Gå til innhold

Bestilling av varer fra B&H Photo Video i NY


Anbefalte innlegg

mpeg :

 

Kan du gi oss en melding på hvordan dette går.

Dette virket suspekt. :ermm:

Hei.

Lovte å fortelle hvordan det har gått med bestillingen min fra USA:

http://www.hotbuyselectronics.com/panasonic_dmcfz10k.htm

Først nå har de trukket beløpet fra min konto( i dag).Men det har virkelig vært en slitsom handel.Med først bestille fra nettet,for så å måtte ringe til dem, for å bekrefte bestillingen,så fakse over kopi av pass,og bankkort,noe som ikke virket.jeg ringte over til dem å forklarte at det ikke funket med faksen.Så da var det plutselig greit å sende kopi via E-post.Jeg ringte over igjen for å høre om de hadde mottatt E-posten,noe de ikke hadde.Så jeg sendte en ny i går,og ringte igjen til dem,da hadde de mottatt den.Jeg tegnet en worldwide forsikring på kameraet også.Da får jeg reparert det i Norge hvis det skulle trengs.

Så summen som jeg har betalt så langt er da 4700,kr(uten norske moms).Det er da inkl.Panasonic FZ10,ekstra minnekort (Sandisk)på 128 mb.Forsending,og pakke forsikring.World wide forsikring,for ev,reparasjoner(glemte å spørre hvor lenge den varer).Nå gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar å få det hjem.

Vil ikke anbefale den samme butikken.Altfor tungvint å handle der.

 

MVH Mpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Håper også jeg får kameraet,og tror nok at det kommer.Enig i at det er helt bak mål,å måtte sende kopi av pass for å handle et kamera.Håper bare ikke dataen på passet blir brukt til noe "skummelt".Da får jeg vel telefon fra FBI tenker jeg. :p

Neida...er sikker ikke så ille som det føles.I ettertid,så skulle jeg nok ha handlet hos Bhphotovideo. Leser at flere her inne har gode erfaringer med dem.Men gjort er gjort.Man lærer stadig noe nytt .Så nå får jeg bare vente å se hvor lang frakttiden er derfra.

 

MVH Mpeg

Lenke til kommentar

Tenkt å kjøpe Sony DCR-HC85, men det koster $ 999.00 på Bhphotovideo.

 

999*7*1,24=8671

 

På billigste web shop i norge koster dette 9241,-.

 

Bare 500kr å spare, og for så lite må det være smartere å kjøpe i norge med tanke på garanti.

 

Er vel også et probem med standarder på kamera fra USA. (NTSC istedet for PAL)

Lenke til kommentar
Bare 500kr å spare, og for så lite må det være smartere å kjøpe i norge med tanke på garanti.

Denne tråden begynte med en som hadde kjøpt seg batterigrep og kalibrator for skjerm, dette er ekstrautstyr og er ekstremt mye billigere enn i Norge.

 

Klart de Norske importørene presser prisene på kameraer, det er jo ikke dette de tjener pengene på, det er alt ekstrautstyret: Linser, filter, minne, batterier, stativer, blitz, etc. og der er det MYE penger å spare på å handle fra US.

Lenke til kommentar

Det finnes dessverre ingen gratis lunsj i verden, dette gjelder ikke minst når det gjelder online shopping... Særlig i USA finnes et utall av butikker som spekulerer i å flagge kameraer til innbruddspriser - for så å ta det igjen på absurd dyrt ekstrautstyr, porto og "ordreomkostninger". Man skal også være klar over at disse varene svært ofte er såkalte gråmarkedsprodukter, dvs parallellimporterte varer som leveres uten noen form for garanti.

 

Fant en svært interessant og avslørende artikkel omkring dette ytterst tvilsomme forhandlersegmentet i PCWorld Online: PCWorld

 

En lang artikkel, men til gjengjeld vil du neppe vurdere å ha noe med disse forhandlerne å gjøre etterpå...

 

god lesning - og god helg!

Lenke til kommentar
Synes ikke de var så veldig billig i de nevnte butikkene. Så på ixus 500 og casio z40, og med frakt og avgifter så kommer jo kameraet opp i samme pris som her hjemme.

 

Testet med optio S4i også, og der kan en tjene 100 kr etter at frakt og avgifter er lagt på prisen.

