Gå til innhold

Nytt skjermkort til laptop


Anbefalte innlegg

Hei alle!!

Tenkte på å skifte skjermkort på min bærbar Amilo. Har i dag Radeon 9000 64mb. Har hørt at det er dyrt å bytte ut skjermkortet på bærbar. Noen som vet hva det ca. vil koste??

Har noen en anbefaling om ny type skjermkort om vil gi vesentig bedre garfikk enn det jeg har i dag??

 

Min pc er:

Fujitsu simens amilo D-7830

Intel P4 2,66 ghz

DDR 512mb PC333

ATI radeon 9000 64mb

Endret av kenthlar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis de bruker samme form factor på skjermkort som Dell, burde det ikke by på noen problemer å bytte til ett GeForce4 Go 4200, men hvor mye ytelsesøkning du får for bryet er ikke sikkert...koster gress gjør det også

Geforce go4200 er ikke kortet man bytter til fra raedon 9000 ;)

 

Sett inn et raedon 9600pro. Da vil du gå en god ytelsesøkning. Er bare å kjøpe kortet og sette det inn. Det er litt kronglete å sette inn, men hvis man har vært inne i en stasjonær bør det ikke by på noen problemer.

Tror det var dinside.no som har en guide hvor de byttet skjermkort i en bærbar. Søk litt, så finner du den sikkert.

Lenke til kommentar

'har selv dell insp 8200 med ati radoen mobility 9000.

 

Det går ann å bytte skjermkort ja, men er en hakke er..

 

Har pratet med dell, og de har ikke testet et raskere skjerkort til denne maskina. og , hvis du da bytter til et raskere skjermkort som kanskje

utvikler mer varme,så mister du garantien..

Lenke til kommentar
laptops fra alienware (www.alienware.com) er den eneste typen laptop jeg personlig har vært borti med mulig bytte av skjermkort. Og hvis laptoppen er en orginalt barebone laptop..

alle barebone? betyr det at det går ann å oppgradere 1557 modellen som psdata og whitebox mm. selger for tiden. radeon 9600 64 mb holder inntill videre, men det hadde vært greit å kunne oppgradere senere!! :yes:

Lenke til kommentar

jeg gjorde dette selv idag, og et funket fint :)

men fikk et tilsvarende... R9600pro turbo :)

fikk desverre ikke beholde det gamle. men skal ringe dell imorgen å klage over måten fyren satt det inn på. så jeg skal få et 9700 istete, eventuelt prøve. da selger jeg dette for en meget rimelig penge!:)

 

men ville tro det går å bytte ja. er bare å ta av hele tastaturet, så har du tilgang til omtrent alt under pcen :)

Lenke til kommentar
hvor mye måtte du punge ut for det nye R9600 og arbeidet? var det lang leverinstid??

jeg betalte ikke noe. jeg sa at jeg ville ha det tilsendt å gjøre det selv, da jeg er veldig avhengig av å bruke den til skoelarbeid osv. så skulle de sende kortet, men til morgen idag ringer en fyr fra infocare som dell har serviceavtale med og sier han kommer å skrur det inn. men han tok i når han nappa det ut, og pressa når jeg satt inn, så ringer å klager til dell, og han sa i tillegg at han aldri hadde skrudd på denne maskinen, og heller ikke fått opplæring, dette er for dårlig av de..:\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...