Gå til innhold

kjøpe mer minne ?


Mute

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe meg litt mer minne, har nå 512 mb.

Vil jeg merke mye om jeg kjøper litt ekstra, spiller for tiden DX:IW, far cry og Lock On.

Vil jeg merke noe med 256 ekstra eller bør jeg gå for 512 ?

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var postet 03.06.2003:Fikk nettopp delene mine igår:

 

 

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

Socket A (Barton) prosessor, 512kb (2)

 

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

nForce2SPP/MCP2-T/Ultra 400, ATX,1394 (5)

 

Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE

ATA/100 harddisk 8MB cache 7200RPM (6)

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) (7)

 

I tillegg har jeg satt inn et sb audigy lydkort og et Geforce 4 MX440 skjermkort.

 

Hvis du har samme skjermkort, vil det nok være en flaskehals!

Lenke til kommentar

Solge for noen uker siden en av mine 2, 512mb minne brikker til en kamerat og har nå kun hatt 512mb en stund.

 

Jeg merker absolutt ingen forskjell, bortkasta penger mener jeg. (spiller en del også og på tester ~null forskjell).

 

Fatter ikke alt dette med at 1gb er sååå mye bedre enn 512, det stemmer ikke ifølge min erfaring.

 

edit : ja til videored. og cad bruk merker man nok forskjell, men hvis man bruker dette vet man om dette også.

Endret av airguard
Lenke til kommentar
Solge for noen uker siden en av mine 2, 512mb minne brikker til en kamerat og har nå kun hatt 512mb en stund.

 

Jeg merker absolutt ingen forskjell, bortkasta penger mener jeg. (spiller en del også og på tester ~null forskjell).

 

Fatter ikke alt dette med at 1gb er sååå mye bedre enn 512, det stemmer ikke ifølge min erfaring.

 

edit : ja til videored. og cad bruk merker man nok forskjell, men hvis man bruker dette vet man om dette også.

1GB RAM kommer også veldig godt med når man spiller farcry. Vurderer om jeg skal selge mine to Corsair TwinX PC-4000 256MB brikker og kjøpe et par nye 512MB brikker, så går nok farcry glatt. Blir vel også slik med de nyere spillene om man skal spille de glatt også.

Lenke til kommentar
Hei,

Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe meg litt mer minne, har nå 512 mb.

Vil jeg merke mye om jeg kjøper litt ekstra, spiller for tiden DX:IW, far cry og Lock On.

Vil jeg merke noe med 256 ekstra eller bør jeg gå for 512 ?

Takker for alle svar :thumbup:

Hvis du ellers har et bra oppsett så lønner det å gå for 512MB til.

Jeg gikk fra 512->1024MB og forskjellen var så stor at det nærmest ikke kan beskrives.

BFV loadet på under halve tiden og det ble enda bedre flyt i spillet. Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Solge for noen uker siden en av mine 2,  512mb minne brikker til en kamerat og har nå kun hatt 512mb en stund.

 

Jeg merker absolutt ingen forskjell, bortkasta penger mener jeg. (spiller en del også og på tester ~null forskjell).

 

Fatter ikke alt dette med at 1gb er sååå mye bedre enn 512, det stemmer ikke ifølge min erfaring.

 

edit : ja til videored. og cad bruk merker man nok forskjell, men hvis man bruker dette vet man om dette også.

Bull!

Forsjkellen er himmel og hav så jeg kan ikke fatte at du tør å påstå dette!

Har man en utdatert maskin så hjelper det ikke uansett hvor mye minne man dytter ned i minneslottene.

Alle dagens spill er særdeles minnesultne og det kommer til å bli enda verre med tidene. Tenk på Doom III, HL2 og andre nye spill, de kommer til å kreve mye av maskinvaren og vil nok bruke enda mere minne.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

jeg snakker om min egen erfaring og dette er ikke "bull" jeg har en :

 

 

AMD A64 3000

Gigabyte k8vnxp via k8t800

1*Kingston hyperx 3500

2 WD 80 gb 7200 P-ata raid 0

1maxtor 80gb 7200 ide

Nvidia fx5700 ultra

aopen kabinett 300w

 

Ikke akkurat utdatert vil jeg si, spiller nfs underground, div fly sims og har ikke merket noen stor forkjell på load eller spill i det hele tatt.

merkelig ?

Lenke til kommentar
Dette var postet 03.06.2003:Fikk nettopp delene mine igår:

 

 

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

Socket A (Barton) prosessor, 512kb (2)

 

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

nForce2SPP/MCP2-T/Ultra 400, ATX,1394 (5)

 

Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE

ATA/100 harddisk 8MB cache 7200RPM (6)

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) (7)

 

I tillegg har jeg satt inn et sb audigy lydkort og et Geforce 4 MX440 skjermkort.

 

Hvis du har samme skjermkort, vil det nok være en flaskehals!

Din 440MX er flaskehalsen ... Kjøp en 9600XT eller 5900XT så tror jeg at Far Cry skal gå 3-4 ganger bedre :D

Har foresten samme pc som deg men med verre minne :

 

XP-2500

2x256 PC-2100 !!!

9600 XT EE

80GB

2x120GB raid 0

standart lyd på HK

Lenke til kommentar
Når jeg har spilt Far Cry så har RAM bruken vært oppe i 913MB (da er Windows og bakgrunnsprogrammer med også selvfølgelig). Så 1GB RAM er ikke bortkastet nei...

I tillegg til at alt flyter bedre med så mye minne så arbeider harddisken mindre pga. swapping.

For de som har 1GB el. mer minne så vil jeg også anbefale å tilføre ConservativeSwapFileUsage=1 under [386enh] seksjonen i system.ini slik at minnet blir brukt mere aktivt til swapping fremfor at harddisken blir brukt som medie.

Lenke til kommentar
Solge for noen uker siden en av mine 2, 512mb minne brikker til en kamerat og har nå kun hatt 512mb en stund.

 

Jeg merker absolutt ingen forskjell, bortkasta penger mener jeg. (spiller en del også og på tester ~null forskjell).

 

Fatter ikke alt dette med at 1gb er sååå mye bedre enn 512, det stemmer ikke ifølge min erfaring.

 

edit : ja til videored. og cad bruk merker man nok forskjell, men hvis man bruker dette vet man om dette også.

Kan ikke sammenlikne amd64 og athlon 32 oppsett .

 

Helt annen arkitektur .

 

.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan noen fortelle meg hva som er flaskehalsen på min maskin!?!

 

AMD Athlon64 3200+ 2.01GHz

Soltek K8 HK

1GB Minne DDR400(2x512MB)

MSI GeForceFX5900 Ultra 256MB

2x120GB sata + 1x120GB ATA100

 

Når jeg trykker på autodetect så går alt opp på det høyste, men da lagger det noe så inni eninga... Og det er ganske frustrerende! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...