og "it's me".

 

QUOTE (bamsefar @ 06/04/2004 : 13:11)
Tar den med en rimelig ironisk tone. Regler er til for å bøyes.
Ikke at man burde gjøre det da, men tror du virkelig noen hadde merket noen forskjell mellom en avatar på 6,3 og 6,0?
Neppe!

Det er snakk om å sette en regel. En regel forblir en regel, helt til den endres på.

Hvis alle skal tenke "0,3 kB er da ikke mye ekstra, sikkert ingen som bryr seg", hadde det blitt totalt kaos. Tenk bare på hvor mange MB dette faktisk hadde utgjort om 10% av alle brukere brukte 0,3 kB for mye...

I tillegg til at dette faktisk bare dreier seg om regler, ligger det som regel en tanke bak regelen. I dette tilfellet gjelder det f.eks. de med modem/ISDN (meg er en av dem for øyeblikket - så jeg vet hva jeg snakker om). Etter mye browsing rundt i forumet, endte det opp med at jeg måtte slå av avatarene, fordi det gikk såpass tregt (mange avatarer opp imot 50kB +).

 

Nå kan det også sies at jeg nettopp ble "tatt" også, ved at min avatar var 0,09 kB for stor (6,09 kB), så jeg vet hvordan det er å sitte i stolen.

Jeg tok hele greia med et smil, og det tok meg 3 sek å komprimere avataren med 2-3%. Var ikke vits å krangle mer, om noe som faktisk står så klart både i retningslinjene, og ved registrering.

Nå har jeg da en avatar på 5,99 kB, og jeg kan se meg ferdig med hele avatar-"problemet"; jeg er ikke over grensen, og trenger derfor ikke tenke på denne regelen lenger.

 

Så alt i alt ser jeg egentlig ikke vitsen med å syte ang. avarstørrelsen. Man får vel så flotte avatarer på under 6 kB - tro meg!

 

edit; og jeg trenger vel ikke nevne at forumer med mange store (ant. kB) avatarer, tar lang tid å laste, samt at de er mye mer uoversiktlige. Hw.no-forumet er smooth. Stå på :thumbup:

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...