Det du sier er riktig i en del tilfeller, men hvis du gjør litt research (hos de velkjente og ærlige butikkene, selvsagt) kan du finne ting som er mye billigere i statene, også når det gjelder kameraer.

 

Eksempel:

Jeg er på jakt etter et DV-kamera, og har sett rundt.

Når jeg ser for eksempel Panasonic DVX100 på www.videoutstyr.no ser jeg drømmende på det og tenker "ååh, det skulle jeg gjerne hatt" før virkeligheten griper tak i meg og sier "Det koster 40.000, du kan betale kun opp til det ultimate maximum av 30.000"

 

Men jeg gir ikke opp!

Jeg kommer over dette eksellente forumet og ser en post som omhandler bestilling av foto/videoutstyr fra Amerika.

Jeg blir interessert, og besøker to sider en bruker har hatt kun gode erfaringer med.

På den ene av disse to sidene, Adorama, finner jeg DVX100 PAL til 3.160 dollar.

Jeg finner en kalkulator og Aftenpostens utmerkede valutakalkulator og setter meg til å regne.

3.160 dollar er 21.943 NOK.

Deretter må jeg legge på 87 dollar i frakt med UPS Express.

Da er jeg oppe i 3.247 dollar eller 22.548 kroner.

Til sist må jeg gange summen jeg nå har med 1.24 for å få prisen med moms.

Da er prisen blitt 27.959 kroner, altså 12.000 kroner billigere enn i Norge.

 

Og til sist ville jeg sjekke ut om kameraet på Adorama solgtes som bare kamera.

Men neida, det var akkurat det samme utstyret som på den norske butikken.

 

Get my point?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er der nogen der har bestilt varer fra B&H til Danmark?

 

Jeg har tænkt mig at købe 300d med lidt ekstraudstyr. Det skal sendes med UPS.

 

Kommer der andre afgifter end moms? Skal der betales moms af flytningen?

 

Er der andre steder f.eks i EU hvor det kan gøres til en tilsvarende pris?

 

Pris i dag hos B&H: 300D (lens kit) 929.95$ + ca. 140$ til UPS.

 

Thomas

Lenke til kommentar

Dette fikk jeg fra Tolletaten da jeg spurte om toll på kjøp av Fotoutstyr fra USA:

 

Her blir det ingen toll, men 24% norsk merverdiavgift å beregne ved innførsel. Total kjøpesum inkl. frakt- og forsikringskostnader (porto) benyttes som grunnlag for avgiften.

 

Sluttsummen på fakturaen (+ evt. frakt/forsikringskostnader) benyttes normalt ved beregning av merverdiavgift. Dersom sluttsummen inkluderer utenlandsk "moms" må du derfor regne med å betale norsk merverdiavgift også av den utenlandske "momsen". Dersom du siden på tilfredsstillende måte kan dokumentere at den utenlandske "momsen" er refundert, kan du som privatperson søke Tollvesenet om refusjon av den norske merverdiavgiften som ble beregnet av den utenlandske "momsen".

Spørsmålet om refusjon av utenlandsk "moms" eller direkte fakturering uten "moms" bør du ta opp med forretningen. Hvis du f.eks. bestiller fotoutstyret på internett og får det tilsendt fra USA, vil dette sannsynligvis ikke være noe problem. De oppgitte priser på nettsiden vil normalt være uten amerikansk "moms".

 

 

Vær klar over at Posten og andre speditører opererer med fortollingsgebyr (ofte i størrelsesorden kr. 70 - 150 pr. sending for privatpersoner). Disse gebyrene er Tollvesenet uvedkommende, og eventuelle spørsmål på det området må tas opp med vedkommende firma.

 

Dersom du selv bringer med fotoutstyret tilbake fra en utenlandsreise, kommer Forskrift om toll- og avgiftsfri innførsel og forenklet fortolling av reisegods inn i bildet. Denne vedlegger vi til orientering. Kort fortalt, kan vi si at du etter en dagsreise kan innføre varer til personlig bruk av samlet verdi inntil kr. 3000,- toll- og avgiftsfritt. Dersom du er ute over 24 timer, er frigrensen kr. 6000,-. Se forskriften for videre forklaring og unntak.

 

Besøk for øvrig gjerne vår internettside www.toll.no for ytterligere informasjon

Lenke til kommentar

Jeg og en kollega av meg har handlet kamera (300D begge to) og ekstrautstyr (objektiv, blits) flere ganger fra B&H.

