jering Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Har koblet opp bredbånd og IP-telefoni hos en bekjent. Han har et ADSL-modem med en utgang på. Så slik det er nå kan han enten bruke IP-telefoni eller internett, ikke begge samtidig. Trenger da en splitter for å koble på ADSL-modemet. Hva kalles en slik splitter og hvordan fungerer den? Kan fås kjøpt f.eks. på Elkjøp eller Expert?
Tycho Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Du trenger en switch eller en hub.. De har det på både el kjøp og expert
jering Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 Så det går ikke an med en spiltter av noe slag?
Tåkelys Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 På Telio sine sider står det godt forklart hvordan man skal koble til utstyret.
jering Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 "1. Hvordan kopler jeg til Telio utstyr til eksisterende bredbåndsoppsett ? a) Kontroller at du har en ledig Ethernet port på bredbåndsmodemet eller ruteren, og at Internet er tilgjengelig på denne porten." Det er jo ikke en ledig port til dette, så da er spørsmålet om den som er på ADSL-modemet kan splittes, eller om det må anskaffes en router, switch eller HUB.
jocke Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Så det går ikke an med en spiltter av noe slag? Nei, du må kjøpe en switch eller hub (kjøp switch, er bedre og billigere enn hub)
agvg Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Det er jo ikke en ledig port til dette, så da er spørsmålet om den som er på ADSL-modemet kan splittes, eller om det må anskaffes en router, switch eller HUB. Vel, denne splitteren heter switch elle hub. Hvilken leverandør bruker han?
jering Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 Det er jo ikke en ledig port til dette, så da er spørsmålet om den som er på ADSL-modemet kan splittes, eller om det må anskaffes en router, switch eller HUB. Vel, denne splitteren heter switch elle hub. Hvilken leverandør bruker han? MTUlink (tidligere Kvalito)
agvg Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 MTUlink (tidligere Kvalito) Da må dere kjøpe en router med innebyggd switch tror jeg med mindre ISP er raus med IP-ene.
jering Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 MTUlink (tidligere Kvalito) Da må dere kjøpe en router med innebyggd switch tror jeg med mindre ISP er raus med IP-ene. Noen som vet hvordan MTUlink er mht utdeling av IP`er? Noen forslag til en billig og bra router med innebygd switch?
veggiss Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 hva med å ta en tlf til mtulink? hadde sikkert svart på alle spm dine på 5 min
jering Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 hva med å ta en tlf til mtulink? hadde sikkert svart på alle spm dine på 5 min Support tider: Hverdager: kl. 08.00 til 20.00 Lørdag: kl. 12.00 til 17.00 Sugen på å vite nå
ajoar Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Jeg har et ADSL Modem og en router. Fungerer veldig bra med IP telefon. Kobler bare adapteren inn på routeren.
jocke Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 (endret) Hva er det alle preiker om her? Her bables det om alt fra support til "ip-telfonen fungerer fint". Det er jo ikke dette jering spør om. Alt han trenger er en router, og en switch. Denne er løsningen på dine problemer, jering. Alt du trenger. Endret 1. april 2004 av jallakim
jering Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 Jeg har et ADSL Modem og en router.Fungerer veldig bra med IP telefon. Kobler bare adapteren inn på routeren. Kjøpte du routeren separat eller fulgte den med fra bredbåndsleverandøren? Ser at MTUlink tilbyr router med brannmur som en tilleggs sak.
jering Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 Hva er det alle preiker om her? Her bables det om alt fra support til "ip-telfonen fungerer fint". Det er jo ikke dette jering spør om. Alt han trenger er en router, og en switch. Denne er løsningen på dine problemer, jering. Alt du trenger. Takk!
jocke Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 (endret) Bare hyggelig. edit; korrektur Endret 1. april 2004 av jallakim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå