Gå til innhold

Bestilling av varer fra B&H Photo Video i NY


Anbefalte innlegg

For info.

 

Har nettopp fått levert et ekstra batterigrep til min EOS 300D og Colorvision SpyderPro kalibering for skjerm fra B&H Photo i USA (NY). Bestillte varene 28 mars og de ble levert etter 4 dager (dette er tredje gangen jeg bestiller fra de og varene blir levert etter 4 dager).

 

Batterigrepet koster her hjemme ca 2500 kr, mens fra USA ca 950 (ink mva).

Spyderpro koster 3500 her hjemme, ca 1950 ink mva fra USA.

I tillegg kommer 45 USD i frakt. Det er ca 3000 kroner spart ift å kjøpe det her hjemme, dvs ca 50% av prisen..

 

Det blir lenge til jeg kjøper foto deler hjemme med slike priser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

--------------------------

Batterigrepet koster her hjemme ca 2500 kr, mens fra USA ca 950 (ink mva).

--------------------------

-Hvis en kun ville kjøpe dette batterigrepet, ville regnestykket bli slik ?

 

Batterigrep BG-E1: $109.95

Frakt: $ 36.00

Total: $145.95 x7 = ca. 1.022,- +24% =ca. 1.267,-

 

Er dette rett regnemåte,- eller ?

 

Det ville likevel være nesten halv pris av hva det skal koste her hjemme ......

 

Fristende.....

Lenke til kommentar

MÅ man betale med kort eller kan man få med regning sammen med varene?? ;)

 

Fant ut at Org battery Pack til ett Canon 300D og ett Sandisk 1Gb CF Minnekort kommer på 2529kr inkl frakt + mva... :dribble::w00t: Bare Minnekortet koster det samme i Norge.. :thumbdown:

Endret av CoSSieboy
Lenke til kommentar

Hei.

Har bestillt meg et digital kamera i fra USA.Panasonic FZ10.Jeg bestillte den her:

http://www.hotbuyselectronics.com/default.htm

Men det er utrolig tungvint å handle akkurat der.bestillte over nettet.Fikk beskjed om å ringe å bekrefte bestilling,for så at de skulle ha kopi av kredittkort,og pass.Måtte faxe over,men det gikk ikke.ringte til dem i New York,da kunne jeg sende kopi pr.mail plutselig.Hva blir det neste? Det er ikke trukket penger av kontoen ennå,men har en litt bismak av det styret for å kjøpe noe derfra.Misunner deg den raske leveringen.og håper de er like raske fra der jeg har bestillt .jeg fikk kameraet+125mb.minnekort,til kr4100,-+ca.1000,KR.i norske moms.så det er jo billigere enn her.Får se hvor lang tid de bruker på sendingen.

MVH Mpeg

Lenke til kommentar
Hei.

Har bestillt meg et digital kamera i fra USA.Panasonic FZ10.Jeg bestillte den her:

http://www.hotbuyselectronics.com/default.htm

Men det er utrolig tungvint å handle akkurat der.bestillte over nettet.Fikk beskjed om å ringe å bekrefte bestilling,for så at de skulle ha kopi av kredittkort,og pass.Måtte faxe over,men det gikk ikke.ringte til dem i New York,da kunne jeg sende kopi pr.mail plutselig.Hva blir det neste? Det er ikke trukket penger av kontoen ennå,men har en litt bismak av det styret for å kjøpe noe derfra.Misunner deg den raske leveringen.og håper de er like raske fra der jeg har bestillt .jeg fikk kameraet+125mb.minnekort,til kr4100,-+ca.1000,KR.i norske moms.så det er jo billigere enn her.Får se hvor lang tid de bruker på sendingen.

MVH Mpeg

Kopi av pass????

Det lukta litt fishy.... det hadde aldri jeg gjort....

Lenke til kommentar

Hei.

Er enig i at dette lukter litt "svidd".Håper ikke jeg virkelig har gjort noe dumt nå.har på følelsen det.Men vi får se hva som skjer.Han jeg snakket med der borte,hørtes ikke ut som en Innfødt amerikaner heller.Og så sa han :Takk så mycket.Så han er ikke ukjent med scandinavia.Men dere skal få høre hva som skjer videre.

MVH Mpeg

Lenke til kommentar

Jeg kan bare si at det beste faktisk er å betale med kort, forutsatt at man lærer seg såpass mye at man kan spotte en seriøs butikk. Jeg har blitt brent en eneste gang før, og da fikk jeg refundert pengene fra Visa Norge (gjaldt riktignok "bare" ca.kr.1200.-) uten spørsmål.

 

Den gangen du blir bedt om å ringe, gi passkopier og hva vet jeg, er det på tide å finne noe annet. Denne butikken omtalt her ser forsåvidt ikke utelukkende useriøs ut heller, men en liten sammenligning med B&H eller Adorama sier det meste.

Lenke til kommentar

Hei.

Helt enig at B&H virker mye mer seriøs,men de hadde ikke kameraet inne da jeg skulle bestille.Så fant jeg den jeg har bestillt hos,med en lavere pris også(ca.40 dollar).Ser nå at B&H har den på lager igjen.Og vil vurdere å kjøpe det derfra istedet.Men da må jeg vel ringe til USA å avbestille ordren min tenker jeg.Ser ikke ut som de svarer på mail heller.De virker jo seriøse også da på nettsiden deres..?

De skal få noen dager til på seg til å høre fra seg.Det kan jo hende de ikke er så ille som jeg tror.Vi får se hva som skjer.

MVH Mpeg

Lenke til kommentar
hvis jeg bestiller nikon fm3a med motorgrep og linser til rundt 12000kr

må jeg betale 24% moms til porto og for varne?

Nei... Nikon er unntaket til regelen.....

Haha...j**lig bra!

 

Er det virkelig så få som skjønner at man skal betale moms / MVA på uansett og for det varen(e) koster til Norge? Porto er jo med på å få varen til deg og dermed en del av prisen. Hvis porto ikke var med i moms beregning, hadde jeg vært den første til å starte en nettbutikk der alt gikk til kr.1.-, med ekstremt høy portopris... :p

Lenke til kommentar
hvis jeg bestiller nikon fm3a med motorgrep og linser til rundt 12000kr

må jeg betale 24% moms til porto og for varne?

Nei... Nikon er unntaket til regelen.....

Haha...j**lig bra!

 

Er det virkelig så få som skjønner at man skal betale moms / MVA på uansett og for det varen(e) koster til Norge? Porto er jo med på å få varen til deg og dermed en del av prisen. Hvis porto ikke var med i moms beregning, hadde jeg vært den første til å starte en nettbutikk der alt gikk til kr.1.-, med ekstremt høy portopris... :p

Hei,

 

det kan du faktisk gjøre allerede. Dersom varens verdi er under grensen på 200 kroner, så er varen untatt fra mva. og det skal heller ikke betales mva. på portoen.

 

Si fra når butikken din er oppe og går da! :w00t:

 

swanky

Lenke til kommentar
hvis jeg bestiller nikon fm3a med motorgrep og linser til rundt 12000kr

må jeg betale 24% moms til porto og for varne?

Nei... Nikon er unntaket til regelen.....

Haha...j**lig bra!

 

Er det virkelig så få som skjønner at man skal betale moms / MVA på uansett og for det varen(e) koster til Norge? Porto er jo med på å få varen til deg og dermed en del av prisen. Hvis porto ikke var med i moms beregning, hadde jeg vært den første til å starte en nettbutikk der alt gikk til kr.1.-, med ekstremt høy portopris... :p

Hei,

 

det kan du faktisk gjøre allerede. Dersom varens verdi er under grensen på 200 kroner, så er varen untatt fra mva. og det skal heller ikke betales mva. på portoen.

 

Si fra når butikken din er oppe og går da! :w00t:

 

swanky

:D

Lenke til kommentar

Ja, det er tydelig at det er flere som ikke har skjønt dette. Moms beregnes utfra totalbeløpet inkludert porto, med mindre varen koster under 200 kroner. Da tas ikke porto med.

 

Fra dinside.no:

"Rundskrivet om 200 kroners-grensen sier at du ikke skal betale moms/toll på pakker fra utlandet dersom pakken koster mindre enn 200 kroner. Men beløpsgrensen gjelder ikke portoen."

 

Da er det bare å sette i gang en butikk med alle kameraer, objektiver o.l. til kr.199,- med porto i mangetusen-klassen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...