 

Vi valgte B&H fordi de virket mest seriøse og har fått svært gode preferanser fra andre kunder som har handlet internasjonalt fra USA. Det er utrolig mange useriøse nettbutikker i USA, så det er lurt å være varsom. Tar du en prissjekk i USA, så ser du at B&H ikke er blant de billigste, men legg også merke til at de billigste får UTROLIG dårlige preferanser fra andre kunder (varer som ikke kommer, sender ikke utenlands, sure telefoner osv)

 

Da jeg handlet fra B&H skulle de ha kopi av VISA-kortet mitt på fax. jeg sjekket med min bank, og de sa det ikke skulle være noe problem (passet på å fjerne informasjon de ikke trengte, som kontonummer og annet). Det med pass må være ganske nytt, men jeg ser ikke noe problem med det. De vil vel ha en slags garanti på at du kommer fra det landet du utgir deg å være fra. Det er nok risikabelt for dem å sende varer utenlands (mange har sluttet å sende utenlands pga. mye svindel).

 

Det fine er at når du først er registert i systemet trenger du ikke sende slike opplysninger neste gang du handler.

 

Vil også legge til at varene vi bestilte (lagervarer) kom utrolig raskt (5-7 dager) når vi bestilte med UPS. Det tok noen flere dager med Posten, men vi bestilte før og like etter Nyttår og Posten endrer vel litt på de rutinene i juni i år?

 

Men som en annen nevnte her, så er det ikke noen vits å bestille fra USA for kun å spare en hundrings eller to. Jeg mener man bør spare mer enn det for at man skal gi avkall på garanti (uten å måtte sende varen tilbake til USA).

 

Men jeg anbefaler gjerne B&H til alle som har bestemt seg for å handle fra USA...

Lenke til kommentar
Dette fikk jeg fra Tolletaten da jeg spurte om toll på kjøp av Fotoutstyr fra USA:

 

Her blir det ingen toll, men 24% norsk merverdiavgift å beregne ved innførsel. Total kjøpesum inkl. frakt- og forsikringskostnader (porto) benyttes som grunnlag for avgiften.

 

Sluttsummen på fakturaen (+ evt. frakt/forsikringskostnader) benyttes normalt ved beregning av merverdiavgift. Dersom sluttsummen inkluderer utenlandsk "moms" må du derfor regne med å betale norsk merverdiavgift også av den utenlandske "momsen". Dersom du siden på tilfredsstillende måte kan dokumentere at den utenlandske "momsen" er refundert, kan du som privatperson søke Tollvesenet om refusjon av den norske merverdiavgiften som ble beregnet av den utenlandske "momsen".

Spørsmålet om refusjon av utenlandsk "moms" eller direkte fakturering uten "moms" bør du ta opp med forretningen. Hvis du f.eks. bestiller fotoutstyret på internett og får det tilsendt fra USA, vil dette sannsynligvis ikke være noe problem. De oppgitte priser på nettsiden vil normalt være uten amerikansk "moms".

 

 

Vær klar over at Posten og andre speditører opererer med fortollingsgebyr (ofte i størrelsesorden kr. 70 - 150 pr. sending for privatpersoner). Disse gebyrene er Tollvesenet uvedkommende, og eventuelle spørsmål på det området må tas opp med vedkommende firma.

 

Dersom du selv bringer med fotoutstyret tilbake fra en utenlandsreise, kommer Forskrift om toll- og avgiftsfri innførsel og forenklet fortolling av reisegods inn i bildet. Denne vedlegger vi til orientering. Kort fortalt, kan vi si at du etter en dagsreise kan innføre varer til personlig bruk av samlet verdi inntil kr. 3000,- toll- og avgiftsfritt. Dersom du er ute over 24 timer, er frigrensen kr. 6000,-. Se forskriften for videre forklaring og unntak.

 

Besøk for øvrig gjerne vår internettside www.toll.no for ytterligere informasjon

Jeg fikk samme beskjed, og det står vel også sidene deres. Men faktum for meg er at jeg ikke har betalt mva. for frakt på noen av de varene jeg har bestilt ! Vet ikke om det er en feil i systemet, men jeg har jo bestilt flere ganger, og aldri måttet betale mva. på frakt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...