Gå til innhold

Geforce eller ATI?


Roug

Anbefalte innlegg

Hei jeg har hørt så mye om at ATI er bedre "spille" kort en Geforce,

 

jeg er en spiller, vil ha full grafikk, go lyd osv...

spørsmålet mitt er er det noe vits for meg å bytte ut mitt geforcefx5900 256 ultra, med et ATI 9800xt 256 mb ram, kommer jeg til å merke forskjell i d hele tatt??

 

men d er også d at jeg aldri har prøvd ati, jeg kommer bare til å betale ett mellomlegg på 1000 kr, kanskje ikke d en gang for ATI kortet, og uannsett hvilket ATI burde jeg velge ut av 9800??

 

 

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 9800Pro og de koster fra 2200 og oppover

Ytelse forskjella 9800Pro til 9800XT er ca 10%. Og det forsvarer ikkje en kostnad på over 2000kr.

 

Om du merker forskjell vil eg si er spill avhendig. Fx5900 ultra er så kraftig at du merker trolig bare minimal forskjell selv på spill som FarCry ol.

 

Men til en kostnad på 1000kr og du har ellers nok penger å leke med kan det vere vert et forsøk.

 

Oppgraderte selv fra Gf4ti4200 til 9800pro etter å ha lånt et 9600pro og sett grafikk kvalitets forskjella.

 

Men its all about the money.... Du får en rest billett til syden over påske for den tusen lappen

Lenke til kommentar

har nok peng for å si d sånn, har farcry får ikke spilt spillet på beste grafikke heller :D

 

trur jeg går for 9800xt 256 mb ram, bare for å sjekke :D kan ikke skade:D

 

 

e forezten ute mye me båt om sommern så maskina viler da :D

 

 

Takk for hjelpen:D

 

 

 

 

 

 

Se ut det er en rosa elefant der :D

Lenke til kommentar

Enig!!

 

Det er ingen vits i å bytte det ut, det kortet du har er fortsatt ett av de beste kortene, jeg har et Aopen Aeoulus 5900XT, og kjører FarCry med alt av grafikk og teksturer på very high, og det meste annet på low og medium, helt uten problemer med 512mb RAM, så jeg er sikker på at du kjører det VELDIG bra ;)

Lenke til kommentar
hmmmm, oki, får se, men er det ikke sånn at halv life 2 er optimalisert til ATI kort??

 

synes jeg har lest det et sted...... menmen

 

 

 

som sagt får se.......

jo du får med HL2 cdkey så du kan laste det ned når det blir lansert. det er også snakk om at CS2 skal være med på alle kortene de selger, når det kommer ut da så klart ettervært. begge er vist i beta stadiet ennå. men men det kommer når det kommer. tror ikke du bør ha noe problem med det da. du bør heller ikke bytte skjermkort med mindre du har noe personelig imot nvidia og kortene demmes.

 

HL2 er optimalisert til DirectX9 og ati var de første som ut med kort som var fullt kompatible med D9. så det ligger nok noe i det.

Endret av Solve
Lenke til kommentar
Hei jeg har hørt så mye om at ATI er bedre "spille" kort en Geforce,

 

jeg er en spiller, vil ha full grafikk, go lyd osv...

spørsmålet mitt er er det noe vits for meg å bytte ut mitt geforcefx5900 256 ultra, med et ATI 9800xt 256 mb ram, kommer jeg til å merke forskjell i d hele tatt??

 

men d er også d at jeg aldri har prøvd ati, jeg kommer bare til å betale ett mellomlegg på 1000 kr, kanskje ikke d en gang for ATI kortet, og uannsett hvilket ATI burde jeg velge ut av 9800??

 

 

 

Takk for alle svar!

Hvis du skal ha ATI så vent til Nvidias nye brikke kommer ut, prisene synker sikkert som bly, å da ville jeg satsa på 9800XT, XT versjonen blir like billig som pro versjonen er nå :D

 

ATI ROCKER!

 

 

mvh Stian_A stolt eier av 9800pro :cool:

Lenke til kommentar
har nok peng for å si d sånn, har farcry får ikke spilt spillet på beste grafikke heller :D

 

trur jeg går for 9800xt 256 mb ram, bare for å sjekke :D kan ikke skade:D

 

 

e forezten ute mye me båt om sommern så maskina viler da :D

 

 

Takk for hjelpen:D

 

 

 

 

 

 

Se ut det er en rosa elefant der :D

Jeg tror du burde satse på 128mb versjonen av 9800XT, 256 er for 3D Mark, 128 er for spill... ;)

Lenke til kommentar
FarCry er optimalisert til Nvidia men ikke bytt det kortet du har!

Det at Far Cry har et nVidia TWIMTBP logo på eksa betyr ikke nødvendigvis at spillet er spesielt optimalisert for nVidia kort. Faktisk er Radeon the way its meant to be played her siden selv high-end kortene til nVidia kan ikke kjøre spillet akseptabelt med PS2.0 effekter.

 

Jeg tror du burde satse på 128mb versjonen av 9800XT, 256 er for 3D Mark, 128 er for spill...

Det er ganske tvertom. 256MB utgjør marginal forskjell i 3DMark03 selv med høy oppløsning og 6xAA, mens i enkelte spill (avhengig av instillinger) kan det utgjøre en ganske stor forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...