Gå til innhold

Coop pc´n....


Anbefalte innlegg

Blah, blah, blah. Pris eksempel.

Uhh..

 

Hvorfor velger du demokort? Det blir jo litt feil for å si det mildt.

Har du regnet med frakt? Med så mange forskjellige webshops som du bruker så blir frakt en pen liten sum.

 

For folk som ikke kan dette med å sette sammen egne PC og selv heller ikke ønsker å gjøre det, så syns jeg denne PC'en er et bra valg.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ørten tråder har jeg prøvd å få gjennom at butikk PC er billigere enn å sette sammens samme PC med samme utstyr på en nettbutikk. Men får folk det med seg. (ganske forståelig for de som er fjortiser og spiller CS da som ikke er så veldig glup da)

 

Coop PCn er et kongekjøp

Lenke til kommentar
Handlevogn

     

 

Varer i handlekurven -- til å kjøpe nå

  Antall Webpris Totalt 

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 116242

Lagerstatus: 100+ stk på lager  1350.36 1350.36 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 117213

Lagerstatus: 100+ stk på lager  890.88 890.88 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Corsair PC2700 DDR-DIMM 512MB ECC REG 32Meg x 8, CAS 2.5, "Low profile"

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 117760

Lagerstatus: 50-99 stk på lager  1290 1290 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

PowerColor Radeon 9600XT 128MB DDR AGP, ATI 9600XT, DVI-I, TV-Out, Retail

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 121503

Lagerstatus: 100+ stk på lager  1542.45 1542.45 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

MSI DVD-brenner IDE DR4-A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 123918

Lagerstatus: 100+ stk på lager  878.14 878.14 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Seagate Barracuda 7200.7 200GB 8MB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 123995

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss:  dager)  1275.01 1275.01 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Suntek Miditower TH-6522 Sort/Sølv Kabinett m/300W P4 / AMD

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 123371

Lagerstatus: 500+ stk på lager  591.49 591.49 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Miljøgebyr: 0 

Best.ref.:    Totalt: 7818.33   

 

Satt sammen denne på 2 min hos komplett. Leter man finner man det billigere enn dette også. Dette er såklart uten OS., men er til gjengjeld en bedre pc i mine øyne. Hadde det vært denne pcen skulle den fått 6.

Hvor har du gjort av minnekortleseren og alt annet stasj? Trådløst tastatur og slik? Mest tåpelig forsøket jeg har sett på å bevise at nettbutikker er billigere.

Endret av overLoad
Lenke til kommentar
Athlon XP3000+ 2.167 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM (komplett)

 

 

 

Vår pris: kr 1.350,-

 

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2SPP/MCP-T2/Ultra400,ATX1394-Demo1

 

 

 

Vår pris: kr 592,- (komplett)

 

 

 

Minne - 512 MB x 1 - SO DIMM 200-pin - DDR (it.butikken)

 

758,42 NOK

 

 

pioneer

Varenr: DVR-107D (MPX)

 

Pris: NOK 843,00 ekskl. mva

NOK 1 045,00 inkl. mva

 

(Frakt kommer i tillegg)

På lager:

50

 

200GB Stillegående Harddisk

Seagate Barracuda 7200.7 200GB ST3200822A 8MB ATA100 Harddisk

 

 

 

 

Leverandør: Seagate

 

Type: Barracuda 7200.7 200GB ST3200822A 8MB ATA100

 

linker: Spesifikasjoner

Inkluderte Komponenter

Support

 

 

Pris: Kr 1251,- (fbn)

 

 

 

.Suntek TH-655

Varenr.: 123371

Lagerstatus: 500+ stk på lager 591.49 591.49

 

 

Du er her: Hovedsiden > Produkter > Produktinfo

 

 

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full-Retail

NYHET!

Vårt varenr.: 220342

Produsentens

varenr: 11029-60-40

 

 

Pris:

 

 

NOK 1.580,00 ink mva

NOK 1.274,19 eks mva

(Frakt kommer i tillegg

 

Jeg gadd alikevel :p Det ble6965. Men bevares, kan man ikke bygge selv, kjøp heller coop pcen istedet for en på elkjøp.

I dette eksempelet glemmer du også store deler av utstyret.

 

Latterlig sammenligning.

Lenke til kommentar

:no: De fleste sammeligninger har ikke nådd opp til Coop pc´n enda....

 

I kveld skal jeg sette opp denne maskinen for sviger, så jeg kommer tilbake med mer info senere. Venter i liten spenning.

 

Gidder noen å legge ut link til ett godt testprogram?

F.eks Benchmark programmer, så får dere vite mer da :D

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt flere ganger. For folk som ikke bygger selv er dette et bra kjøp. Det beste jeg har sett fra en "butikk". Men for meg er ikke det en sekser pc. Det jeg prøvde å vise var at man får en bedre pc hos nettbutikkene, til en lavere pris, (omtrent samme pris inkludert frakt, men regnet med folk var klar over at frakt ikke var inkludert i oppsettet)såfremt man bygger selv. Og bygger man pc selv har man tastatur, mus, OS og minnekort leser fra før. (Høyst sansynlig). Jeg har ihvertfall flere.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt flere ganger. For folk som ikke bygger selv er dette et bra kjøp. Det beste jeg har sett fra en "butikk". Men for meg er ikke det en sekser pc. Det jeg prøvde å vise var at man får en bedre pc hos nettbutikkene, til en lavere pris, (omtrent samme pris inkludert frakt, men regnet med folk var klar over at frakt ikke var inkludert i oppsettet)såfremt man bygger selv. Og bygger man pc selv har man tastatur, mus, OS og minnekort leser fra før. (Høyst sansynlig). Jeg har ihvertfall flere.

Du kan da ikke tenke sånn...

 

Her får du med tastatur, mus, OS og minnekort leser.... inkludert i prisen

 

da blir det rettogslett tåpelig når du prøver å sette opp et tilsvarende PC (uten tastatur, mus, OS og minnekort leser) og ender opp 200 kr. billigere...

 

tastatur, mus, OS og minnekort leser koster jo tilsammen ca. 2000 kr.

 

 

Edit:

 

Ytelse for pengene = 6'er

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
[. (ganske forståelig for de som er fjortiser og spiller CS da som ikke er så veldig glup da)

 

Godt sagt...

lol sier jeg da! er fjortis og kan det meste om pce!

oxo det eneste jeg gamer er nok cs!

"kan det meste"

 

den var morsom.

off topic: Jeg spiller ikke cs selv men å si at fjortiser som spiller CS ikke er glupe synes jeg er barnslig. De har da like mye i hjernen som alle andre gamere.

 

on topic: Beste ferdig pcen jeg har sett til den prisen.. terning kast 5

Lenke til kommentar

Antall Webpris Totalt

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 122900

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: dager) 1428.99 1428.99

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Suntek Miditower TH-6522 Sort/Sølv Kabinett m/300W P4 / AMD

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 123371

Lagerstatus: 500+ stk på lager 591.49 591.49

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Seagate Barracuda 7200.7 200GB 8MB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 123995

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: dager) 1275.01 1275.01

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 113518

Lagerstatus: 100+ stk på lager 960 960

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 116242

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1350.36 1350.36

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2SPP/MCP-T2/Ultra400,ATX1394-Demo1

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 118398

Lagerstatus: 8 stk på lager 591.5 591.5

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Pioneer DVD-brenner IDE DVR-107D Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 124358

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1087.44 1087.44

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Logitech OEM Premium Opt. Desktop Black USB/PS2 tastatur/trådløs optisk mus,bulk

 

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 121634

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: dager) 546 546

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Miljøgebyr: 0

Best.ref.: Totalt: 7830.79 +250 i frakt

 

Dette oppsettet har bedre hovedkort, raskere kvalitetsram, sapphire skjermkort(for de som bryr seg) og et mye finere og bedre kabinett i mine øyne. BYGGER MAN SELV , er dette et bedre kjøp. Forutsetter at man har en versjon av et OS. Noe alle som bygger har. Hvis noen har noe å si angående dette, kan de heller komme med argumenter, istedet for å si at sammenligningene er latterlig, eller å komme med antydninger til min lave IQ.

Lenke til kommentar

Jaja. Etter at alle har fått regnet på sine nettbutikker, jobbet gratis med montering, installert pirat programvare og lover på tro og ære å levere like god support helt gratis - så var det fortsatt ingen som kunne matche prisen til Coop.

 

Og det synes jeg er ganske interessant, for det viser hvilken vei markedet beveger seg - det er rett og slett ikke marked for småfirmaene lengre.

Lenke til kommentar

Og hvor har du gjort av kortleseren? (som mange trenger/bruker)

Fjernkontrollen til tv-funksjonene? (som er meget nyttig og kjekk)

 

Ram'en vil en ikke-overklokker merke minimalt og skjermkortet vil ikke heller ha den store innvirkningen.

 

Og i mine øyne er suntek kassa mye styggere en coop kassa, som faktisk er relativt stilren og ok.

Lenke til kommentar
Jaja. Etter at alle har fått regnet på sine nettbutikker, jobbet gratis med montering, installert pirat programvare og lover på tro og ære å levere like god support helt gratis - så var det fortsatt ingen som kunne matche prisen til Coop.

 

Og det synes jeg er ganske interessant, for det viser hvilken vei markedet beveger seg - det er rett og slett ikke marked for småfirmaene lengre.

Bygger man selv er montering et privilegium, man trenger ikke support og man får bedre hardware til samme pris. Og hvis du tror komplett er et "små firma" får du tro om igjen.

Som sagt, coop pcen er et bra kjøp for de som ikke bygger. Men gjør man det, er det bedre å bygge selv. Og du er velkommen til å fortelle meg hva som ikke matcher tilbudet til coop i mitt siste oppsett? Det er bedre selfølgelig, men det skal da ikke tale i disfavør?

Lenke til kommentar
Og hvor har du gjort av kortleseren? (som mange trenger/bruker)

Fjernkontrollen til tv-funksjonene? (som er meget nyttig og kjekk)

 

Ram'en vil en ikke-overklokker merke minimalt og skjermkortet vil ikke heller ha den store innvirkningen.

 

Og i mine øyne er suntek kassa mye styggere en coop kassa, som faktisk er relativt stilren og ok.

smaken er som baken. Så du mener at man merker minimal forskjell på 3200 ram og 2700 ram? Ok...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...